Citat:
Ursprungligen inskrivet av banck
Okej, Har också en kompis, eller en föredetta klasskamrat, som har cancer så det är sorgligt..
hoppas bara jag får göra likadant så blir jag nöjd=)
Får man snacka ut om sina problem här alltså, då gör jag gärna en tråd=)
Att tråden "återupplivades" efter att ÖÄ togsbort va nog blandannat att i många trådar jag skrev om helt andra saker så gick folk offtopic och undrade hur det var med mig. Och att folk helt enkelt bryr sig.
Men om du vill skapa en tråd om "al'a gamla ÄÖ" typ "jag har en finne på näsan som är jättestor" och lägger den i spelforumet så lär den försvinna fort.
Har lite svårt att se eller förstå vad det är som gör det så upprörd.
-------------------------------------
För att uppdatera lite.
I tisdags var jag inne på biopsi. (vävnadsprov)
För att se att de tumörer som tillkommit i lungorna var av samma sort som den cancer jag har.
Blev först glad att jag slapp göra den i uppsala. Men nu tänker jag aldrig mer gåmed på att göra det här hemma.
Fy så snåla på förmedicinering dom va.
Fick en tablett som skulle vara lungnande. Sa redan innan att denhär kommer inte göra ett skit för mig. Men jodå, det skulle den sa dom.
Men som sagt, märkte ingenting. Sa att jag förbrukat allt för många sådana för att det skulle hjälpa nu.
Då fick jag en spruta i armen. Kändes väll ungefär som att dricka några öl.
Bad flera gånger om att få morfin eller väldigt mycket lungnande, men fick inge mer alls.
Vilket resulterade att jag fick en panikatack medans jag låg inne i datortomografin. Vilket kunde ha resulterat i att jag bankat sönder en apparat för för flera miljoner.
Efter det gav dom mig en omgång lungnande och en sköterska klädde sig i blydräkt och stod innne och lungnade mig medans apparaten gjorde sitt.
För er som inte vet hur ett biopsi går till:
Många här har säkert använt eller iaf sett ett "tennsug", ett sådant man tarbort överflöd när man löder.
Läggtill en 10-15cm lång kanyl av modell tjock, så har ni vad man drar ut vävnad med.
Den körde dom in mällan revbenen in i lungan och trycker av.
På väg till lungan är det mycket i vägen, så det knakar och krispar härligt. När dom trycker av makapären så gör det redigt ont.
Att jag är så förbannat rädd för att göra detta beror på att de 6 första gångerna jag gjorde detta så misslyckades dom. Efter det blev jag skickad till uppsala. Även där misslyckades dom och det slutade med att jag fick operera ut en liten bit av den största tumören.
Men nu mår jag ganska bra igen. Kan inte andas så djupt, men men, får så det räcker. Lite svullen där dom stack och antagligen vid ena lungan, för jag känner hur det tar emot revbenen när jag andas.
Jag stavar illa vanligtvis, nu har jag ganska mycket smärtstillande i kroppen och orkar inte kolla så noga. Så beklagar för det.