Vad har Sweclockers för hundar?

Permalänk
Medlem

Vad har Sweclockers för hundar?

Hej! mitt stora intresse är Datorer, men också hundar, så då tänkte jag det kunde vara kul att få reda på vad Sweclockers har för hundar då man mest ser katter här på forumet haha kan börja med min & sambons hund.

Namn: Matanah's Benjamin
Ras: Saluki
Ålder: 9 månader
född: 15 maj 2012

Permalänk
Medlem

Hänger på med min steoridmatade korv med tändstickor till ben! Han är en renrasig gatuhund från Polen:)¨

Namn: Milo
Ras: Gatan
Ålder: 6-8
född: 2007-2009

Det blir lite wall off text och bildbomb här, men saknar man hundskrället så gör man.

Det hela började 2011 i Februari när jag bodde i Polen. Jag var i Sverige just då. Men iallafall så skickar min flickvän ett sms och säger att hon måste berätta något, och hon vill prata över skype(hon var i Polen). Sagt och gjort, loggar in och hon knäpper på kameran. Det första hon säger är att hon har gjort något ogenomtänkt... Aha, vad fan ske det betyda då? Sedan vrider hon på datorn och så ligger det en hund där, och han heter Milo . Vad i hela.. Lång historia kort, hon hade sett han smyga runt kvarteret dagen innan, och under dagen när hon hade varit ute och sprungit såg hon att han stod och gnällde vid en skola och ville in till barnen och leka.

Fortsättning (spoiler för att undvika WoT)
Där efter började det mindre roliga. Han var otroligt nervös, och kliade sig konstant i 3 månader, till den grad att vi inte kunde sova. Trots otaliga besök till veterinärer så löste det sig inte. Dock så chansade jag på vägen hem efter jobbet en dag när Milo var med mig och svängde in till en annan veterinär. Hyperallergisk, som man tydligen botar med steroidsprutor. Men det blev inte hållbart i slutänden med att åka till vet. 2 gånger i veckan, så det sluta med att han fick 10mg om dagen i tablettform, som trappades ner till 2,5mg varannan dag.

Men tyvärr slutade inte där. Han har opererats 3 gånger. 1 gång för att ta bort utväxter på halsen, 1 gång för att dra ut tänder(han har antagligen blivit påkörd, hans nos är lite krokig och han saknade tänder och de han hade var trasiga), och 1 för att operera bort en cancersvulst han hade i armhålan. Som tur var så upptäcktes den i tid, och som sagt bodde vi i Polen för tillfället, så det var inga större kostnader. Canceroperationen kostade ca 470PLN =1000kr dåligt räknat. Inkl nedsövning, operation och uppvak.

Vi misstänker att han har blivit dumpad någonstans, eftersom när vi stannade på en grusväg bakom vårat hus för att han skulle kissa, och jag körde i förväg så blev han helt vild, slet sig och sprang efter bilen. När jag väl stannade så flög han in under ratten, mellan mina ben och vägrade komma ut.
Idag bor han med min flickvän i Helsingfors.

Lite bilder!

Så här såg han ut de första 3 månaderna, rädd för sin skugga.

Ute på isen för första gången, sjön Zegrze norr om Warszawa.

Samma sjö, dock vid tidig sommar. Bada är fräckt. Så länge det inte är högre upp än till magen.

Han är inte så morgonpigg.

inte det minsta

Han var rätt nöjd med sin pyjamas dock!

Här är vi på väg till sommar stället i finska skärgården, han envisas med att sitta där. Varesig det går i 5 eller 25 knop.

Solar på bryggan.

Ute och seglar

Sjön suger sägs det

Svävare tycka han var ok, väsnades lite för mycket.

Is promenad i finska skärgården.

Klar koll på vad som pågår i köket.

Dold text
Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Hänger på med min steoridmatade korv med tändstickor till ben! Han är en renrasig gatuhund från Polen:)
]

Kul! riktigt häftig färgteckning på huvudet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Kul! riktigt häftig färgteckning på huvudet!

