Preliminärt sökresultat
|
|
#1 (länk) |
[-Pale-]Vila i frid Plats: sängen Registrerad: jul 2002 |
LunaSpice. Hjälp!
18 juli 2008: Se detta inlägg /Moderator
Transplanterad just nu: sjuk igen. Denna gången har dom förklarat det kroniskt. Jag kommer inte att bli frisk. Får snälla men täta kurer med cellgift för att hålla det tillbaka så gott det går. Nu ändrar jag på hela första inlägget. Orkar inte starta en ny tråd. Men som folk vet så handlade / handlar denna tråd om när jag fick cancer och hur allt har gått och så. Detta va för ett par år sedan, strax efter min födelsedag. 2003. Läs gärna hela tråden, eller skumma igenom den lite snabbt innan konstiga frågor. Men var god fråga precis vad du vill som rör behandlingar av olika sorter så ska jag försöka hjälpa. Har provat på en hel del olika varianter genom tiden som har gått nu. Senast redigerad av [-Pale-] 2008-03-04 klockan 18:39. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#2 (länk) |
RoboTniCMedlem Plats: Tyskland; Bayern; Kempten Registrerad: maj 2002 |
ursh, fy fasen du. det där låter inte bra. jag skulle åka till akuten direkt (eller rättare sagt: min mamma skulle skjutsa mig till akuten tre dagar innan hon såg det
) näe men. åk till akuten. vill inte skrämma dig men låter som nåt fördjävulskt =/jaja, lycka till, och hoppas det inte är något allvarligt
Jag är inte lika stark som Arnold, inte lika snygg som Mel Gibson, inte lika sexig som Brad Pitt men jag slickar som Lassie "Vet du, det vore enklare om du bara sa "jag vill bli bannad" så slipper jag sitta och gissa.." - Aphex |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#3 (länk) |
Jag gillar inte sjukhus.
Jag undviker det gärna så länge som möjligt. Flickan sitter här bredvid och tjatar om att vi ska åka upp. Men jag vill fan inte. Om jag får andnöd eller svimmar så kan jag gå med på att åka. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#4 (länk) |
kvack!Medlem Plats: Halmstad Registrerad: aug 2002 |
Du kan ju ha sträckt en muskel i ryggen.
Jag vaknade av förbannat ont i övre ryggen för någon vecka sen, kunde inte vrida på mig, resa mig upp eller andas in utan att det gjorde förbannat ont. Men det gick över efter några dagar. Ta det lugnt.
Anmäl Citera |
|
|
#7 (länk) |
DasIchHedersmedlem Plats: Sigtuna Registrerad: aug 2001 |
Citat:
Anmäl Citera |
|
|
#9 (länk) |
MerrickMedlem Registrerad: nov 2002 |
då jag hade pneumatorax kunde jag inte andas in djupt utan att svimma av smärta men fick ingen bula. istället blev jag lite tjockare i huden vid nyckelbenet pga luften som samlades där.
men du kan ju ha nått annat bekymmer. åk till akuten är mitt råd. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#10 (länk) |
RoboTniCMedlem Plats: Tyskland; Bayern; Kempten Registrerad: maj 2002 |
ÅH FÖR I H-VETE! det kan vara farligt som sagt. häla tösen
*vinkar porrigt*
Jag är inte lika stark som Arnold, inte lika snygg som Mel Gibson, inte lika sexig som Brad Pitt men jag slickar som Lassie "Vet du, det vore enklare om du bara sa "jag vill bli bannad" så slipper jag sitta och gissa.." - Aphex |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#11 (länk) |
ElerMedlem Plats: Bromma, Stockholm Registrerad: dec 2001 |
Låter som om LunaSpice blivit vår egen Dr. Swec.
![]() Men gå till en riktig doktor som kan klämma lite på dig så ska du se att det ordnar sig.
Anmäl Citera |
|
|
#13 (länk) |
lunaspiceMedlem Plats: Linköping Registrerad: feb 2003 |
Re: LunaSpice. Hjälp!Citat:
|
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#14 (länk) |
PranksterboyMedlem Plats: Umeå Registrerad: jul 2001 |
Ska lunaspice utföra sina hemliga Indian ritualer och få bort dina smärtor via telefonlinjel?
