Då det här är skriva av sig-tråden så tar jag och skriver om min dag på jobbet i dag.
Lite bakgrundsinfo är att jag sitter i Comhems kundtjänst och det är nu i dagarna som alla fakturor osv ramlar ner i folks brevlådor runt om i landet.
Till att börja med så kan vi ju ta ett lågvattenmärke för mänskligheten.
En dam ringde in och presenterade sig som god man för en herre (för er som inte vet så är en "god man" en sådan som hjälper folk med vissa saker som de inte klarar av själva, t.ex en dövstum kan inte beställa något över telefon, då hjälper en god man till). Den här herren var så vitt som jag förstod det något förståndshandikappad.
Vad som hade hänt var att det hade kommit hem en försäljare till den här herren och den försäljaren hade då tagit tillfället i akt och sålt på honom det dyraste och största han bara kunde. T.ex så hade han sålt på honom 100 mb bredband när den herren tydligen inte ens hade någon dator.
Riktigt jävla avskyvärt gjort, ångrar mig att jag inte tog ärendet vidare, den jäveln som sålde allt det där hade gott kunnat få sparken tycker jag.
Hon berättade även att det hade kommit dit en annan försäljare som hade sålt brandsläckare och grejjer till honom för någon vecka sedan...
Folk har fan ingen skam i kroppen längre.
Nästa humoristiska samtal var en herre som ringde in, för att sammanfatta det hela så hade han inte läst igenom avtalet som han hade skrivit på men hade fått för sig att han skulle få en massa grejjer för ett fantasipris som det inte fanns en chans i helskotta att han kunde få det för.
I vilket fall som helst så hade han haft en del klydd med sina tjänster, hade ringt in till oss en hel del gånger men det hade ändå inte blivit rätt.
Jag tar och fixar till det så att abonnemangen iaf blir rätt, ger honom en rejäl rabatt i 2 månader och justerar även bort en ganska så rejäl summa från hans fakturor av ren välvilja.
Jag hade inte behövt göra någonting av det där egentligen då det i grund och botten handlade om att han inte hade läst igenom avtalet innan han skrev på det, men vafan, jag är snäll.
Men är han nöjd? Nej, han ska ha sitt fantasipris som han inbillat sig att han ska ha trots att det inte finns en snöflingas chans i helvete att det står något sådant på hans avtal.
Dagen fortsatte ungefär i samma manér.
Längtar verkligen tills inkassobreven börjar dimpa ner i folks brevlådor, det kommer bli några roliga dagar där
Det är ett hard knock life.
Edit:
I övrigt så önskar jag verkligen att folk hade tittat på sina fakturor innan de hade slängt sig på luren och ringt till oss förbannade som fan. Hade de tittat på mer än enbart beloppet som ska betalas in så hade vi sluppit så hutlöst många onödiga samtal.