Den är riktigt fräck ja:) Det roliga är att ju mer vi fick ordning på hans allergi och päls(han borstars 3-4 gg i veckan pga att han fäller så jävligt) ju mer prickig blir han!

Kopierade in mitt inlägg från den andra tråden(Era tokiga djur).

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Den är riktigt fräck ja:) Det roliga är att ju mer vi fick ordning på hans allergi och päls(han borstars 3-4 gg i veckan pga att han fäller så jävligt) ju mer prickig blir han!

Kopierade in mitt inlägg från den andra tråden(Era tokiga djur).

Haha shit vad coolt! hur kan det bli så?

Permalänk
Medlem

Jobbar som hundskötare och hon kommer från jobbet.

Namn: Tösa (mina kollegor gav henne namnet när hon blev flaskmatad som valp)
Ras: Alaskan Husky
Ålder: 2år 2månader
född: 25 Januari 2012

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Haha shit vad coolt! hur kan det bli så?

Det har väl med hans blandade gener, han har ju lite bordercollie och Caandog som vi har kunnat identifiera. Sedan har det så klart med att göra att vi har fått bukt på allergin och hans päls blev mer hälsosam

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Avstängd

Namn: Sessan
Ras: Tibetansk Spaniel (aka Jemtse Apso)
Ålder: 11 månader
född: 17 Mars 2013

Något knas med den ena bilden...
Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

En Staffordshire "nanny dog" Bullterrier. Lat, dum och flåsig men bästa familjejycken

Permalänk

Ras: Papillon / Phaléne (minns inte utantill vilken, liknar dock mer en Papillon)
Namn: Duke Dixie. Nog är han en hertig, alltid!
Ålder: 10 år
Född: 26 april 2004.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Vår Keeshond Mimmi.

Permalänk
Medlem

Våran lilla Corgi

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

I dagsläget har jag ingen hund då jag bor i lägenhet som inte tillåter djur, hos föräldrarna har jag dock en 4-årig boxer tik

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Här är min Lanchashire heeler som heter Isa:

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Inga ord kan beskriva hur mycket jag vill ha en Corgie. En fråga - rymmer / försöker den rymma mycket? De är trots allt vallhundar från början, så jag är nyfiken på om det är en instinkt som sitter i deras gener. Speciellt som våran granne brukar ha får på grönbete ibland. Väldigt fina hundar! Och lustiga, framför allt!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Inga ord kan beskriva hur mycket jag vill ha en Corgie. En fråga - rymmer / försöker den rymma mycket? De är trots allt vallhundar från början, så jag är nyfiken på om det är en instinkt som sitter i deras gener. Speciellt som våran granne brukar ha får på grönbete ibland. Väldigt fina hundar! Och lustiga, framför allt!

Corgis är fantastiska hundar, ångrar inte för en sekund att vi köpte en. Ang. rymmandet så är det faktiskt ingenting vi har märkt av alls. Som du säger så är det en vallhund så han är snarare mer fokuserad på att ha koll på oss och vad vi gör än att sticka iväg på egna äventyr. Givetvis så är ju alla hundar till en början väldigt nyfikna och vill fram och hälsa och lukta på allt som rör sig. Men det är ju någonting man får vänja av dem vid när de är små. Men när vi är vi ute och går tillsammans och en av oss stannar upp eller liknande så stannar han också och väntar. Alla ska med

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Skrivet av Eqlzr:

Corgis är fantastiska hundar, ångrar inte för en sekund att vi köpte en. Ang. rymmandet så är det faktiskt ingenting vi har märkt av alls. Som du säger så är det en vallhund så han är snarare mer fokuserad på att ha koll på oss och vad vi gör än att sticka iväg på egna äventyr. Givetvis så är ju alla hundar till en början väldigt nyfikna och vill fram och hälsa och lukta på allt som rör sig. Men det är ju någonting man får vänja av dem vid när de är små. Men när vi är vi ute och går tillsammans och en av oss stannar upp eller liknande så stannar han också och väntar. Alla ska med

