Sidan 3 av 8 12 3 456 Sista »

Verktyg Visningsval
2010-09-16, 12:58   #61

jonasc

Medlem

jonascs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2003

Jeans är inte "kläder", de är kompisar. Man dränker inte en vän varje gång man råkat hälla lite öl på honom, man ger grabben en cigg, torkar av honom lite med tröjärmen och säger "kolla in tjejen med benen där borta, gå och snacka med henne så fixar jag nya bärs".
2010-09-16, 14:37   #62

sebbeharry

Medlem

sebbeharrys avatar

Plats: Linköping

Registrerad: mar 2004

Man tvättar inte jeans öht OM det inte skulle vara bajs eller något på dom.
Jag hänger ut dom, luftar eller alternativt lägger in dom i frysen några timmar.

Absolut inte tvätta...
2010-09-16, 14:43   #63

MulleEng

Moderator

MulleEngs avatar

Plats: Ängelholm

Registrerad: sep 2008

Varför tvättar vissa så ofta? Jag trodde ni var nördar
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni har synpunkter på min moderering eller skicka ett PM om det är något annat ni undrar över.
MulleEng är inte uppkopplad Folding
2010-09-16, 15:06   #64

Kuufukuji

Medlem

Kuufukujis avatar

Registrerad: jul 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Derox Visa inlägg
Jag använder inte mjukmedel heller. Hur får du dina jeans att lukta så snabbt?
Något konkret svar på det har jag inte. Kan ha att göra med olika luktsinne, kvalitet på byxorna, tvättmedel, svett och användning (exempelvis sitter jag med jeans hemma och inte byter till ett par "hemmabyxor" som en del har för vana att göra).
2010-09-16, 15:42   #65

Derox

Medlem

Registrerad: okt 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji Visa inlägg
Något konkret svar på det har jag inte. Kan ha att göra med olika luktsinne, kvalitet på byxorna, tvättmedel, svett och användning (exempelvis sitter jag med jeans hemma och inte byter till ett par "hemmabyxor" som en del har för vana att göra).
Jo, jag kör ju några par "hemmajeans" som är lite trasiga. Dels för komfort och dels för att inte slita på de jag använder annars. Sen har man ju sällan samma byxor två dar i rad så de får lufta osv.
2010-09-16, 15:45   #66

adriankarlsson

Medlem

adriankarlssons avatar

Registrerad: maj 2006

2 dagar kanske mellan varje. Eller ja, jag tvättar aldrig några av mina kläder. Det är det man har kärring till
Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - GA-870A-UD3 - AMD Phenom II 955 @ Stock - H50 - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Samsung SH-S223 - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB
Nalle: JB Apple Iphone 3Gs
adriankarlsson är inte uppkopplad
2010-09-16, 15:46   #67

adriankarlsson

Medlem

adriankarlssons avatar

Däremot har jag hemma-mjukisbrallor som det blir glesare mellan. Kanske 2 veckor såvida jag inte skitat ner dom nämnvärt, sen är jag bara hemma 3 timmar per kväll också. med kläderna på dvs.
Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - GA-870A-UD3 - AMD Phenom II 955 @ Stock - H50 - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Samsung SH-S223 - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB
Nalle: JB Apple Iphone 3Gs
adriankarlsson är inte uppkopplad
2010-09-16, 16:06   #68

anton_mjor

Medlem

anton_mjors avatar

Plats: Katrineholm

Konstig slitning?
Borttvättad färg?

Har ägt dessa i 2 år, tvättat dem i genomsnitt en gång i veckan med undantag för sommaren.
Som ni ser är de enda "konstiga" slitningarna från min plånbok/nyckar och min mobil.
2010-09-16, 16:14   #69

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Plats: Lövstad

Registrerad: maj 2005

Jo. Olschool som jag. Det där är stentvättade jeans - de klarar tvätt,
till skillnad från rå denim som ungdomen har runt knävecken. Annan sak.
Hammar är inte uppkopplad Folding
2010-09-16, 16:35   #70

SUMITOMO

Medlem

SUMITOMOs avatar

Registrerad: jul 2002

Citat:
Hur i helvete kan du svettas på benen bara av vanligt användade. Jag svettas inte på benen ens när jag kör löpning (dvs märkbar svett, klart man kan svettas så lite att det inte märks, men det är ju inget som kommer påverka).

Jag tvättar mina jeans när de känns smutsiga, antingen i hur de känns, om jag spillt någonting eller om de ens har en hint av något som luktar illa. Brukar väll kunna gå 1 månad utan problem. Problemet är att jeans pajjar så jävla enkelt, har sönder dem på 3-4 månader.

Något jag tycker är äckligare är folk i allmänhet som t.ex. inte duschar minst en gång per dag och tvättar hår med shampo. Eller bara tvättar händerna när de går på toa, eller bara tvättar med tvål när de varit på toa, eller inte ens använder tvål då. Folk som kommer hem från stan och inte tvättar händerna det första de gör är ju riktigt äckligt.

Sen finns det ju dem så har strumpor/underkläder mer än en dag innan tvätt, där snackar vi äckligt. Eller bara folk som luktar svett.
Det måste vara riktiga skitbyxor du köper om de pajjar efter så kort tid.
SUMITOMO är inte uppkopplad
2010-09-16, 17:04   #71

Derox

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO Visa inlägg
Det måste vara riktiga skitbyxor du köper om de pajjar efter så kort tid.
Inte vet jag det, allt jag testar pajjar på exakt samma ställe, gör de för de flesta jag pratat med också. Upp mot grenen på insidan av låret, går går alltid hål där.
2010-09-16, 17:14   #72

HomeBurneR

Medlem

HomeBurneRs avatar

Plats: Värmland

Registrerad: dec 2004

Jag tvättar inte mina förrän de luktar dåligt, är synligt smutsiga eller känns svettiga inuti. Jag anser att det är lösningen för att få jeans att sitta som gjutna, jag har hellre på mig mina sköna jeans än mjukisbyxor om jag ska slappa.
Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50
HomeBurneR är inte uppkopplad
2010-09-16, 18:05   #73

HoBb3

Medlem

HoBb3s avatar

Plats: Gotland

Registrerad: apr 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MulleEng Visa inlägg
Varför tvättar vissa så ofta? Jag trodde ni var nördar
Haha

Jag har på mig jeans i max en vecka sen blir det till att tvätta dom.
Fattar inte hur folk kan gå runt med jeans i flera månader, tillochmed år utan att tvätta dom. Bara för att det inte är en fläk på dom betyder ju inte de att dom är rena.
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag
HoBb3 är uppkopplad nu
2010-09-16, 18:15   #74

Ceogar

Medlem

Ceogars avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2005

Citat:
Inte vet jag det, allt jag testar pajjar på exakt samma ställe, gör de för de flesta jag pratat med också. Upp mot grenen på insidan av låret, går går alltid hål där.
Håller med, jag har alltd kört enbart Levi's men just nu har jag i min hall 6 st jeans där alla har gått sönder på samma ställe i skreve ungefär efter 3-4 år.
2010-09-16, 18:31   #75

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Registrerad: dec 2003

Citat:
Hur i helvete kan du svettas på benen bara av vanligt användade. Jag svettas inte på benen ens när jag kör löpning (dvs märkbar svett, klart man kan svettas så lite att det inte märks, men det är ju inget som kommer påverka).

Jag tvättar mina jeans när de känns smutsiga, antingen i hur de känns, om jag spillt någonting eller om de ens har en hint av något som luktar illa. Brukar väll kunna gå 1 månad utan problem. Problemet är att jeans pajjar så jävla enkelt, har sönder dem på 3-4 månader.

Något jag tycker är äckligare är folk i allmänhet som t.ex. inte duschar minst en gång per dag och tvättar hår med shampo. Eller bara tvättar händerna när de går på toa, eller bara tvättar med tvål när de varit på toa, eller inte ens använder tvål då. Folk som kommer hem från stan och inte tvättar händerna det första de gör är ju riktigt äckligt.

Sen finns det ju dem så har strumpor/underkläder mer än en dag innan tvätt, där snackar vi äckligt. Eller bara folk som luktar svett.
Nu DÄR har vi något jävligt äckligt!
Strumpor&Underkläder bör man byta varje dag; duscha varje morgon (eller kväll, helst morgon); tvätta håret varannan dag (beroende på vad man använder för schampo); och även byta t-shirt/skjorta; aldrig samma två dagar i rad. Jeans däremot, det är bara att tuta o köra, om man nu inte spillt ihjäl de.
2010-09-16, 19:17   #76

HoBb3

Medlem

HoBb3s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sanazin Visa inlägg
Strumpor&Underkläder bör man byta varje dag; duscha varje morgon (eller kväll, helst morgon); tvätta håret varannan dag (beroende på vad man använder för schampo); och även byta t-shirt/skjorta; aldrig samma två dagar i rad. Jeans däremot, det är bara att tuta o köra, om man nu inte spillt ihjäl de.
Varför det? Man har dom mot huden också. Blir kalssongerna svettiga börjar ju även jeansen lukta också.

Har aldrig hört talas om att folk inte tvättar sina jeans för att dom går sönder. Det borde väll vara så med vilket klädesplagg som helst.
HoBb3 är uppkopplad nu
2010-09-16, 19:22   #77

Kuufukuji

Medlem

Kuufukujis avatar

Registrerad: jul 2004

Citat:
Jo, jag kör ju några par "hemmajeans" som är lite trasiga. Dels för komfort och dels för att inte slita på de jag använder annars. Sen har man ju sällan samma byxor två dar i rad så de får lufta osv.
Jag använder mina byxor alla dagar i rad, oavsett om jag är hemma eller ute (luftar dem aldrig). Det kan nog förklara varför det skiljer sig så
2010-09-16, 19:22   #78

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Plats: På två ställen samtidigt

Registrerad: jan 2008

Spännande tråd. Jag känner inga lukter så jag är ju på den säkra sidan och slänger byxorna i tvätten efter kanske en vecka, ibland lite längre. Har ingen aning om hur moder min tvättar dom men knappast det som ni rekommenderar. Ska testa att lufta dom/frysa ner och jag ska kolla vad mamma säger om det. Mina jeans är ju dyra enligt mig, 700kr
Och innan dessa hade jag några jeans som åt upp sig själv, dom gjorde det verkligen.

Kan tillägga att jag använder jeansen från klocka 8 på morgonen till 11 på kvällen.
Min musik/ljudblogg - Phimusic
Kalium är inte uppkopplad Folding
2010-09-16, 19:33   #79

Random-person

Medlem

Registrerad: jul 2005

Tvätta jeans?
Nej, verkligen inte. Småspill (som är tämligen ovanligt) torkar man bort direkt, och rent allmänt så nöts smuts bort väldigt fort, betydligt fortare än färgen. Dessutom regnar det då och då, det är tvätt nog...

De jeans jag har på mig nu har jag haft i ~5 månader, finns inte ett enda tecken på smuts och de luktar inte alls. Mina skor luktar värre efter tio minuter än vad mina jeans gör.

Förstår inte vilka jeans ni har som går sönder så fort. Jag har knappast några superjeans, jag lägger runt 800:- per par. När man spillt lite väl mycket på ett par så att de inte längre återgår till sin rena form eller om det blivit något jobbigt hål rakt igenom så slänger jag och köper nytt.

Tips för alla er som vill slippa det jobbiga som heter nytvättade jeans: ha alltid ett bord mellan ölen och byxbenen. Det fungerar!
2010-09-16, 19:41   #80

Derox

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Random-person Visa inlägg
Förstår inte vilka jeans ni har som går sönder så fort. Jag har knappast några superjeans, jag lägger runt 800:- per par. När man spillt lite väl mycket på ett par så att de inte längre återgår till sin rena form eller om det blivit något jobbigt hål rakt igenom så slänger jag och köper nytt.
Mest G-star används, men har testat de flesta märken. Alla pajjar efter några månader.
2010-09-16, 20:23   #81

Chobi

Medlem

Chobis avatar

Plats: Götet

Registrerad: jul 2008

Billigare par jeans tvättas efter behov i tvättmaskin, men aldrig i livet jag slänger in byxor över 1000kr.

Har ett par Evisu jag haft i typ 2-3 år, aldrig tvättat dem i maskin utan endast några gånger med handtvätt. Dock blev byxorna nästan förstörda första gången jag tvättade dem efter typ 6 månader. Mer än hälften av färgen försvann vilket ledde till att de inte såg särskilt bra ut längre.

Folk är alldeles för paranoida när det kommer till lite smuts nu för tiden, häng ut kläderna så de får vädra istället för att försämra miljön med massa tvättande i maskin.

Min Fotosida (Under utveckling)
Chobi är inte uppkopplad Folding
2010-09-16, 22:24   #82

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HoBb3 Visa inlägg
Varför det? Man har dom mot huden också. Blir kalssongerna svettiga börjar ju även jeansen lukta också.

Har aldrig hört talas om att folk inte tvättar sina jeans för att dom går sönder. Det borde väll vara så med vilket klädesplagg som helst.
Alltså, eeeh? När sa jag att kalsongerna blir SVETTIGA? Det jag skrev tyder på att jag tycker att man bör byta kalsonger varje dag, vare sig de har "hållit sig fräscha" eller inte; bara för att man inte svettas betyder det inte att man inte ska byta underkläder. jösses.
Lite irriterande när folk sätter ord i mun på en =/
Du har nog inte hört på folk med jeans allt för mycket i så fall, med tanke på att i princip alla jag känner vare sig ålder eller stil anser likadant, och det är även många i den här tråden som också tycker likadant.
Du har väl antagligen fått tag på ett par superjeans, grattis
2010-09-17, 15:06   #83

fastforward

Medlem

Registrerad: nov 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ceogar Visa inlägg
Håller med, jag har alltd kört enbart Levi's men just nu har jag i min hall 6 st jeans där alla har gått sönder på samma ställe i skreve ungefär efter 3-4 år.
Det spelar ingen roll vad man köper, jag har nog testat större delen av de märken som finns och alla går sönder i skrevet efter en tid, typ 1-2 år. J Lindeberg håller något bättre kanske men Jack&Jones var nog värst, de bara föll i bitar.
2010-09-17, 15:48   #84

_tekken_

Medlem

_tekken_s avatar

Plats: ?????

Registrerad: okt 2003

Minst 1 gång i veckan jag vill inte ha gammal prutt i mina byxor.

Senast redigerad av _tekken_ 2010-09-18 klockan 20:37.
Gpu:Asus HD7870 DirectCU II
_tekken_ är inte uppkopplad
2010-09-17, 16:23   #85

mrc

Medlem

Registrerad: sep 2002

Citat:
Tvätta håret varannan dag? Trodde ni tjejer hade koll på det där ;-) En max två gånger i veckan om man inte vill paja det helt.
mrc är inte uppkopplad
2010-09-17, 16:42   #86

Derox

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mrc Visa inlägg
Tvätta håret varannan dag? Trodde ni tjejer hade koll på det där ;-) En max två gånger i veckan om man inte vill paja det helt.
Varje dag ska håret tvättas .
2010-09-17, 17:31   #87

mrc

Medlem

Citat:
Varje dag ska håret tvättas .
Om du kör vax/lera etc kör vattenlösligt så behöver du inte tvätta så ofta. Håret blir inte alls lika fett och flott om man tvättar mer sällan :-)
mrc är inte uppkopplad
2010-09-17, 17:45   #88

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mrc Visa inlägg
.............Euh.
Varannan Dag.
2010-09-17, 17:45   #89

HoBb3

Medlem

HoBb3s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av _tekken_ Visa inlägg
Minst gång i veckan jag vill inte ha gammal prutt i mina byxor.
Haha 1+ ^^
HoBb3 är uppkopplad nu
2010-09-17, 18:49   #90

mrc

Medlem

Citat:
.............Euh.
Varannan Dag.
Sköljer man ur håret dagligen behövs det inte tvättas, svett är ju inte smutsigt, håret luktar förövrigt inte äckligt bara för att du inte tvättar det varje eller varannan dag.

Jag kör var 3:e dag vilket blir ca 2-3 gånger i veckan.
mrc är inte uppkopplad
Sök jobb