Produkter kopplade till tråden
Produkt (38 st) Bästa pris Betyg
American Pie - Reunion (DVD-filmer) 79:- 4
American Pie Box 1-7 (DVD-filmer) 393:- 10
Bel Ami (DVD-filmer) 99:-
Chobits Collection (DVD-filmer) 394:-
Den Där Mary - 2-Disc Special... 48:- 8.2
Dude, Where's My Car? (DVD-filmer) 43:- 6.89
Focus Trading Naturescope 20-6... 2790:-
I Jungfruns Tecken (DVD-filmer) 84:- 2.5
I Lejonets Tecken (DVD-filmer) 84:- 4
I Skorpionens Tecken (DVD-filmer) 84:- 5
I Skyttens Tecken (DVD-filmer) 84:- 5
I Tvillingarnas Tecken (DVD-filmer) 84:- 3.5
Leisure Suit Larry Collection (PC-spel) 63:-
Leisure Suit Larry: Box Office... 19:-
Leisure Suit Larry: Magna Cum...
Love Hina - Box (DVD-filmer) 139:- 9
Maglite Mini 2-Cell AA (Ficklampor) 129:-
Maglite Solitaire Single-Cell AAA 59:- 10
Mazurka Collection (DVD-filmer) 6
Night Optics D-300M-2MS 1x Gen...
Philips MCM395 (Stereoanläggningar) 8.75
Pioneer X-HM50 (Stereoanläggningar) 3475:-
RFSU Easy Shavin 200ml (Rakkräm och raklödder) 48:-
Road Trip (DVD-filmer) 48:- 7.52
Skandalskolan (DVD-filmer) 99:-
Star Trek: Deep Space Nine - C... 799:-
Star Trek: Enterprise - Comple... 799:-
Star Trek: The Next Generation... 849:-
Star Trek: The Original Series... 579:-
Star Trek: Voyager - Complete Box 873:- 9.5
Star Wars - Original Trilogy (Blu-ray-filmer) 279:- 8.67
Sweex Nightvision Chatcam (Webbkameror) 2
Tantra sex - en guide till bät... 79:-
The 40 Year Old Virgin (Nedladdningsbar köpfilm)
The Big Bang Theory - Säsong 1-4 299:- 9
The Heartbreak Kid (DVD-filmer) 10:- 7
The Joy of Erotic Massage (Nedladdningsbar köpfilm)
Van Wilder 2 - Rise of Taj (DVD-filmer) 29:- 6

Verktyg Visningsval
2008-04-28, 18:21   #1351

Kidd

Medlem

Kidds avatar

Plats: Bålsta

Registrerad: jul 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ragganof
om man bara är ute efter att ha sex så är det va man är ute efter ja? är väll ganska naturligt?
och så fjantigt det här med objektifiering blablabla.....dom tänker samma sak oftast.
I dunno, jag har aldrig valt ONS-offer (inte för att min fiskning alltid gått så bra men det är en annan historia) på enbart utseende. Snarare tvärt om, utseende har nog aldrig varit någon faktor. Det finns så ofantligt mycket mer som gör någon attraktiv för ett ONS än bara ett fint utseende. Men tja, när det ändå bara handlar om ONS så kanske jag inte borde klaga så mycket på hur folk tycker och tänker... det är ju bara ONS ändå ju.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Att det är lättare att bli tänd på personer som ser bra ut kan knappast vara en omskakande nyhet.
Men att man därför ska känna som om man har "förlorat" typ när man får hem någon bara för att personen har utseende under medel är tyvärr det för mig, ser du.
Kidd är inte uppkopplad
2008-04-28, 18:25   #1352

Aijoj

Medlem

Aijojs avatar

Registrerad: okt 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kidd
Men att man därför ska känna som om man har "förlorat" typ när man får hem någon bara för att personen har utseende under medel är tyvärr det för mig, ser du.
Killen snackar om att dra hem någon han tydligen inte är attraherad av, på vilket sätt är det att "lyckas"?
Aijoj är inte uppkopplad
2008-04-28, 18:49   #1353

