Verktyg Visningsval
2012-08-15, 05:30   #11731

Formel117

Medlem

Formel117s avatar

Plats: Skutskär

Registrerad: jul 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bourne94 Visa inlägg
sitter och grunnar på om man kan ha något roligt djur i ett 100 liters akvarium som står i förrådet (med en dödsdom), dock har jag en katt... så fiskar är uteslutet

Tips?
Här hemma hos oss har vi antingen våra två råttor i akvariet eller en hamster som ska få småttingar.
Formel117 är inte uppkopplad
2012-08-15, 12:17   #11732

bourne94

Medlem

Plats: ASCII

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Formel117 Visa inlägg
Här hemma hos oss har vi antingen våra två råttor i akvariet eller en hamster som ska få småttingar.
Det kanske hade varit något
Hade ett marsvin innan, dock gick den bort för några år sen (och nej, hade den inte i akvariet)

Funderade annars på en eremitkräfta
2012-08-15, 12:44   #11733

adde_mufc

Medlem

adde_mufcs avatar

Plats: Enköping

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bourne94 Visa inlägg
Det kanske hade varit något
Hade ett marsvin innan, dock gick den bort för några år sen (och nej, hade den inte i akvariet)

Funderade annars på en eremitkräfta
Åh, kräfta eller annat skaldjur vore tufft!

300 dagar och 10 timmar till nästa sommarlov... Längtar
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w,Enermax 1050w 3x Benq 21,5" + Catleap 27"|R.I.P. Pettson
adde_mufc är inte uppkopplad
2012-08-15, 13:25   #11734

bourne94

Medlem

Plats: ASCII

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av adde_mufc Visa inlägg
Åh, kräfta eller annat skaldjur vore tufft!

300 dagar och 10 timmar till nästa sommarlov... Längtar
Jepp, billiga och ovanliga och stiliga

Vafan, har du koll på det men bättre med det än att ha koll på när skolan börjar
Då är det bara börja räkna ned
2012-08-15, 15:15   #11735

MyRus

Medlem

MyRuss avatar

Registrerad: sep 2003

Blir så förbanant trött på syrran.. Varje jävla gång hon är här ska hon ta mitt badlakan efter duschen... På 1 vecka har hon tagit 2 jag använt, ska det vara så förbannat jävla svårt att ta ett EGET? GRRRRRRRRRRRRRRR
Intel Core i7 860, MSI P55-GD65, 1x Samsung 1tb, 1x samsung 250gb, 1x Intel x25-M 80gb SSD, XFX HD5850 black edition, 8gb Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz CL7, Corsair HX750W, Fractal Design R2, Samsung SyncMaster 226BW, Windows 7 Ultimate x64
MyRus är inte uppkopplad
2012-08-15, 15:51   #11736

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Rönninge

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MyRus Visa inlägg
Blir så förbanant trött på syrran.. Varje jävla gång hon är här ska hon ta mitt badlakan efter duschen... På 1 vecka har hon tagit 2 jag använt, ska det vara så förbannat jävla svårt att ta ett EGET? GRRRRRRRRRRRRRRR
Självklart, skiten hänger ju där redan torr och fin!
Ungefär likadant här hemma fast morsan kastar handdukarna i smutskorgen trots att jag bara använt en handduk en gång... totalt onödigt.
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
tcntad är inte uppkopplad
2012-08-15, 16:01   #11737

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Plats: På två ställen samtidigt

Registrerad: jan 2008

Citat:
Torka arslet med det så får du nog ha det för dig själv

Jag brukar alltid meddela övriga invånare i huset vilket badlakan som är mitt. Vi är bara tre stycken i huset så jag brukar kolla vilka färger av badlakan som redan finns i badrummet sen tar jag ett av annan färg och meddelar familjen det.
Min musik/ljudblogg - Phimusic
Kalium är uppkopplad nu Folding
2012-08-15, 16:17   #11738

Toxid_Fox

Medlem

Toxid_Foxs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2012

Vill tacka för alla svar som ni har givit mig. Det har om inte något gjort mig klokare! Tack
Chassi: Cm StormTrooper CPU: Intel i7 2700K Cooler: Noctua D-14 Mobo: ASUS P8Z68-V PRO Ram: Corsair Vengance 16GB GPU: Asus 7970 Matrix OC SSD: Samsung 830 256GB HDD: Samsung F3 500GB PSU: Corsair HX 750W
Toxid_Fox är inte uppkopplad
2012-08-15, 16:42   #11739

twoodblue

Medlem

Registrerad: nov 2011

Citat:
Hon kan få låna mitt badlakan =)
twoodblue är inte uppkopplad
2012-08-15, 16:44   #11740

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av twoodblue Visa inlägg
Hon kan få låna mitt badlakan =)
Är denna syster attraktiv då och inget monster? Man vet aldrig

Oavsett så skulle jag nog vilja ha mitt badlakan för mig själv. Ett par byxor kan man låna ut men badlakan, där börjar gränsen gå tycker jag.
2012-08-15, 18:07   #11741

MakubeX

Medlem

Plats: T'sup

Registrerad: sep 2003

Behöver mitt folk som är på semester...

