Permalänk
Medlem

Bärbar HP med trasig skärm?

Hejsan.

Har en bärbar HP som är några år gammal, dock stark, var en värsting på den tiden, Intel Core Duo 2,2 Ghz, 256MB grafik osv.

Tappade den i golvet en dag och nu är skärmen helt paj, dvs skärmen funkar inte för fem öre, resterande dator funkar dock prima och alla funktioner funkar klockrent.

Kör den med extern skärm nu och det funkar ju perfekt.

Min fråga är om ni vet någon som för en vettig peng kan fixa skärmen på burken? Blir det för dyrt får man väll försöka sälja de för en billig peng till någon som vill köra den med extern skärm som jag gör
Går det att köpa delar och fixa det själv, är det ekonomiskt försvarbart?

Vad kan man annars begära för den i detta skick?

Datan i fråga är en HP PAVILION DV 8288ea

Alla förslag tages emot tacksamt.

Ps: är du intresserad av burken eller delar så släng iväg ett bud på PM

Permalänk
Medlem

Vad betalade du för den och exakt hur gammal är den? Att fixa skärmen är nog ingen ide iallafall, tror jag. Lär ej bli billigt relativt till datorns nuvarande värde.

Permalänk
Medlem

Minns..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon
Vad betalade du för den och exakt hur gammal är den? Att fixa skärmen är nog ingen ide iallafall, tror jag. Lär ej bli billigt relativt till datorns nuvarande värde.

Minns faktiskt inte hur länge sedan det är, 2,5-3 år skulle jag tippa. Betalade runt 8 papp.

Permalänk

Kanske kan användas som dörrstopp, eller bojsänke kanske? Nä, skämtåsido. Tyvärr inte värd många kronor.

Problemet med skärmen beror ju på lite om panelen är slut eller om det bara är nåt enkelt som kabelbrott eller nåt.

Knappast värt att lägga mer än några hundra på att fixa den :/

Permalänk
Vila i frid

Vad är det för produktnummer på bildskärmen? Jag har en HP laptop liggandes med bränt moderkort.

Permalänk
Medlem

Tjena.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Vad är det för produktnummer på bildskärmen? Jag har en HP laptop liggandes med bränt moderkort.

Tjenare :).
Låter ju toppen, jag sänder dig ett privat PM.

Mv.
Team_AMD

Permalänk
Medlem

Fick du till datorn? Eller är du sugen på att sälja den kanske?

Permalänk
Medlem

Tjena..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrUtvald
Fick du till datorn? Eller är du sugen på att sälja den kanske?

Tjena.
Fick inte till den men sålde den i befintligt skick som den var, dvs med extern skärm.

Mv.
Team_AMD

Permalänk

En ny skärm går att köpa för ca 900kr + 250kr frakt. Att byta en skärm är mycket enkelt. Lossa 4-6 skruvar på skärmen, lyft ur den gamla och dra ur kontakten, sätt i den nya och in med den nya bild kablen.

Permalänk
Medlem

Det..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kontaktlim
En ny skärm går att köpa för ca 900kr + 250kr frakt. Att byta en skärm är mycket enkelt. Lossa 4-6 skruvar på skärmen, lyft ur den gamla och dra ur kontakten, sätt i den nya och in med den nya bild kablen.

Det ska vara rätt storlek och rätt typ av skärm. Jag söker runt en del efter en skärm till denna lap-top som var lite äldre och hittade inget som passade. Dom priserna jag såg var betydligt högre än dem 900 kr du nämner. Datorn var en DV8080ea har jag för mig.
Nu är den dock såld i alla fall.

Permalänk

Re: Det..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD
Det ska vara rätt storlek och rätt typ av skärm. Jag söker runt en del efter en skärm till denna lap-top som var lite äldre och hittade inget som passade. Dom priserna jag såg var betydligt högre än dem 900 kr du nämner. Datorn var en DV8080ea har jag för mig.
Nu är den dock såld i alla fall.

Allt finns på ebay!
Hade du plockat ur skärmen och läst på baksidan så står där vad det är för skärm, då e de bara att söka på skärmens modell nummer så får du fram flertalet som säljer skärmar billigt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Det..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kontaktlim
Allt finns på ebay!
Hade du plockat ur skärmen och läst på baksidan så står där vad det är för skärm, då e de bara att söka på skärmens modell nummer så får du fram flertalet som säljer skärmar billigt.

Låter som lite för mycket jobb för en äldre bärbar, dem pengarna jag skulle lägga ut på en ny skärm skulle jag inte fått tillbaka i försäljningspriset.

Permalänk

Allt beror på vad datorn har för värde för dej, Har du inte 4000kr till att köpa en ny dator så väljer folk en ny skärm istället.

Permalänk
Medlem

har också en HP med trasig (sprucken) skärm. en HP Pavilion dv2-1030eo Entertainment Notebook PC för att vara mer exakt. den är köpt dec 09 & fungerar hur bra som helst förutom då att skärmen spruckit. har ingen användning för den alls längre.

någon som vill köpa den eller vet om det är lönt att ens lägga upp den på tradera?

Permalänk
Skrivet av wyc214:

har också en HP med trasig (sprucken) skärm. en HP Pavilion dv2-1030eo Entertainment Notebook PC för att vara mer exakt. den är köpt dec 09 & fungerar hur bra som helst förutom då att skärmen spruckit. har ingen användning för den alls längre.

någon som vill köpa den eller vet om det är lönt att ens lägga upp den på tradera?

800kr för en ny skärm till din dator på ebay. kan vara värt det men det är upp till dig sök på HP Pavilion dv2-1030eo på ebay så hittar du ska du se

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Medlem
Skrivet av struggler:

800kr för en ny skärm till din dator på ebay. kan vara värt det men det är upp till dig sök på HP Pavilion dv2-1030eo på ebay så hittar du ska du se

jo, men nu var det ju inte det jag frågade efter tack för tipset iaf!