Verktyg Visningsval
2007-06-30, 22:54   #301

buck

Medlem

bucks avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: nov 2002

En lagom vältränad rocker då!? Kan ju inte slå fel
2007-07-02, 12:12   #302

Svarte Petter

Medlem

Svarte Petters avatar

Plats: GBG

Registrerad: nov 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mangemani
med tiden så drar huden ihop sej.
dock så tar denna process väldigt lång tid(vissa har tom oturen att huden inte drar ihop sej även fast dom väntar en lång tid).
i träningsväg så finns det inget du kan göra som hjälper mot detta.
du har 2 allternativ(som redan är nämda i tråden),dvs operation eller behandla området med den lösa huden med en salva.
Vart hittar jag denna salva och hur fungerar den? Kommer huden att dra ihop sig och stanna ihopdragen eller måste jag applicera salvan "för alltid"?
Svarte Petter är inte uppkopplad
2007-07-02, 15:56   #303

mangemani

Medlem

mangemanis avatar

Plats: sundsvall

Registrerad: okt 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter
Vart hittar jag denna salva och hur fungerar den? Kommer huden att dra ihop sig och stanna ihopdragen eller måste jag applicera salvan "för alltid"?
appoteket brukar ha sådana salvor,likaså hälsobutiker(fast inte lika bra som dom på appoteket),dock så vet jag ej hur man ska använda dom,men det står nog på förpackningen.
2007-07-09, 21:15   #304

Rich

Hedersmedlem

Richs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2002

Vad har ni för åsikter/tankar etc om BCAA-tillskott?

Rich är inte uppkopplad Folding
2007-07-09, 22:43   #305

mangemani

Medlem

mangemanis avatar

föredrar hellre EAA tillskott,enligt mej mycket bättre.
rekomenderar då produkterna esapro eller hydrapro(om man vill ha kolhydrater med).
2007-07-11, 14:41   #306

Tidlappen

Medlem

Registrerad: jul 2005

Skrev innan och undrade om jag kunde komplettera med något preparat för att bli explosivare i simningen, någon som har ett förslag? Väldigt viktigt är det att det är ett bra märke och absolut ingen doping klassat skit. Nu äter jag Whey - 80 och Omega 3 kapslar.
Tidlappen är inte uppkopplad
2007-07-11, 14:56   #307

Rich

Hedersmedlem

Richs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Skrev innan och undrade om jag kunde komplettera med något preparat för att bli explosivare i simningen, någon som har ett förslag? Väldigt viktigt är det att det är ett bra märke och absolut ingen doping klassat skit. Nu äter jag Whey - 80 och Omega 3 kapslar.
Testa Kre-Alkalyn.

2007-07-11, 15:55   #308

Tidlappen

Medlem

Är FAIRING ett bra märke? I såna fall provar jag nog.

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin...ikel&artnr=707
2007-07-11, 17:49   #309

mangemani

Medlem

mangemanis avatar

japp,fairing är ett mycket bra märke,men*urk*,gymgrossisten?stort sortiement(fast typ hälften som är "användbart") men tok för höga priser.
ett tips är istället www.farmacia.cc eller www.marclin.se ..fraktfritt,har exakt dom bra produkterna som man egentligen bara behöver till bra priser.

Senast redigerad av mangemani 2007-07-11 klockan 17:53.
2007-07-12, 00:33   #310

Killspray

Medlem

Registrerad: dec 2005

har slumrat igenom tråden lite lätt nu.
undrar då en sak... ingen som annvänder en bullworker? fan svin grymma ju har en hemma och har annvänt den typ 1månad max och märkte skillnad
2007-07-12, 04:28   #311

toker!!!

Medlem

toker!!!s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2001

bullworker?
2007-07-12, 16:02   #312

mangemani

Medlem

mangemanis avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av toker!!!
bullworker?
http://www.thebullworker.com/ tydligen=/

nej,har ej använt och kommer nog aldrig göra det heller
2007-07-12, 18:31   #313

davidrone

Medlem

davidrones avatar

Plats: Gotland

Registrerad: sep 2003

Citat:
http://www.thebullworker.com/ tydligen=/

nej,har ej använt och kommer nog aldrig göra det heller
Haha, vilken jävla grej alltså
2007-07-12, 18:59   #314

toker!!!