MakubeX är inte uppkopplad
2012-08-15, 18:15   #11742

lord_dubbdäck

Medlem

lord_dubbdäcks avatar

Plats: Gävle

Registrerad: dec 2002

Argh frustrerad! Vad sjutton är det för låtjäkel?

Orgellåten i denna video http://www.youtube.com/watch?v=0OtFnnmJtSs

Citera gärna om du har ett svar
lord_dubbdäck är inte uppkopplad Folding
2012-08-15, 18:37   #11743

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck Visa inlägg
Argh frustrerad! Vad sjutton är det för låtjäkel?

Orgellåten i denna video http://www.youtube.com/watch?v=0OtFnnmJtSs

Citera gärna om du har ett svar
Philip Glass & Koyaanisaqtsi From Koyaanisqatsi enl. TrackID.
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
2012-08-15, 18:44   #11744

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kalium Visa inlägg
Och här kommer Nidas och är mer vuxen än alla andra
Citat:
Torka arslet med det så får du nog ha det för dig själv
Och här ser vi genast att du talade sanning Nidas är mer vuxen höhö

(Det var ett skämt)
2012-08-15, 18:45   #11745

lord_dubbdäck

Medlem

lord_dubbdäcks avatar

Plats: Gävle

Registrerad: dec 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tcntad Visa inlägg
Philip Glass & Koyaanisaqtsi From Koyaanisqatsi enl. TrackID.
Ah just det. Tack så mycket!
lord_dubbdäck är inte uppkopplad Folding
2012-08-15, 18:47   #11746

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Och här ser vi genast att du talade sanning Nidas är mer vuxen höhö

(Det var ett skämt)
Men har jag inte rätt då att han troligen får ha badlakanet för sig själv om det är en brun sträng på det?
Om han inte vill göra det så väldigt realistiskt kan han på något sätt färga ett vit badlakan lite brunt/rött på en del ställen. Borde avskräcka eventuella tjuvar
2012-08-15, 18:55   #11747

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck Visa inlägg
Ah just det. Tack så mycket!
Hatten av min herre.
2012-08-15, 18:59   #11748

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Citat:
Men har jag inte rätt då att han troligen får ha badlakanet för sig själv om det är en brun sträng på det?
Om han inte vill göra det så väldigt realistiskt kan han på något sätt färga ett vit badlakan lite brunt/rött på en del ställen. Borde avskräcka eventuella tjuvar
Jo fast finns enklare sätt varför inte bara ha ett som det står "gäst" vid kroken på som man brukar med vanliga handdukar
2012-08-16, 11:16   #11749

bud_bundy

Medlem

bud_bundys avatar

Registrerad: maj 2003

Gah för att försöka förstå sig på regler och normer, varför kunde de inte vara tydligare?

Jag har varit medlem på två gym i staden. På båda gymmen hyr de in kvinnliga lokalvårdare som städar herrarnas omklädningsrum någon timma efter öppning. Exakt vilken tid de städar varierar från dag till dag, men runt 10-11 tiden är vanligt.
Dessa städerskor gör ett mycket ordentligt arbete, städar allt noggrant, går igenom skåp och ser till duschrummet. Jag har absolut inget emot dem då jag tycker det blir trevligare i omklädningsrummet med kvinnligt sällskap.
Mitt problem är att jag inte riktigt förstår när det är okej att vara naken. När jag har duschat så har jag fått besök städerskor (dock bara en i taget), ingen av oss brydde oss det minsta bara hälsade och fortsatte med sitt. Hon tänkte väl, har man sett en orangutang så har man sett alla http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ngutang%29.jpg

Varvid det knappast är någon att bry sig om att se mig naken, då jag ser ut som gentlemannen ovanför.
Det är bara det att jag brukar ta ett gympass innan jobbet och då har jag ej tid att vänta på att duscha tills städerskan har gjort klart vid duscharna. Men något säger mig ändå att det är fel att gå dit just då en städerska är där. Däremot kan man ju duscha när hon är i övriga omklädningsrummet.
Men ändå känns detta lite fel. Inte för att jag bryr mig, men det finns andra som kan göra det och sedan ge sig på mig och det bryr jag mig om..