Kidd

Medlem

Kidds avatar

Citat:
Killen snackar om att dra hem någon han tydligen inte är attraherad av, på vilket sätt är det att "lyckas"?
Men om han drar hem någon han inte är attraherad av får han väl skylla sig själv, bättre att dra en runk på toa... nä men vaddå? Så utseende är det enda som kan vara attraktivt alltså? Det är det som känns så objektifierande i det hela.
Kidd är inte uppkopplad
2008-04-28, 18:52   #1354

Bluetiger

Medlem

Bluetigers avatar

Plats: Eskilstuna

Registrerad: okt 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av plope
och inte raggar man på någon bara för att ligga?
Klart som fan man gör. Sällan annat iaf.
2008-04-28, 18:53   #1355

Aijoj

Medlem

Aijojs avatar

Citat:
Men om han drar hem någon han inte är attraherad av får han väl skylla sig själv, bättre att dra en runk på toa...
Kanske. Och det är väl därför det hela känns lite misslyckat.
Citat:
nä men vaddå? Så utseende är det enda som kan vara attraktivt alltså? Det är det som känns så objektifierande i det hela.
Såklart utseende inte kan vara det enda som är attraktivt. Men det är ONS vi pratar om, vad exakt är det du vill att man ska gå på då? Vad är det för mål man ska ha med kvällen egentligen?
Aijoj är inte uppkopplad
2008-04-28, 19:16   #1356

Kidd

Medlem

Kidds avatar

Citat:
Såklart utseende inte kan vara det enda som är attraktivt. Men det är ONS vi pratar om, vad exakt är det du vill att man ska gå på då? Vad är det för mål man ska ha med kvällen egentligen?
Tja, senaste gången jag försökte mig på ett ONS så var killen minst sagt överviktig, storfinnigt ansikte och ja... inte alltför många delar av utseendet som tilltalade så mycket. Men det finns andra sätt att vara attraktiv på än att bara vara snygg, så jag ville minsann att han skulle lägga sig i samma säng som mig den kvällen. Hans personlighet kåtade upp mig - inte hans utseende, därför han inte blev ett objekt.
Kidd är inte uppkopplad
2008-04-28, 19:27   #1357

donic1989

Medlem

donic1989s avatar

Plats: I en tunna!?

Registrerad: nov 2006

Citat:
Tja, senaste gången jag försökte mig på ett ONS så var killen minst sagt överviktig, storfinnigt ansikte och ja... inte alltför många delar av utseendet som tilltalade så mycket. Men det finns andra sätt att vara attraktiv på än att bara vara snygg, så jag ville minsann att han skulle lägga sig i samma säng som mig den kvällen. Hans personlighet kåtade upp mig - inte hans utseende, därför han inte blev ett objekt.
det e bra kidd skönt att det är nån mer som inte bara går på utseendet.
2008-04-28, 19:48   #1358

Aijoj

Medlem

Aijojs avatar

Citat:
Och sen dissade du honom helt nästa dag då?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av donic1989
det e bra kidd skönt att det är nån mer som inte bara går på utseendet.
Lägg märke till att det vi pratar nu är ONS, inget annat.
Aijoj är inte uppkopplad
2008-04-28, 19:59   #1359

Kidd

Medlem

Kidds avatar

Citat:
Och sen dissade du honom helt nästa dag då?
Tja, jag fick aldrig det valet. Men jag vet att jag inte hade haft något som helst intresse av honom som något mer än någon jag låg med. Han var.... veeeerkligen inte pojkvänsmaterial, också pga sin personlighet.
Kidd är inte uppkopplad
2008-04-28, 21:02   #1360

Bluetiger

Medlem

Bluetigers avatar

Citat:
Men då lär ju hoppats på att han var pojkvänsmaterial? Inte fan ligger man med bland det skabbigaste krogen har att erbjuda. Ja, det var så han lär sett ut, i alla fall enligt din beskrivning.
2008-04-28, 21:06   #1361

darkmoon

Medlem

darkmoons avatar

Plats: Stenungsund

Registrerad: sep 2004

Citat:
Personligen tycker jag inte att en person blir mindre av ett objekt för att den inte är vacker utan har andra egenskaper. Du letar efter någon som kåtar upp dig med sin personlighet... är inte det precis lika objektifierande som någon som letar efter ett vackert utseende för att bli kåt?