Medlem

toker!!!s avatar

Registrerad: okt 2001

ser ut som nån har kollat för mycke på tvshop
2007-07-12, 20:20   #315

vkn

Medlem

vkns avatar

Plats: Halmstad

Registrerad: aug 2002

Vem vet, om man har sattans bra kontakt och är sjukligt strick när man utför övningarna så kanske det kan ge resultat.
Fast jag betvivlar att om du byggt några år kan få ut nåt på en sån manick.
hehe...tänk er Jay Cutler stå å lira med en sån i sin nya DVD.
Man vet aldrig.
*sarkasm*

2007-07-12, 21:49   #316

Tidlappen

Medlem

Citat:
japp,fairing är ett mycket bra märke,men*urk*,gymgrossisten?stort sortiement(fast typ hälften som är "användbart") men tok för höga priser.
ett tips är istället www.farmacia.cc eller www.marclin.se ..fraktfritt,har exakt dom bra produkterna som man egentligen bara behöver till bra priser.
Tack för tipset, ska beställa så fort jag fått mitt studiebidrag
En fråga bara, är det inte sjuk jävla effekt på såna testosteron höjande preparat o annan doping? Jag ser ändå resultat av att bara äta nyttigare och mer protein på mindre än en månad, vad kan inte såna preparat göra med kroppen då Varför är det inte fler som använder sådana preparat, alltså såna som inte idrottar o bara vill ha snyggare kropp.

Nu ska jag ut o springa
2007-07-12, 22:08   #317

Leonard

Medlem

Plats: Stockholm/söder

Registrerad: aug 2004

Haha en gymtråd på swec, nu har man sett allt
Nämen jag brukar träna 3-4 ggr/veckan lite hårt nu när jag jobbar natt osv..

brukar köra typ såhär:

1. Rygg och biceps samt axlar + mage
2. Bröst och triceps + (ben)
3. Rygg och biceps + mage
4. Bröst och triceps sam axlar + (ben)

dagarna varierar lite då jag måste flexa rätt mycket.
Ben är inom parentes då det blir slarv där... *discogymare* ftw

Anmärk gärna om jag gör något helt fel

Stats:
19 år och 75 kg (74-76kg, pendlar lite) 183 cm
När jag började träna vägde jag 65 kg. Var 1 kanske 2 centimeter kortare.

Tränar rätt länge nu, typ 1,5 år fast är egentligen inte förrens nu på senare tid det har börjat hända lite. Dock känns det ibland som om man borde vara lite kralligare, använder inga tillskott osv.
Ska man börja köra pulver? Någon som har erfarenheter av det?

Senast redigerad av Leonard 2007-07-12 klockan 22:17.
2007-07-12, 22:48   #318

vkn

Medlem

vkns avatar

Plats: Halmstad

Registrerad: aug 2002

Citat:
En fråga bara, är det inte sjuk jävla effekt på såna testosteron höjande preparat o annan doping? Jag ser ändå resultat av att bara äta nyttigare och mer protein på mindre än en månad, vad kan inte såna preparat göra med kroppen då Varför är det inte fler som använder sådana preparat, alltså såna som inte idrottar o bara vill ha snyggare kropp.

Nu ska jag ut o springa
Jag är personligen skeptiskt till alla hormonhöjjande lagliga preparat, har provat det mesta och inte märkt av något alls.
Sen att olagliga pro-hormoner och steroider kan ge bra effekt är ganska uppenbart om man tittar på alla proffs som bygger, men det är å andra sidan inte värt hälsan.
Dessutom är det jävligt vanligt med steroider, inte alls så ovanligt som folk verkar tro.
Jag känner till ett flertal personer som skjuter i sig preparat utan att knappt träna alls...sinnessjukt.

Så skit i allt testoboostande tjaffs(lagligt som olagligt) och fokusera på kosten istället.
Du verkar göra rätt, så fortsätt i samma takt så ska du se att du får resultat.
2007-07-13, 05:04   #319

mangemani

Medlem

mangemanis avatar

Citat:

Nu ska jag ut o springa

kre-alakyn?testosteron höjande?nä nu kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden lite.
kre-alakyn är varken testosteron höjande eller doping klassat.
kre-alakyn är ett tillskott som gör så att du kan träna lite längre samt orka med dom där sista reppsen som känns lite tunga.
så köp du det och oroa dej inte
2007-07-20, 07:34   #320

BiGpUnIsHeR

Medlem

BiGpUnIsHeRs avatar

Plats: la

Registrerad: dec 2001

[img http://www.onlinecenter.nu/?343104070720090419 /img ]

trännat 6 år
ålder 26
vikt 82

Senast redigerad av BiGpUnIsHeR 2007-07-20 klockan 08:01.
| Intel Core 2 QUAD Q6700 Quad Core + Noctua NH-U12F 120mm | Asus Blitz Formula Special Edition | BFG GeForce 8800Ultra OC 630MHz GPU 768MB DDR3 | Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 5-5-5-15 Xtreme 2x2048MB | Western Digital Raptor 74GB | Seagate Barracuda 7200.10 750GB 7200rpm | Lian Li PC-A10A | be quiet! Dark Power Pro 750W |
BiGpUnIsHeR är inte uppkopplad
2007-07-20, 12:55   #321

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Registrerad: dec 2003

Kör nu med ett nytt schema, den lyder:

Dag 1: Enbart ben, sätter extra mycket press.
Dag 2: Bröst och Armar (Det vill säga biceps, triceps osv.)
Dag 3: Mage, Rygg, Axlar fullt ut

Tränar ungefär 4-5 dar i veckan och oftast blir en eller två av dessa dagar konditions träning.

Något jag borde ändra ? ^^
2007-07-20, 16:01   #322

BiGpUnIsHeR

Medlem

BiGpUnIsHeRs avatar

Plats: la

Registrerad: dec 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Kör nu med ett nytt schema, den lyder:

Dag 1: Enbart ben, sätter extra mycket press.
Dag 2: Bröst och Armar (Det vill säga biceps, triceps osv.)
Dag 3: Mage, Rygg, Axlar fullt ut

Tränar ungefär 4-5 dar i veckan och oftast blir en eller två av dessa dagar konditions träning.

Något jag borde ändra ? ^^
inte bättre köra mån tis sen ons vila sen tors eller fredag...och glöm ej vila ordentligt och äta rätt så kommer du långt
| Intel Core 2 QUAD Q6700 Quad Core + Noctua NH-U12F 120mm | Asus Blitz Formula Special Edition | BFG GeForce 8800Ultra OC 630MHz GPU 768MB DDR3 | Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 5-5-5-15 Xtreme 2x2048MB | Western Digital Raptor 74GB | Seagate Barracuda 7200.10 750GB 7200rpm | Lian Li PC-A10A | be quiet! Dark Power Pro 750W |
BiGpUnIsHeR är inte uppkopplad
2007-07-20, 16:50   #323

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Registrerad: dec 2003

Jo jag kör på måndag och tisdag, vilar på onsdag och sedan kör på torsdag och fredag. Ibland blir det att jag tränar antingen på lördag eller söndag också lite lätt men ungefär så kör jag .
En vanlig dag blir att jag går upp vid runt 11:00, äter väldigt lätt frukost och sedan tränar från 13:00 till 14:30 ungefär, sen kommer jag hem och vid 16:00 äter jag. Sen äter jag kvällsmat kanske vid 20:00 eller 21:00 och sover vid 01:00.
Hur fungerar det tycker ni?
2007-07-20, 18:35   #324

mangemani

Medlem

mangemanis avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jo jag kör på måndag och tisdag, vilar på onsdag och sedan kör på torsdag och fredag. Ibland blir det att jag tränar antingen på lördag eller söndag också lite lätt men ungefär så kör jag .
En vanlig dag blir att jag går upp vid runt 11:00, äter väldigt lätt frukost och sedan tränar från 13:00 till 14:30 ungefär, sen kommer jag hem och vid 16:00 äter jag. Sen äter jag kvällsmat kanske vid 20:00 eller 21:00 och sover vid 01:00.
Hur fungerar det tycker ni?
varför äta en lätt frukost om du ska träna efter det målet?
om du nu inte käkar esapro eller annan EAA produkt(som tas bäst på tom mage),så ser jag ej poängen.
sen om du kommer hem vid 16:00(5 timmar efter senaste målet vilket är tok för länge speciellt om du nu tränar 1½ timme) så tycker jag att du ska försöka få i dej nått under och efter passet(maltodextrin under/efter kanske samt nå protein efter passet).
sen låter det väldigt lite när det gäller maten(om du nu inte käkar jumbo portioner vid varje mål dvs).

