Din dummaste bedrift genom tiderna

Permalänk

Din dummaste bedrift genom tiderna

japp, Vad är det dummaste du gjort som du nästan skäms för?

dagens är att jag åkte med en liten sparvel i hans 740 i 180km/h .. är inte så stolt att ha åkt så fort faktist och det var obehagligt skakade rätt bra.

annars är det nog att ha brutit armen en gång i tiden

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

brutit benet en gång när jag var i Åre.
Blev tagen för att ha åkt utan hjälm på moppe, extra onödigt med tanke på att jag bara skulle 50 meter.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

tar en barndomsgrej.. dödat 2 fåglar med luftgevär for fun, en gång tyckte vi det var roligt när en blev träffad och lämnade ifrån sig ett moln av fjädrar uppe i luften för att sedan sakta tappa höjd och störta ner i vattnet. En kul syn tyckte man då men extremt smaklöst å skämmigt att tänka på men man får ha hänsyn med sig själv och den låga åldern. Man måste ju utvecklas på nåt sätt

I ålder där jag kan stå för mitt känsloliv kan jag inte komma på nåt på rak arm

Permalänk
Medlem

Försökt korta min rese tid med moppen igenom att gena igenom en häck för att sedan crasha inn i en bil.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Skulle "gosa" med en kompis råtta med min näsa och blev självklart biten o det blödde som f-n..
Detta hände idag dessutom. Inte blir man klokare bara för man fyllt 20 nyligen, hoppas det kommer med åren.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

höll på att elda upp en skog en gång när jag var ca 11-12 år...men vi lyckades släcka branden som vi själva startat som tur va!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Slarvat bort min loggindosa för nätbanken i egna lägenheten och letat och letat tills jag faktiskt slet hår i frustration och ringde banken för att få den spärrad. Precis när jag lägger på vad ser jag? Dosjäveln ligger MITT på köksbordet! Där kände jag mig jävligt dum. Hade vänt ut och in på hela lägenheten, flyttat möbler, slitit ur kläder ur garderoben osv och så ligger den lille fan på köksbordet!

Permalänk
Medlem

Jag och en polare kastade in ett tomtebloss i ett sopnedkast....ja snacka om korkat! Ja det brann men ingen kom till skada som tur var.

Sen var jag även mer eller mindre pyroman som mindre men aldrig tänt på hus eller sånt bara eldat tidningar och en papperskorg i en biltvätt (dom hade biltvättar för folk som hyrde lägenheter förr så ingen tvätthall )

Sen har jag lyckats göra ca 3 meters kullrbyttor i en crossbacke och var nära att slå huvet i en stolpe ^^

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Blivit för full och gjort bort mig.

Permalänk
Medlem

Ja...på tal om fylla

Var i Finland hos några släktingar i påskas morfars bror fyllde 80.....iaf senare på kvällen gick vi ut några stycken. Så söp dom mig rätt bra under bordet och en vakt kommer fram och säger att jag är för full på finska. Bara att jag kan ingen finska då jag bott i sverige o pratat svenska hela livet och säger då "i speak only swedish or english" varpå han säger "youre to drunk"....ja då skämdes jag skapligt inför dom andra....

Sen för ett par år sen hade jag gått ut....bara att när jag kom hem sa morsan något i stil med att "göm p-tidningarna nästa gång ifall någon gäst kommer hit" .... Haaha PINSAMT!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Re: Din dummaste bedrift genomtiderna!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
japp, Vad är det dummaste du gjort som du nästan skäms för?

dagens är att jag åkte med en liten sparvel i hans 740 i 180km/h .. är inte så stolt att ha åkt så fort faktist och det var obehagligt skakade rätt bra.

annars är det nog att ha brutit armen en gång i tiden

Håller helt med dig, åka 740 där jag (vi ;P) bor är bland det dummaste man kan göra. Man vet aldrig om föraren har kontroll på bilen, och rätt vad det är så är man uppe i 150+ km/h.

Annars är det dummaste nog en gång för nåt år sen, skulle cykla hem från min dåvarande flickvän. Det började regna lite lätt, och jag avskyr att bli blöt så jag 'ställde' mig upp på cyklen och började trampa på så fort jag orkade. Problemet var bara att kedjan var osmörjd och ganska slapp, så när jag skulle trampa ner vänster pedal med full kraft så hoppade kedjan och all kraft användes istället för att välta cyklen.

Gled runt tre-fyra meter och skrapade upp vänster knä ganska bra, kunde knappt gå på en månad. Det tycker jag var ganska korkat gjort iallafall...

