Vibrationsfria fläktar från Xilence

Permalänk
Melding Plague

Vibrationsfria fläktar från Xilence

Tillverkaren Xilence lanserar fläktar med gummiram.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

najs

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Låter lovande, har ett par fläktar jag funderar på att byta ut

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Haha, what?

Jaja fungerar det är det nog bra.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

precis som arctic cooling (säkert även fler märken) gjort länge. dock så är denna lite mer vanlig design. najs iaf!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
precis som arctic cooling (säkert även fler märken) gjort länge. dock så är denna lite mer vanlig design. najs iaf!

Har detta funnits innan? Sjukt smart idé undrar varför jag inte kom på det synd att dem är röda passar nog inte så bra på mitt bygge =/

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Känns ju inte som att detta löser något befintligt problem egentligen. Montering med såna där gummipluppar som brukar följa med vissa fläktar (som t.ex. Noctua och Nexus) löser ju vibrationsproblemet rätt så tillfredsställande. Problemet om man vill ha tysta fläktar brukar istället bli att hitta fläktar som har bra lager som inte klickar eller låter. Det hade nog varit bättre att satsa på bättre blad och motor istället för något sånt här.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
Har detta funnits innan? Sjukt smart idé undrar varför jag inte kom på det synd att dem är röda passar nog inte så bra på mitt bygge =/

Du kan ju ta en titt på be quiet! Silent Wings, den finns i storlekar upp till 140mm både med och utan PWM, och har fått bra omdömen i tester.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swec
Några prisuppgifter är ännu inte kända.

Nej.. inga tester eller uppgifter kring dBa iheller. Luktar jippo.

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Det hade nog varit bättre att satsa på bättre blad och motor istället ...

Nja, kanske inte just de delarna, men väl på lager och balansering.

En välbalanserad fläkt genererar ju inte några vibrationer alls!

/Olle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Du kan ju ta en titt på be quiet! Silent Wings, den finns i storlekar upp till 140mm både med och utan PWM, och har fått bra omdömen i tester.

Jag kikade lite på din inrådan och de verkar helt okej Du råkar inte veta om det är de som har 140mm fläktar med monteringshålen på samma plats som 120mm fläktar? Så man kan montera dem i platser för 120mm..... Jag vet att jag läst om någon fläkt som hade så men minns inte märke :/

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Tror att det är noctua som har det

Coolt med röd fläkt, passar nog bra i alla röd/svarta byggen i galleriet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majtymicke
Jag kikade lite på din inrådan och de verkar helt okej Du råkar inte veta om det är de som har 140mm fläktar med monteringshålen på samma plats som 120mm fläktar? Så man kan montera dem i platser för 120mm..... Jag vet att jag läst om någon fläkt som hade så men minns inte märke :/

Nej det är inte dom. Dom som däremot har det är:
Scythe Kaze Maru - Dom som började med det. Numera ersatta av Slip Stream.
Scythe Slip Stream - Ersättare till Kaze Maru.
Noctua NF-P14 - Noctuas variant på idén.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tycker gummiramen ser hård ut så frågan är om det fungerar så bra i praktiken. Väldigt mjuka gummiskruvar hade jag nog hellre velat se.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Nej det är inte dom. Dom som däremot har det är:
Scythe Kaze Maru - Dom som började med det. Numera ersatta av Slip Stream.
Scythe Slip Stream - Ersättare till Kaze Maru.
Noctua NF-P14 - Noctuas variant på idén.

Ahh!! Tack så mycket för svaret
Jag kikade lite på Noctuas och den ska tydligen vara extremt tyst, men den ska också ha väldigt lågt luftflöde. Men sånt går ju hand i hand men det var tydligen överdrivet lågt enligt de testerna jag läste.
Slipstream ska jag ta och leta tester på nu, jag såg att de låg på sin lägsta nivå i pris på länge nu, och det klagar man inte över

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majtymicke
Ahh!! Tack så mycket för svaret
Jag kikade lite på Noctuas och den ska tydligen vara extremt tyst, men den ska också ha väldigt lågt luftflöde. Men sånt går ju hand i hand men det var tydligen överdrivet lågt enligt de testerna jag läste.
Slipstream ska jag ta och leta tester på nu, jag såg att de låg på sin lägsta nivå i pris på länge nu, och det klagar man inte över

arctic coolings har du

http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=...

lite annan design och finns i flera storlekar och modeller men det är sådär dom ser ut!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.