vi kan nog egentligen inte svara på om det funkar eller ej,mår du/din kropp bra samt att du får resultat,är det bara du som vet och om du nu mår bra och får resultat,så då ska du ju givetvis köra på.
men min ärliga och proffisionella åsikt(vilket jag redan har skrivit) så verkar det som att du käkar allt för lite mat samt för vek frukost.
2007-07-20, 20:44   #325

poppen

Medlem

poppens avatar

Plats: Månen

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Leonard
Haha en gymtråd på swec, nu har man sett allt
Nämen jag brukar träna 3-4 ggr/veckan lite hårt nu när jag jobbar natt osv..

brukar köra typ såhär:

1. Rygg och biceps samt axlar + mage
2. Bröst och triceps + (ben)
3. Rygg och biceps + mage
4. Bröst och triceps sam axlar + (ben)

dagarna varierar lite då jag måste flexa rätt mycket.
Ben är inom parentes då det blir slarv där... *discogymare* ftw

Anmärk gärna om jag gör något helt fel

Stats:
19 år och 75 kg (74-76kg, pendlar lite) 183 cm
När jag började träna vägde jag 65 kg. Var 1 kanske 2 centimeter kortare.

Tränar rätt länge nu, typ 1,5 år fast är egentligen inte förrens nu på senare tid det har börjat hända lite. Dock känns det ibland som om man borde vara lite kralligare, använder inga tillskott osv.
Ska man börja köra pulver? Någon som har erfarenheter av det?
Ska man anmärka om du gör något helt fel?

Ja hela ditt schema är helt fel. För att göra det simpelt, träna en muskelgrupp i veckan. Allvarligt talat, du bygger inte muskler när du är på gymmet och pumpar samma muskler varannan dag, inget bra schema det där alls.
Leder nog garanterat till överträning det där. *död åt discogymmare*

Senast redigerad av poppen 2007-07-20 klockan 20:48.
2007-07-20, 21:02   #326

mangemani

Medlem

mangemanis avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av poppen
Ska man anmärka om du gör något helt fel?

Ja hela ditt schema är helt fel. För att göra det simpelt, träna en muskelgrupp i veckan. Allvarligt talat, du bygger inte muskler när du är på gymmet och pumpar samma muskler varannan dag, inget bra schema det där alls.
Leder nog garanterat till överträning det där. *död åt discogymmare*

varför vänta 1 hel vecka?
48 timmar med god(och rätt mängd) kosthållning samt vila räcker mer än väl för att en muskel ska kunna återhämta sej,så att vänta 1 hel vecka innan man ger sej på muskeln igen känns rätt så meningslöst.

ska vara mycket till för att en ung och frisk kropp ska bli övertränad,dålig kosthållning är 1 utav orsakerna.
2007-07-20, 21:10   #327

Rich

Hedersmedlem

Richs avatar

Precis, 48h med god kosthållning och god sömn räcker för att muskeln skall ha återhämtat sig tillräckligt för att kunna träna den igen.

2007-07-20, 21:19   #328

poppen

Medlem

poppens avatar

Citat:
varför vänta 1 hel vecka?
48 timmar med god(och rätt mängd) kosthållning samt vila räcker mer än väl för att en muskel ska kunna återhämta sej,så att vänta 1 hel vecka innan man ger sej på muskeln igen känns rätt så meningslöst.

ska vara mycket till för att en ung och frisk kropp ska bli övertränad,dålig kosthållning är 1 utav orsakerna.
Han är nybörjare, eller i alla fall var det och började träna sådär. Skulle du rekomendera en nybörjare att träna sådär som han gör?

Jag är medveten om den 48tim regeln men jag enligt min filosofi tror på att det krävs lite längre. Speciellt om man är nybörjare.

Sen vet vi ju i och för sig inte hur hans själva träningspass ser ut. Många nybörjare kör ju en jävla massa övningar.
2007-07-20, 21:21   #329

Rich

Hedersmedlem

Richs avatar

Vad jag har läst och blivit tillsagd rekommenderar många att köra helkroppsträning som nybörjare för att bygga upp en grund. Var precis vad jag gjorde och det gav snabbt resultat.

2007-07-20, 21:26   #330

poppen

Medlem

poppens avatar

Rich japp jag håller med. Helkroppsträning är riktigt bra som nybörjare, eftersom det fungerade på mig. Gick bland annat ner 20kg på det för två år sedan. Men det är fortfarande inte vad han gör, på det sättet. Jag utgår ifrån att splittar man upp sådär kör han flera set på varje övning. Kör du helkroppspass kör man så vitt jag vet inte mer än ett set, skulle man köra fler skulle man spendera halva dagarna på gymmet.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb