Ingår nesspressos starterpaket

Permalänk

Ingår nesspressos starterpaket

Hej alla, jag går i tankar att köpa en sån här: https://www.komplett.se/nespresso-inissia-c40-vit/813835, men då undrar jag om det ingår nesspressos starterpack? Jag har aldrig ägt en espresso-maskin och inte smakat så många, så det vore guld om det följde med. Om det inte gör det, var köper man det?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheComputerK9:

Hej alla, jag går i tankar att köpa en sån här: https://www.komplett.se/nespresso-inissia-c40-vit/813835, men då undrar jag om det ingår nesspressos starterpack? Jag har aldrig ägt en espresso-maskin och inte smakat så många, så det vore guld om det följde med. Om det inte gör det, var köper man det?

Tacksam för svar!

Om med starterpack, så menar du tester med kaffe, isf ja de har följt med varje maskin som jag har köpt.
Förutom när jag köpte en på elgiganten.. Men då hade personalen plockat ut alla pack ur boxarna och sa "men maskinen är så billig så kunderna har råd att köpa till kaffet själv"...

(har köpt 5 st genom åren.)

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Om med starterpack, så menar du tester med kaffe, isf ja de har följt med varje maskin som jag har köpt.
Förutom när jag köpte en på elgiganten.. Men då hade personalen plockat ut alla pack ur boxarna och sa "men maskinen är så billig så kunderna har råd att köpa till kaffet själv"...

(har köpt 5 st genom åren.)

Haha du måste skoja, låter ju helt sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Haha du måste skoja, låter ju helt sjukt.

Nej jag är seriös >.<

Som tur va så hade jag haft samma tillverkare innan så jag visste att jag tyckte om deras kaffe.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Om med starterpack, så menar du tester med kaffe, isf ja de har följt med varje maskin som jag har köpt.
Förutom när jag köpte en på elgiganten.. Men då hade personalen plockat ut alla pack ur boxarna och sa "men maskinen är så billig så kunderna har råd att köpa till kaffet själv"...

(har köpt 5 st genom åren.)

Skrivet av thexps:

Haha du måste skoja, låter ju helt sjukt.

Skrivet av Dragone:

Nej jag är seriös >.<

Som tur va så hade jag haft samma tillverkare innan så jag visste att jag tyckte om deras kaffe.

Det var ju rätt så sniket. För att inte säga förbannat snålt. Är det ett startpaket så ska det väl ändå ingå några kaffekapslar med i köpet tycker jag. Annars så är det väl på gränsen till falska marknadsföring i mina ögon.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Tänk också på att det finns en kampanj just nu. Vanligtvis får man med 16 kapslar per maskin (1 av varje smak) men nu får man också 400 kr att handla kapslar för på nätet. En sak jag märkte när jag fick den var att man bara kan köpa deras originalkapslar på nätet, finns ej i vanliga butiker, bra att tänka på. Så om man inte gillar att handla på nätet är en Nespressomaskin inte det bästa köpet.

Permalänk
Skrivet av anon167336:

Tänk också på att det finns en kampanj just nu. Vanligtvis får man med 16 kapslar per maskin (1 av varje smak) men nu får man också 400 kr att handla kapslar för på nätet. En sak jag märkte när jag fick den var att man bara kan köpa deras originalkapslar på nätet, finns ej i vanliga butiker, bra att tänka på. Så om man inte gillar att handla på nätet är en Nespressomaskin inte det bästa köpet.

Nespresso har en butik i sthlm där man kan köpa allt över disk

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2