Jag ser ärligt talat inte skillnaden. Måste det vara utseendet som gör att man blir ett objekt?

Så cut the crap, du är precis lika objektifierande som alla andra, bara det att den egenskap du letar efter sitter inte i ansiktet eller kroppen.
darkmoon är inte uppkopplad
2008-04-28, 21:58   #1362

Squeeze

Medlem

Squeezes avatar

Plats: FCK

Registrerad: nov 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Personligen tycker jag inte att en person blir mindre av ett objekt för att den inte är vacker utan har andra egenskaper. Du letar efter någon som kåtar upp dig med sin personlighet... är inte det precis lika objektifierande som någon som letar efter ett vackert utseende för att bli kåt?

Jag ser ärligt talat inte skillnaden. Måste det vara utseendet som gör att man blir ett objekt?

Så cut the crap, du är precis lika objektifierande som alla andra, bara det att den egenskap du letar efter sitter inte i ansiktet eller kroppen.
Jo, för alla vet ju att alla objekt har personligheter ... hela poängen med ordet 'objektifiering' är väl att man just bortser från andra aspekter än någons fysiska attribut...
2008-04-28, 23:24   #1363

Kidd

Medlem

Kidds avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Men då lär ju hoppats på att han var pojkvänsmaterial? Inte fan ligger man med bland det skabbigaste krogen har att erbjuda. Ja, det var så han lär sett ut, i alla fall enligt din beskrivning.
Nä jag visste redan att han inte var pojkvänsmaterial, kände killen lite sen innan. Ville bara ha honom över mig lite och sen kunde han gärna gå Exakt därför jag bad honom komma över mitt i natten... >_>x Inget mer.
Citat:

Squeeze satte svaret där i mycket färre ord än jag kunde, så jag refererar till hans post bara :]
Kidd är inte uppkopplad
2008-04-29, 01:11   #1364

darkmoon

Medlem

darkmoons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Jo, för alla vet ju att alla objekt har personligheter ... hela poängen med ordet 'objektifiering' är väl att man just bortser från andra aspekter än någons fysiska attribut...
Den definitionen tycker inte jag stämmer in på begreppet objektifiering. Det spelar ingen roll vilken egenskap det är man letar efter så länge man ser personen som ett objekt. Så må det vara känslan man får av denne eller dess utseende eller sättet personen rör vid en. Objektifieringen sker inte i vad det är för egenskap man letar efter. Den sker när man faktiskt letar efter en egenskap i ett syfte.

Jag tycker inte det är bättre att leta efter någon att knulla bara för att man istället för utseendet går på hur denne känns.

Nu säger jag inte att det är fel att gå på känslan, jag säger inte att det är fel att gå på utseendet heller. To each his own, right? Men jag tycker det är ett jävla hyckleri att tro man är bättre än någon annan (läs: har ett ädlare tillvägagångssätt) bara för att man inte går på utseendet, när man egentligen är precis likadan, bara det att man själv tycker bättre om andra egenskaper.
2008-04-29, 08:10   #1365

Squeeze

Medlem

Squeezes avatar

Citat:
Den definitionen tycker inte jag stämmer in på begreppet objektifiering. Det spelar ingen roll vilken egenskap det är man letar efter så länge man ser personen som ett objekt. Så må det vara känslan man får av denne eller dess utseende eller sättet personen rör vid en. Objektifieringen sker inte i vad det är för egenskap man letar efter. Den sker när man faktiskt letar efter en egenskap i ett syfte.

Jag tycker inte det är bättre att leta efter någon att knulla bara för att man istället för utseendet går på hur denne känns.

Nu säger jag inte att det är fel att gå på känslan, jag säger inte att det är fel att gå på utseendet heller. To each his own, right? Men jag tycker det är ett jävla hyckleri att tro man är bättre än någon annan (läs: har ett ädlare tillvägagångssätt) bara för att man inte går på utseendet, när man egentligen är precis likadan, bara det att man själv tycker bättre om andra egenskaper.
Jag tror fortfarande att du har missförstått begreppet, och tolkar in det lite väl mycket i sammanhanget.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Objektifiering
Citat:
Objektifiering är en handling som innebär att man reducerar en person eller grupp till ett passivt föremål för handling, istället för en egen handlande aktör.
Dock så håller jag med dig om att det känns som om den generella hållningen är att det är mera ädelt att bli attraherad av någons insida än utsida, vilket det så klart inte är.
2008-04-29, 10:20   #1366

darkmoon

Medlem

darkmoons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Jag tror fortfarande att du har missförstått begreppet, och tolkar in det lite väl mycket i sammanhanget.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Objektifiering

Dock så håller jag med dig om att det känns som om den generella hållningen är att det är mera ädelt att bli attraherad av någons insida än utsida, vilket det så klart inte är.
Enligt ditt citat där från wikipedia så stämmer min definition faktiskt bättre in än åsikten att objektifiering enbart handlar om utseende.

Anyhooo... jag har fått fram det jag ville ha sagt
2008-04-29, 11:28   #1367

Squeeze

Medlem

Squeezes avatar

Citat:
Enligt ditt citat där från wikipedia så stämmer min definition faktiskt bättre in än åsikten att objektifiering enbart handlar om utseende.

Anyhooo... jag har fått fram det jag ville ha sagt
Hmmm... jag kan ju bara konstatera att det var en intressant tolkning ... finns säkert något fint psykologiskt begrepp för det också, som vi kan diskutera innebörden av
2008-04-29, 20:29   #1368

Aijoj

Medlem

Aijojs avatar

Citat:
Tja, jag fick aldrig det valet. Men jag vet att jag inte hade haft något som helst intresse av honom som något mer än någon jag låg med. Han var.... veeeerkligen inte pojkvänsmaterial, också pga sin personlighet.
Då förstår jag inte varför det på något vis skulle vara bättre eller sämre än att gå på utseendet när man är ute efter ett ONS.
Aijoj är inte uppkopplad
2008-04-30, 00:29   #1369

Kidd

Medlem

Kidds avatar

Citat:
Då förstår jag inte varför det på något vis skulle vara bättre eller sämre än att gå på utseendet när man är ute efter ett ONS.
Tja, om man är ute efter ett ONS är man väl ute efter ett ONS, ne? Vore väl konstigt om man letade pojkvänsmaterial då?
Kidd är inte uppkopplad
2008-04-30, 01:09   #1370

Bluetiger

Medlem

Bluetigers avatar

Citat:
Tja, om man är ute efter ett ONS är man väl ute efter ett ONS, ne? Vore väl konstigt om man letade pojkvänsmaterial då?
Tror du skumläste en aning dåligt. Vad han menar är att, på vilket vis är det sämre om man går på utseende än personlighet om man letar efter brud att få ligga med?
2008-04-30, 10:09   #1371

Kidd

Medlem

Kidds avatar

Citat:
Tror du skumläste en aning dåligt. Vad han menar är att, på vilket vis är det sämre om man går på utseende än personlighet om man letar efter brud att få ligga med?
Nej då, vet vad han menade. Men tycker hans mening gick i kras lite när han själv erkänner att det är ONS man letar efter...

Det jag menar med att det är sämre att gå på utseende är just att man skiter i personen som person. Det är bara något snyggt framför sig som man vill lägga sig bredvid och stonka lite med... det är lite annorlunda om personen faktiskt faller en i smaken på något sätt, håller du inte med?
Kidd är inte uppkopplad
2008-04-30, 12:18   #1372

Bluetiger

Medlem

Bluetigers avatar

Citat:
Nej då, vet vad han menade. Men tycker hans mening gick i kras lite när han själv erkänner att det är ONS man letar efter...