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Köpt en PowerBook för 18 lax och sålt den en vecka efter för att jag var så jävla missnöjd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Håller helt med dig, åka 740 där jag (vi ;P) bor är bland det dummaste man kan göra. Man vet aldrig om föraren har kontroll på bilen, och rätt vad det är så är man uppe i 150+ km/h.

Annars är det dummaste nog en gång för nåt år sen, skulle cykla hem från min dåvarande flickvän. Det började regna lite lätt, och jag avskyr att bli blöt så jag 'ställde' mig upp på cyklen och började trampa på så fort jag orkade. Problemet var bara att kedjan var osmörjd och ganska slapp, så när jag skulle trampa ner vänster pedal med full kraft så hoppade kedjan och all kraft användes istället för att välta cyklen.

Gled runt tre-fyra meter och skrapade upp vänster knä ganska bra, kunde knappt gå på en månad. Det tycker jag var ganska korkat gjort iallafall...

hehe åkte mellan Sthlm och Enköping i 220+km/h i en Volvo V70 T5 var som att sitta i vardagsrummet och slappa, satt och kolla på tv
Men äldre bilar e läskigt, har åkt en rutten Ford Mondeo i 170-180 och det var INTE kul

Värsta jag gjort var nog när jag crashade min polares moppe för att jag skulle styla (den var sprillans ny och kostade 20papp+) så fick jag betala för skadorna :/ sen fattas det fortfarande en benbit i armbågen på mig sen crashen

Permalänk
Medlem

Ah, nu kom jag på en grej som inte var allt för smart. Detta utspelar sig för strax under två år sedan.
Detta var precis efter att jag träffat vad som senare skulle bli min flickvän (som nu är mitt ex).
Eftersom att det som sagt var en av de första gångerna jag umgicks med den damen valde jag att hålla mig något sånär nykter på festligheterna vi skulle till. Det gick fint, vi hade båda en trevlig kväll utan missöden. Men! När flicksnärtan skulle ta och åka hem runt 02:00-tiden bestämde jag mig för att ta mig några glas. Ty det var väldigt lätt gjort, med tanke på att de på festen sålde både öl och vin för 20 kr glaset/burken. Någon/några hundringar senare var jag på topp, precis lagom till hemfärd. Här uppstod det som skulle bli anledningen till att denna historia är något att berätta.

Först och främst måste ni veta att jag då bodde i en liten by vid namn Täfteå lite drygt en mil från Umeå. Ni som känner till Umeås geografi vet att Konstskolan på Umedalen ligger rätt långt bort från själva centrum, åt helt fel håll om man kommer från Täfteå.
Även om detta utspelade sig på hösten, när det egentligen hade börjat bli lite för kallt, så bestämde jag mig för att cykla hela vägen till festen. Nu vet jag inte exakt, men det är väl uppskattningsvis 1,5 timmas cykelväg, lägg på en 20 minuter vid onykterhet.

Tillbaka till historian, jag skulle alltså nu ta mig hem från festen. Dyngfull påbörjade jag cykelturen med två vänner. Ganska snart ramlar jag av cykeln och sliter sönder byxorna, med ett fint stort sår på knäet som resultat. När vi kommer fram till centrum når vi den ena av mina vänners hem, där han erbjuder mig en mössa och ett par täckbyxor, så jag inte ska frysa ihjäl under den timmeslånga cykeltur som nu återstod.
Jag och den kvarvarande kompisen cyklar vidare, tills vi når Tomtebo, där han bor. Jag är nu så sjukt trött att jag lägger mig ner i diket för att vila lite. Kompisen sliter upp mig och säger åt mig att sätta mig på cykeln och börja cykla. Jag hävdar att jag inte kommer orka cykla hela vägen hem och säger att jag vill sova hos honom, men han påpekar att det nu bara är 20 minuters cykelväg kvar. Jaja, jag sätter mig väl på cykeln och kör vidare då, tänker jag. Ensam börjar den sista etappen mot sängen.

Efter ungefär halva vägen bestämmer jag mig för att kliva av cykeln och vila lite. Jag kilar in en bit i skogen, för jag vill så klart inte att någon ska se mig. Sjukt skabbigt att ligga efter vägkanten mitt i natten.
Jag är inte helt dum, även om jag vet att jag kommer att somna här, tänker jag så pass långt att jag ställer ett alarm på mobilen på 20 min och placerar denna under örat.

Jag vaknar ett antal timmar senare av att solen lyser i mitt ansikte. Genomfrusen cyklar jag hem den sista biten och slänger mig i sängen. Några timmar senare väcker mamma mig, ihållandes mina trasiga, helt nerblodade jeans, och frågar "Vad gjorde du igår egentligen?".
Jag svarar "Jag sov i skogen..".

