Citat:
Ursprungligen inskrivet av
devour
Gjorde LL på min VW Passat, då slapp jag göra kamrem/pump och fläkt byte, tidigare ägaren hade just gjort det när jag köpte den vid cirka ~11000 mil. Bara 2xfilter, tändstift, oljor och annat lullull. Hade jag behövt göra kamrem också där så hade det varit nästan 18 lax totalt eftersom jag har en V6:a och Motorcentralen är dyrast på jorden. Frågade hur mycket mer det skulle bli om jag hade blivit tvungen att göra kamremstjosan också nu, 12 sa han. Ok, dubbelt tänkte jag från 6 till 12, "nae, alltså 12000 TILL, så ungefär 18".
Nåja, har inte gjort någon riktigt service sedan jag köpte min bil för några år sedan så kunde väl vara dags nu att kosta på den lite.
Blir nog att se sig om efter annat nästa gång servicen närmar sig.
http://i1049.photobucket.com/albums/...o/35be7f2b.jpg
(Cirkapriset stämde med -10:-)
Vanlig service lönar sig helt klart att utföra själv. Det finns mycket pengar att spara!
Det där med long life ger jag inte mycket för, VW har feta stämningar mot sig i USA på grund av att motoroljan helt enkelt inte klarar 3000+ mil med dyrbara motorhaverier som följd. Motorer som går 3000 mil mellan servicetillfällena kan vara helt slut efter några år, long life-olja eller ej.
Senaste inköpet av intresse var en resa till USA. I sista sekund förlängde jag en vecka med jobbet med en privat vecka, ibland är det skönt att inte ha barn att tänka på hemma
Vi var i Orlando, Miami beach, Everglades och Key West. Jag rekommenderar helt klart en resa till Florida till den som har råd och vill göra många roliga saker. Snorklingen i Key West var riktigt skojig! Och eftersom jag var helt själv andra veckan var det väldigt välkommet att människorna i Florida är så öppna och lätta att prata med.