Aha, låter ju som en riktigt perfekt liten krabat då. Sen varier ju lynne från hund till hund, men det är sånt som märks när man tittar på valpar.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqlzr:

Corgis är fantastiska hundar, ångrar inte för en sekund att vi köpte en. Ang. rymmandet så är det faktiskt ingenting vi har märkt av alls. Som du säger så är det en vallhund så han är snarare mer fokuserad på att ha koll på oss och vad vi gör än att sticka iväg på egna äventyr. Givetvis så är ju alla hundar till en början väldigt nyfikna och vill fram och hälsa och lukta på allt som rör sig. Men det är ju någonting man får vänja av dem vid när de är små. Men när vi är vi ute och går tillsammans och en av oss stannar upp eller liknande så stannar han också och väntar. Alla ska med

Min hund är likadan!

Har haft ögonen ett tag på en Corgi, svårt att hitta en här uppe i norra Sverige dock

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

En Staffordshire bullterrier hane på 3 år som Heter Lemmy

En Amstaff/Staffe Hane som heter Grodan som fyller 2 i april

Och nytillskottet Fiona en Shar Pei tik på 15v

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Krut är en liten fralla-tik som fyllde två år i dagarna.

Permalänk
Testpilot

Har också en fralla (egentligen är han min sambos) hemma, han är 6 år och heter Hugo.
Här leker han aktivt med en kattunge:

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Entusiast

Tre voffar här hemma. Leia & Luke som är blandraser (Amstaff/Staffe) samt Ace som är chihuahua

Tävlar weightpull med Leia... rolig sport. Dessa djur är starkare än man kan tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Tre voffar här hemma. Leia & Luke som är blandraser (Amstaff/Staffe) samt Ace som är chihuahua

http://i.imgur.com/ZYeWTxt.jpg

Tävlar weightpull med Leia... rolig sport. Dessa djur är starkare än man kan tro

http://i.imgur.com/geq3Iug.jpg

http://i.imgur.com/jDRwXOo.jpg

WoW!! läser jag fel eller stod det 810kg och 1020kg? herrejävlar vilka muskler på hundar , tänker mig bara när man går ut med hunden och har dom i koppel och bara flyga iväg om hunden börjar springa haha

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jonte94:

WoW!! läser jag fel eller stod det 810kg och 1020kg? herrejävlar vilka muskler på hundar , tänker mig bara när man går ut med hunden och har dom i koppel och bara flyga iväg om hunden börjar springa haha

Jodå, du läste rätt... men de hade bara en av varje siffra förutom noll, så det är egentligen 1120 hon drar där. Klarade 1240kg den där tävlingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chij:

En Staffordshire "nanny dog" Bullterrier. Lat, dum och flåsig men bästa familjejycken

https://imagizer.imageshack.us/v2/611x815q90/163/hax4.jpg

Hur gammal och vilken kennel? Mycket fin hund!

Ras: Staffe
Namn: Bob
Ålder: 11år

Permalänk
Avstängd

Renrasig Schäfer. (helt rakryggad från en fin kennel finns 204st renrasiga i sverige.

namn Enzo
ålder 2 år
född 7/1-12

bilden är ungefär ett halvår gammal dock har inte många på datorn och orkar inte ladda upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Och nytillskottet Fiona en Shar Pei tik på 15v

Min flickvän dog lite när hon såg sista bilden på Fiona...

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Golden Retriever hane.

Dock har han växt till sig lite.

Permalänk
Medlem

Här är vår Mops som fyller tre nu i Augusti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LittleVoor:

Renrasig Schäfer. (helt rakryggad från en fin kennel finns 204st renrasiga i sverige.

namn Enzo
ålder 2 år
född 7/1-12

bilden är ungefär ett halvår gammal dock har inte många på datorn och orkar inte ladda upp

http://i59.tinypic.com/330fuyr.png

Garanterat en av de finaste hundarna jag sett. Grattis

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.