Det jag menar med att det är sämre att gå på utseende är just att man skiter i personen som person. Det är bara något snyggt framför sig som man vill lägga sig bredvid och stonka lite med... det är lite annorlunda om personen faktiskt faller en i smaken på något sätt, håller du inte med?
Personen faller ju en i smaken om hon/han är snygg, eller? Har jag missuppfattat nåt? Jag skulle aldrig ragga på en ful i hopp om att hon faktiskt är trevlig / rolig, ALDRIG. Är jag ute efter ett ONS så ska hon vara snygg, inget annat.
2008-04-30, 12:39   #1373

Kidd

Medlem

Kidds avatar

Citat:
Personen faller ju en i smaken om hon/han är snygg, eller? Har jag missuppfattat nåt? Jag skulle aldrig ragga på en ful i hopp om att hon faktiskt är trevlig / rolig, ALDRIG. Är jag ute efter ett ONS så ska hon vara snygg, inget annat.
Nej, personen faller dig inte i smaken. Personens kropp faller dig i smaken. Inte samma sak alls...
Kidd är inte uppkopplad
2008-04-30, 12:44   #1374

Bluetiger

Medlem

Bluetigers avatar

Citat:
Nej, personen faller dig inte i smaken. Personens kropp faller dig i smaken. Inte samma sak alls...
Personen faller mig visst i smaken?
2008-04-30, 12:55   #1375

Kidd

Medlem

Kidds avatar

Citat:
Personen faller mig visst i smaken?
Jag tror problemet vi har i det här samtalet är att jag ser inte en persons kropp som del av personen, alls, det är bara en behållare ett medvetande råkar sitta i... och du antagligen ser inte skillnaden på en kropp och en person, liksom. Så länge vi inte talar på samma villkor där kommer vi nog aldrig att kunna prata ordentligt om resten. :\
Kidd är inte uppkopplad
2008-04-30, 13:54   #1376

darkmoon

Medlem

darkmoons avatar

Citat:
Jag tror problemet vi har i det här samtalet är att jag ser inte en persons kropp som del av personen, alls, det är bara en behållare ett medvetande råkar sitta i... och du antagligen ser inte skillnaden på en kropp och en person, liksom. Så länge vi inte talar på samma villkor där kommer vi nog aldrig att kunna prata ordentligt om resten. :\
Nu är ju faktiskt skalet en del av personen. Ofta formar skalet insidan också.

Jag köper inte dina argument ärligt talat.
2008-04-30, 14:47   #1377

Kidd

Medlem

Kidds avatar

Citat:

Så köp dem inte då. Jag förväntade mig inte heller att ändra folks världsbilder med en förklaring av hur jag känner.

Och ja, ofta kan insidan bli berört av vanan att sitta i ett visst skal. Men jag ser fortfarande de två som skilda saker, även fast de ibland kan påverka varandra.
Kidd är inte uppkopplad
2008-04-30, 15:03   #1378

Bluetiger

Medlem

Bluetigers avatar

Citat:

Quoted For Truth
2008-04-30, 15:46   #1379

thunderinternet

Medlem

thunderinternets avatar

Plats: Bibelbältet

Registrerad: mar 2005

Jag vet inte varför jag skriver men iaf.

Skulle alldrig vara ihop med en 10a (modellblondin med IQ fiskmås) eller ens ha ett ONS med en sådan där. Varför? personen i fråga vet att den är snygg och kan få exakt vad den vill. istället ska man leta snäppen under och hitta de där lite halvosäkra saktterna. De har isf mycket bättre insida än vad många andra har.

Jag håller faktist med min bättrehälft Darkmoon på detta.
2008-04-30, 16:06   #1380

wa

Medlem

was avatar

Plats: Västerås

Registrerad: okt 2004

I vote kidd. Kidd ftw.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb