Citat:
Ursprungligen inskrivet av
P-NILZ
Köpt mig en bil, hämtar den på tisdag. Ska bli roligt med tarbo.
En kompis har en Saab turbo liggande om det är av intresse sedan..
Inzanity Heter han här.
Jag har iaf kopplat in 4 st lysrör i ett garage och två vägguttag idag.
Städat lite på rummet. Bar ner en UPS till källaren. Hittade en lång TP kabel och en koax och ett par nätkablar som bara låg och gömde sig bakom skärmen. Dammsög lite här och var dessutom. Städade upp lite på bordet och packade ner lödkolven i väskan.
Igår var jag 9 timmar i ett garage och drog fram ny matning.
4 st lysrör sattes upp i garaget.
2st vägguttag borrades upp på väggen och drog fram el till de.
2st uttag i väggarna (ena dubbel och ett blir två st 1vägs i ram runt dubbeltrapp brytaren vid dörren)
Drog ut 3 st slangar till fasad belysning
Satt upp en takdosa och kopplingsdosa dit allting är draget.
Även dragit mellantrådar och signaltråd till den andra trappströmbrytaren. Det var lite joxigt men fy fan vad snyggt det blir. lyckades återanvända ett av De gamla rören i en betongvägg ner till den brytaren. Prefekt!
Sen har det dragits en massa slang och förberett för garageports öppnare och sånt.
Även dragit i FK i alla rör och kopplat ihop.
Blev en jäklans springandes upp och ner från vinden dessutom.
Så nu väntar jag bara på att han ska slå igen väggarna och måla så man kan sätta upp fasadbelysning strömbrytare och lite små pill.
Sen kopplar jag in det i centralen när allt är klart. Kändes onödigt att koppla in det när man ändå sen får lossa massa brytare och vägguttag.
Blev faktiskt överförväntan vad jag själv trodde att det skulle bli. Lite stolt faktiskt
Sen drog jag iväg till en kompis och spenderade kvällen där ^^
Lyckades även rödglögga turbon och grenröret lite.
I fredags så var jag rastlös så lekte lite med farsans bil. Kopplade in Auto Down relän i dörrarna på bilen så rutorna kan gå ner på ett knapptryck om man vill. Nice!