Sedan hade jag drivit ett gym så hade jag inte satt städerskornas arbetstider samtidigt som personer duschar, men jag ser fördelar med att slippa tilldela dem egna nycklar och låta dem kunna stänga av larm etc.
Och jag tror dessutom väldigt få män klagar på kvinnligt sällskap i omklädningsrummet utan de flesta låtsas som ingenting, frågar man något, ja då framstår man som en idiot. Som om jag skulle fråga i receptionen om det är okej att duscha samtidigt som en kvinnlig städerska är med duschen, ja då framstår jag som sjuk i huvudet.
bud_bundy är inte uppkopplad
2012-08-16, 11:19   #11750

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Det är ju upp till dig, känner du dig bekväm att stå och duscha när städerskan är där inne så får du väl göra det tycker jag. Städerskan kan väl kanske vänta dom få minuter det tar att duscha eller så går hon och städar något annat medan du gör dig klar. Eller om hon inte har något emot att du står och duschar så är det väl bara fortsätta städa på
2012-08-16, 11:22   #11751

bud_bundy

Medlem

bud_bundys avatar

Citat:
Det är ju upp till dig, känner du dig bekväm att stå och duscha när städerskan är där inne så får du väl göra det tycker jag. Städerskan kan väl kanske vänta dom få minuter det tar att duscha eller så går hon och städar något annat medan du gör dig klar. Eller om hon inte har något emot att du står och duschar så är det väl bara fortsätta städa på
Jag känner mig bekväm, jag har inget att skämmas över. Visst lite mer fläsk skulle jag ville bli av med på sina ställen som aldrig vill försvinna. (går nog ej med rimlig ansträngning utan fettsugning om jag samtidigt ska bevara musklerna)

Det jag dock känner mig obekväm med är omgivningen. Alltså jag är ej rädd för städerskorna, däremot deras pojkvänner likaså andra grabbarna på gymmet.
2012-08-16, 11:27   #11752

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bud_bundy Visa inlägg
Jag känner mig bekväm, jag har inget att skämmas över. Visst lite mer fläsk skulle jag ville bli av med på sina ställen som aldrig vill försvinna. (går nog ej med rimlig ansträngning utan fettsugning om jag samtidigt ska bevara musklerna)

Det jag dock känner mig obekväm med är omgivningen. Alltså jag är ej rädd för städerskorna, däremot deras pojkvänner likaså andra grabbarna på gymmet.
Inte kommer dom be dig plocka upp tvålen i duschen, det tror jag inte
Men nästa gång det står en städerska i duschen och du vill in dit och duscha så förklara för henne att du måste på jobbet och att du inte har något emot att hon står där och att hon får göra som hon vill, fortsätta städa eller komma dit igen senare.
Varför skulle du vara rädd för andra killar på gymmet? Eller städerskornas pojkvänner?
2012-08-16, 11:31   #11753

bud_bundy

Medlem

bud_bundys avatar

Citat:
Inte kommer dom be dig plocka upp tvålen i duschen, det tror jag inte
Men nästa gång det står en städerska i duschen och du vill in dit och duscha så förklara för henne att du måste på jobbet och att du inte har något emot att hon står där och att hon får göra som hon vill, fortsätta städa eller komma dit igen senare.
Varför skulle du vara rädd för andra killar på gymmet? Eller städerskornas pojkvänner?
Jo jag får nog göra det, problemet är att min kommunikationsförmåga har sina brister.. Men som sagt, ska jag med tåget till jobbet så kan jag ej vänta för länge och ta nästa tåg någon timma senare.

Att vara rädd för andra, så handlar det om personliga erfarenheter. Där just personer som absolut inte har något med saken att göra har lagt i sig mest. Men om jag sköter mitt beteende rätt så går det nog bra, liksom man kan ju använda handuken på omklädningsrummet som man gör vid en badstrand och behöver inte skylta med allt bara för att man kan..

Det är väl så alla gör utan att reagera det minsta, bara det att min förmåga att läsa av omgivningen inte är den bästa och jag är rädd för att göra fel.
2012-08-16, 11:34   #11754

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Citat:
Jo jag får nog göra det, problemet är att min kommunikationsförmåga har sina brister.. Men som sagt, ska jag med tåget till jobbet så kan jag ej vänta för länge och ta nästa tåg någon timma senare.

Att vara rädd för andra, så handlar det om personliga erfarenheter. Där just personer som absolut inte har något med saken att göra har lagt i sig mest. Men om jag sköter mitt beteende rätt så går det nog bra, liksom man kan ju använda handuken på omklädningsrummet som man gör vid en badstrand och behöver inte skylta med allt bara för att man kan..
Bra läge att öva upp kommunikationsförmåga. Bättre att vara övertydlig än att det ska bli en massa missförstånd osv.
Sköt ditt så ska du se att det går bra
2012-08-16, 11:40   #11755

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Citat:

Det är väl så alla gör utan att reagera det minsta, bara det att min förmåga att läsa av omgivningen inte är den bästa och jag är rädd för att göra fel.
Bjud in dem istället, vad kan gå fel?
2012-08-16, 11:50   #11756

Kinekin

Moderator

Kinekins avatar

Plats: Norberg

Registrerad: aug 2011

Söker lägenhet i en annan stad genom en hemsida som förmedlar dessa, har gjort detta i ett halv-år nu, och har läst igenom hur det fungerar ett par gånger. De hävdar att man får ett mejl när man fått ett erbjudande, men att det är bra att ändå själv hålla koll på "intresseanmälningar". Det sistnämnda är alltså en knapp på hemsidan där man får se statusen på de bostäder man sökt, så logiskt sett har man kollat den här sidan varje dag.

Nu på senare tid har jag sett statusen "Erbjudande gick till annan sökande." vilket låter som att dom gett mig erbjudandet innan, men att jag inte accepterat, så nu börjar jag leta i min inkorg, skräppost-mapp och alla mappar i gmail. Ingenting. Kollar igenom hemsidan, alla knappar den här gången (väldigt dålig layout har den) och hittar en knapp där det står "erbjudanden"! Mycket riktigt står det att jag fått 2 stycken erbjudanden om bostäder som gått ut.

Blir förbannad då jag varken fått mejl och att ingenstans på hemsidan står det att erbjudanden hamnar i en separat undersida medan dom specifikt skriver att man ska hålla reda på "intresseanmälningar"-fliken. Så nu har säkerligen ett par hyresvärdar svartlistat mig som en oseriös-sökare då jag inte svarat på deras erbjudanden. Tack så mycket.

Admin för SweClockers Spelservrar & Mumble
Kinekin är inte uppkopplad
2012-08-16, 11:52   #11757

bud_bundy

Medlem

bud_bundys avatar

Citat:
Bra läge att öva upp kommunikationsförmåga. Bättre att vara övertydlig än att det ska bli en massa missförstånd osv.
Sköt ditt så ska du se att det går bra
Gym är nog det mest asociala ställe man kan vara på, såvida man inte är riktigt tränad och kan ge råd till andra som vill bli likadana.

Nå jag ska fortsätta med mitt och jag tackar för dina råd. Liksom det är bättre att göra bort sig på internet än IRL. Aldrig jag skulle prata om någon med gymmet om detta. Min rädsla för misstolkning är att de antagligen tror att jag har något emot kvinnligt sällskap eller att jag är pervers, när allt handlar om att jag har ont om fritid och inte bryr mig då jag ser ut som vilken orangutang som helst.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tcntad Visa inlägg
Bjud in dem istället, vad kan gå fel?
Och kanske fråga dem om de kan tvåla in min rygg så kan jag göra detsamma med deras.. Vilket får mig att fundera på var gränsen för sexuella trakasserier ligger, där vissa idag inte tål något.

Nä allt vad raggning heter och liknande lämnar jag helt utanför arbetsplats och gym.
2012-08-16, 11:54   #11758

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Citat:
Gym är nog det mest asociala ställe man kan vara på, såvida man inte är riktigt tränad och kan ge råd till andra som vill bli lika dana.
Då jag bor i en liten håla och går på det enda riktiga gymmet i hålan så känner jag dom flesta som brukar vara där. Har många kompisar som går dit så det brukar alltid finnas någon man kan glappa lite käft med om man känner för det. Men det är väl annorlunda i storstäderna, här i skogen känner ju alla alla så.
2012-08-16, 11:55   #11759

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Citat:
Gym är nog det mest asociala ställe man kan vara på, såvida man inte är riktigt tränad och kan ge råd till andra som vill bli lika dana.

Nå jag ska fortsätta med mitt och jag tackar för dina råd. Liksom det är bättre att göra bort sig på internet än IRL. Aldrig jag skulle prata om någon med gymmet om detta. Min rädsla för misstolkning är att de antagligen tror att jag har något emot kvinnligt sällskap eller att jag är pervers, när allt handlar om att jag har ont om fritid och inte bryr mig då jag ser ut som vilken orangutang som helst.

Och kanske fråga dem om de kan tvåla in min rygg så kan jag göra detsamma med deras.. Vilket får mig att fundera på var gränsen för sexuella trakasserier ligger, där vissa idag inte tål något.

Nä allt vad raggning heter och liknande lämnar jag helt utanför arbetsplats och gym.
Var menat som ett litet skämt
Men om båda (Hon och du) samtycker kan det inte vara trakasserier oavsett vad andra tycker och säger.
2012-08-16, 17:07   #11760

Toivo83

Medlem

Toivo83s avatar

Plats: Karlskoga

Nae, dags och klä på sig.
Ut och äta.

Fan bara 9 dagar kvar :/
Toivo83 är inte uppkopplad Folding
Senaste nyheterna