|
För en månad sedan på jobb så kom jag ned från rasten, ställde mig , tog på förkläde, fick reda på att det skulle ta ca 5-10 minuter innan vi kunde köra igång igen. Så tänkte gå och snacka med en arbetskamrat under tiden, vände mig bara åt höger så kändes det som en liten explotion bakom vänstra tinningen.
Smärtan kändes som kraftig huvudvärk och kom och försvan igen på 1-2 sekunder. Tänkte inte mer på det jick bort till min arbetskamrat och pratade med honom, kände att jag blev skitvarm där det smällde till.
Sen gick det sådär 30 minuter och under tiden jag jobbade så kliade jag mig i ansiktet på vänstra sidan, hade tappat känseln , inte till 100% men kändes typ för mjukt/lent när jag kliade mig. Blev skickad till akuten, fick sitta och vänta på läkare i 2 timmar som sedan undersökte mig på 20 minuter och skickade mig sedan till skiktröntgen av skallen för att se om det var en propp eller något liknande.
Efter detta var det ytterligare 2 timmars väntetid, fick gjort röntgen, vänta 2 timmar, bilderna blev klara. Blev inkallad till läkaren igen, han sa att han kollat på bilderna men de visde inga tecken på någon blödning i huvudet.
Efter ytterligare en undersökning av honom samt 2 personer till som undersökte mig samtidigt så säger han att det kan vara någon form av migrän.
Men menar på att man tappar väl inte känseln i halva ansiktet av migrän ?
Nu har det som sagt gått en månad efter , är väl bra nu, blir dock lite lättare varm i vänstra sidan av ansiktet vid ansträngning men annars är det fint. Kan dock tillägga att jag varken överansträngde mig eller lyfte tungt då detta inträffade.
Vet fortfarande inte vad det var som hände med mig och stör mig lite på att de inte vet vad det var, vill ju ha reda på sådant.
Men önskar dig lycka till med operationen och hoppas att du blir bättre.