Gah för att försöka förstå sig på regler och normer, varför kunde de inte vara tydligare?
Jag har varit medlem på två gym i staden. På båda gymmen hyr de in kvinnliga lokalvårdare som städar herrarnas omklädningsrum någon timma efter öppning. Exakt vilken tid de städar varierar från dag till dag, men runt 10-11 tiden är vanligt.
Dessa städerskor gör ett mycket ordentligt arbete, städar allt noggrant, går igenom skåp och ser till duschrummet. Jag har absolut inget emot dem då jag tycker det blir trevligare i omklädningsrummet med kvinnligt sällskap.
Mitt problem är att jag inte riktigt förstår när det är okej att vara naken. När jag har duschat så har jag fått besök städerskor (dock bara en i taget), ingen av oss brydde oss det minsta bara hälsade och fortsatte med sitt. Hon tänkte väl, har man sett en orangutang så har man sett alla
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ngutang%29.jpg
Varvid det knappast är någon att bry sig om att se mig naken, då jag ser ut som gentlemannen ovanför.
Det är bara det att jag brukar ta ett gympass innan jobbet och då har jag ej tid att vänta på att duscha tills städerskan har gjort klart vid duscharna. Men något säger mig ändå att det är fel att gå dit just då en städerska är där. Däremot kan man ju duscha när hon är i övriga omklädningsrummet.
Men ändå känns detta lite fel. Inte för att jag bryr mig, men det finns andra som kan göra det och sedan ge sig på mig och det bryr jag mig om..
Sedan hade jag drivit ett gym så hade jag inte satt städerskornas arbetstider samtidigt som personer duschar, men jag ser fördelar med att slippa tilldela dem egna nycklar och låta dem kunna stänga av larm etc.
Och jag tror dessutom väldigt få män klagar på kvinnligt sällskap i omklädningsrummet utan de flesta låtsas som ingenting, frågar man något, ja då framstår man som en idiot. Som om jag skulle fråga i receptionen om det är okej att duscha samtidigt som en kvinnlig städerska är med duschen, ja då framstår jag som sjuk i huvudet.