Ny serie SSD-enheter från Buffalo

Permalänk
Melding Plague

Ny serie SSD-enheter från Buffalo

Tillverkaren Buffalo lanserar en ny SSD-serie med Indilinx under skalet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte jätte insatt, men kan tycka att 1500 för 32gb är ganska dyrt ändå!

Permalänk
Medlem

Fortfarande för dyrt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jo speciellt med tanke på att intels X25-M G2 80GB kostar under 2 000. men är väl bara att vänta på prestandatester.

Men känns fortfarande som det skulle behöva halveras för att det ska bli inköp från min sida. Men det går åt rätt håll iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Nu är jag inte jätte insatt, men kan tycka att 1500 för 32gb är ganska dyrt ändå!

Ja, det är ungefär dubbla priset per GB jämfört med Intels X25-M 80GB G2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafs
Ja, det är ungefär dubbla priset per GB jämfört med Intels X25-M 80GB G2.

Det är lite märkligt att tillverkare fortfarande släpper produkter som dom borde ha sett inte kan konkurera med Intel vad det gäller pris/Gb. Om den nu inte har markant bättre prestanda (vilket jag inte tror).

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
Det är lite märkligt att tillverkare fortfarande släpper produkter som dom borde ha sett inte kan konkurera med Intel vad det gäller pris/Gb. Om den nu inte har markant bättre prestanda (vilket jag inte tror).

Det finns många köpare att lura, många som köper SSD utgår från de siffror som anges i specifikationerna, och där brukar Intels diskar ligga lite pyrt till. Jmfr t.ex. Intels 80MB/s skrivhastighet med OCZs Indilinx-baserade Vertex serie med 135MB-180MB/s.

Permalänk

Personligen skulle jag vilja se lite fler tester av SSD här på sweclockers, eller i alla fall en uppdatering av prestandabasen.