Anmäl Citera |
|
|
#15 (länk) |
Prankster...det är lite det jag menar också. Det kvittar lixom om jag VET vilken sjukdom eller tillstånd det är. Jag kan ändå inte göra något. Jag kan dock förstå om det känns tryggare att någon kan säga att det inte är farligt men med tanke på hur trådskaparen beskriver det hela så är det inget som man ska ta lätt på.
|
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#16 (länk) |
Re: Re: LunaSpice. Hjälp!Citat:
Märkte av den efter att jag hoppat på kryckor för snart ett år sedan. Den har dock blivit större den sista månaden. Som sagt, den är ungefär som en handflata. Och buktar ut ca: 1cm Jag har lite lättare att andas nu. Men det gör fortfarande någe ruggigt ont. Och kan knapt prata. Har vart lite hostig i ca:1 månad. Mästadels när jag sover iofs. Men vi får väll se. Jag åker till sjukan om jag stupar. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#17 (länk) |
PranksterboyMedlem Plats: Umeå Registrerad: jul 2001 |
Hehe, vi postade bara svar samtidgt.
Håller med dig till 100%.
Anmäl Citera |
|
|
#18 (länk) |
Citat:
eftersom att jag gärna höra någe ifrån någon som vet vad han snackar om. Även fast det självklart är svår för dig att säga vad det är. Och om du rekomenderar mig att söka läkare snarast. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#19 (länk) |
Re: Re: Re: LunaSpice. Hjälp!Citat:
|
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#20 (länk) |
Här är två bilder.
Dålig bild, men jag har bara webcam hemma just nu. http://www33.brinkster.com/jonasberg/bula1.jpg http://www33.brinkster.com/jonasberg/bula.jpg (glöm inte mellan slaget) |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#21 (länk) |
kvack!Medlem Plats: Halmstad Registrerad: aug 2002 |
Tänk på swecträffar, någon kommer fram till Lunaspice,
"Åh, bra! Du, jag har en förbannat jobbig böld i rumpan som kliar, skulle du kunna ta en titt?" Eller att folk drar upp tröjan spontant "Ey, vad är det här, jag har haft det i ungefär en månad?!"
Anmäl Citera |
|
|
#22 (länk) |
Re: Re: Re: Re: LunaSpice. Hjälp!Citat:
Knölen är hård. Men ömmar lite granna när man trycker på den. Jag andas bätre stående/sittandes än när jag ligger. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#23 (länk) |
kvack! Det är därför jag håller mig borta från såna träffar
![]() Pale, du har garanterat någon form av läckage i thorax. Vart ifrån det kommer kan jag inte svara på. Om det är ödem eller luft är också svårt att säga. Gå till läkare. Det är tyvärr det enda råd jag kan ge. Om du inte får det bahandlat, vad det än är, så kan det förvärre det hela rejält. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#24 (länk) |
MerrickMedlem Registrerad: nov 2002 |
lunaspice:
om det är pneumathorax, måste det inte dräneras? Jag fick drän när min högra lunga brast. Sen fick jag se röntgenbilderna och det var inte så kul. Fick jag sova i sittande ställning eftersom lungan hade krympt så mycket. Och är det inte ganska viktigt att uppsöka läkare när det gäller lungan? Det kan vara ganska allvarligt så pale bör nog åka till akuten. och oroa dig inte för dränet, man får morfin om man inte klarar av det med lokalbedövning. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#26 (länk) |
Dina föräldrar borde väl för fasen kunna hjälpa dig? Detta är inget som man ska ta lätt på. Det KAN vara ett hjärtfel och då är det högst allvarligt.
bd1155, jo man suger ur luft ur brösthålan för att återställa undertrycket. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#30 (länk) |
Varför är du groggy? Om du har yrsel och så så ska du åka direkt. Då är det garanterat hjärtrelaterat.
ÅK IAF! NU! OM det nu inte ÄR något farligt så kommer du få veta det och det är det inget mer med det. Men OM det är något farligt så kommer de ta hand om dig och göra dig frisk. Inget att tveka om... |
|
|
Anmäl Citera |
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
Senaste nyhetsrubrikerna