Härligt jobbigt att gå ner och käka frukost sen.

Permalänk
Medlem

Hade haft efterfest i lägenheten, dan efter kunde jag inte hitta plånboken, var helt övertygad om att nån rackare snott den. Det dök nämligen upp ett par främlingar på festen, dock gjorde jag mig snabbt av med dem. Hursom helst polisanmälde jag det hela, ansökte om nytt kreditkort, spärrade en massa andra fixa nytt körkort osv osv.

Aja två veckor senare hitta jag allafall plånboken i kylskåpet i samma låda där man brukar ha lök o dyl produkter.. fatta inte varför jag hade lagt den där men på fyllan kan man lyckas med det mesta

Permalänk
Medlem

Åkte dit när jag körde olovligt en gång, trots att jag hade kört ifrån polisen. De stod och lurade vid min lägenhet. Fan vad det grämer mig att jag inte åkte ut till morsan och lämnade bilen där.

Eldade upp en tjejkompis micro en gång. Hon blev sur och jag fick inget.

Lade fyra YPVS ventiler i kaustiksoda för att ta bort sotavlagringar. Givetvis reagerade kaustiksoda med metallen i dom och de förstördes. Kostade bara 1500:- st.

Spydde ner min säng när vi var på skolresa i nian.

Nobbade en superkåt brud på krogen i karlskoga för att jag trodde att en stor kille var hennes Pimp och att han skulle slå mig. Jag var lite full

Snodde några öl av en klasskamrat när vi var på fest och fick heta öltjuven hela jävla gymnasiet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

På väg från en förfest till den riktiga festen på cykel fick jag för mig att jag skulle bevisa för mina kompisar att jag inte alls var full och att jag kunde ställa mig upp på cykeln:D Det gick bra ca 1 meter sen stöp jag som en fura snurrade runt och gjorde kullerbyttor flera meter på vägen men klarade mig mirakulöst utan ett märke varken på mig eller mina kläder. Cykeln hade därimot mindre tur så den var det bara att slänga efter en vurpan.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk

En riktig klassiker är ju när man följer efter en kärring på donken och börjar kalasa på hennes mat i tron att det är morsan.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
En riktig klassiker är ju när man följer efter en kärring på donken och börjar kalasa på hennes mat i tron att det är morsan.

Haha, ja, det har nog hänt alla.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul läsning!

Släppte min cykel utför en 10° backe. Det blev inte mycket kvar av den för den åkte rätt in i en lycktstolpe.

Skriver mer när jag kommer på. För jag vet att jag är rätt korkad

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

I ordning av konstighet:
1. Krossat baklyktan på grannens merca med näsan av misstag (polisanmäld för skadegörelse dessutom) trots att morsan betalade en ny.
2. Ramlat 4½-5 meter och landat på huvudet... bröt lillfingret. Dessutom fullt övertygad om att det bara var ur led så man satte sig och slet i det för kung och fosterland...
3. Högg läkaren i armen med bedövnings-sprutan på sjukan efter att #2 inträffat, bannlyst från den akutmottagningen tills de glömde bort det...
4. Krossat svanskotan efter ett 12m hopp med snowracer
5. Krossade min egen handled efter att man blivit förbannad på att en brud i mitt lag i en volleyboll-match inte ens kunde slå en passning
6. Cycklat utan att hålla i styret i nedförsbacke när styret viker sig... landade på ansiktet och fick se ut som en mumie i ett par veckor...

Sen ett multum av andra saker, mend e klassas in på en gemensam sjunde plats

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det jag har gjort skäms jag så mycket över så jag vet inte om jag ska berätta det.
Körde bil inte helt nykter...
Föll för grupptrycket och körde ungefär en mil. Glad att jag tog det lugnt för det kunde gått riktigt illa.
Skäms verkligen när jag tänker på det. Fattar inte att jag kunde vara så dum.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

3. Högg läkaren i armen med bedövnings-sprutan på sjukan efter att #2 inträffat, bannlyst från den akutmottagningen tills de glömde bort det...

Dagens!

annars för 3 år sedan så dumpade man en brud.. hon tog det rät svårt.. spec när vi ses nästanvarje dag i skolan o så.. men man pratar ju lite iaf..
Var inte mogen för ett förhållande med henne..

skämms lite för det och saknar henne lite men men.. livet har sina stunder..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Dagens!

Han fick skylla sig själv...
Först tog det nästan 3 timmar innan de ens började hjälpa mig (precis lagom för att bedövningen från shocken skulle släppa), och det första som händer är att röntgen-tanten tejpar fast fingret i bordet för att sen trycka ner resten av handen mot bordet det med... jag kan säga att känslan av att ha två helt avbrutna bitar ben bli vridna mot varandra är inget jag önskar mot någon annan som kan känna smärta... Efter det så blir man ner-skickad till akuten igen där läkaren börjar med att sätta bedövnings-sprutan mitt i det avbrutna benet och sedan börja bända...

Tänk dig att du tar en benbit.. säg från ett revbensspjäll eller nått.. sen bryter du av det på mitten, sätter ihop delarna igen och börjar vrida dem mot varandra.... efter detta när bitarna återigen ligger nära varandra, så tar du ett litet vasst föremål och börjar bända isär dem igen...

När jag då så högt jag kan bara skriker rakt ut i smärta och ber honom sluta får man "så ont gör det inte" följt av ytterligare lite vridande... Vem som helst som kan lägga ihop 2 och 2 kan rätt lätt komma fram till att det är en dum idé att börja bedöva någon med att göra precis det bedövningsmedlet ska hjälpa mot...

Varpå jag helt enkelt gjorde det första som föll mig in för att få honom att sluta (tänkte inte så klart i det läget)...
Ändå en dum sak att göra av mig dock.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Vad var läkarens reaktion?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Vad var läkarens reaktion?

chockad, förvånad tror jag... lite rädd kanske... tror inte det gjorde ont ens, det var en väldigt mesig liten nål.
Han pilla ut sprutan och sprang ut ur rummet med en av de två sköterskorna i tåg... Efter en stund kom det en ny läkare och konstaterade att det den föregående hade gjort var otroligt korkat... sen fick jag lova att lugna ner mig med försäkran om att det skulle skötas bättre.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Vila i frid

Någon som kan gissa vilken min är?
Ledtrådar: -korkat -rädd -här på sweclockers.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Det jag har gjort skäms jag så mycket över så jag vet inte om jag ska berätta det.
Körde bil inte helt nykter...
Föll för grupptrycket och körde ungefär en mil. Glad att jag tog det lugnt för det kunde gått riktigt illa.
Skäms verkligen när jag tänker på det. Fattar inte att jag kunde vara så dum.

På tal om bildrullar så gjorde jag själv en rätt korkad grej en gång. Hade farsans bil och skulle hem från en polare mitt i natten, mitt i vintern. Självklart hade det blivit massa frost och imma och skit på vindrutan, men lat som man är så gjorde jag inget åt det. Eller det var så sjukt kallt så jag ville inte stå där ute och fixa. Det slutade iaf med att jag dunkade rätt in i en refug på en bred raksträcka. Tokpunka kan jag säga, så istället för att ägna nån minut åt att skrapa rutan så fick jag ägna betydligt längre tid med att byta däck. Höll på att förfrysa varenda lem i kroppen typ. Farsan var inte lycklig sen heller, men som tur var klarade sig allt annat. Körde inte direkt sakta heller (jag vet verkligen inte varför, såg knappt nåt) så jag är glad.. men det var ju lagom dumt liksom.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Jag och några kompisar bröt oss in i en Pågen-lastbil och packade två svarta sopsäckar fulla med kakor. Sen försökte vi smuggla in bytet hemma och blev påkomna av arga föräldrar som undrade vad fan vi sysslade med. Vi fick betala hela kalaset och lämna tillbaka allt vi tog.. Ganska pinsamt att stå och be om ursäkt dagen efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Jag och några kompisar bröt oss in i en Pågen-lastbil och packade två svarta sopsäckar fulla med kakor. Sen försökte vi smuggla in bytet hemma och blev påkomna av arga föräldrar som undrade vad fan vi sysslade med. Vi fick betala hela kalaset och lämna tillbaka allt vi tog.. Ganska pinsamt att stå och be om ursäkt dagen efter.

Oj, hur gamla vad ni då?

Det är väl inte direkt lätt att bryta sig in i en lastbil? Kofot och murbräcka

Kom på lite fler lagom korkade/dumma saker.

Sköt en kråka med luftgevär, inser så här i efterhand att det var ju inte särskilt shysst

Kastade snöboll på min pappas fönster "Krash" - Arg pappa

När jag var mindre gjorde jag och min kompis "ballongbellor", nu vet, en ballong på en toarulle så laddar man med smågrus. I alla fall så skulle vi skjuta på en vägskylt, men på något jävla vis träffar min kompis en bilruta, Han blev 4000 fattigare

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1