Kan inte installera ATI Tray Tools i Windows 7

Permalänk

Kan inte installera ATI Tray Tools i Windows 7

Jag har stängt av UAC och installerat programmet med administratörsläge i "Test Mode" precis som man ska. Jag har signerat atitray.sys och atitray64.sys Driver Signature Enforcement Overdriver precis som man ska.
Men så fort jag sätter på UAC igen så får jag felmeddelandet "Cannot connect to low-level Driver. Please Reinstall Ati Tray Tools in Admin-mode with UAC disabled".
Jag fattar att jag måste stänga av UAC för att installera det, men måste jag verkligen ha det avstängt för att det ska funka överhuvudtaget? Det är ju inte nödvändigt för att köra andra osignerade drivrutiner.

Microsoft och deras nazistiska metoder för att få kontroll över hårdvarumarknaden:mad:

Kan någon hjälpa? Snälla!!

Permalänk
Hedersmedlem

Måste du ha UAC igång då? Då slipper du ju en del av de fascistiska/nazistiska metoderna!?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Och hur sjutton ger UAC ms någon kontroll över hårdvarumarknaden? :\ Det har ju ingenting att göra med det jag refererade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ
Och hur sjutton ger UAC ms någon kontroll över hårdvarumarknaden? :\ Det har ju ingenting att göra med det jag refererade.

Är du verklig eller?
Du refererade tydligt till att problemet var att du inte kunde ha igång programmet iom UAC-ens klagan?! =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Det jag refererade är Driver Enforcement Module. Vilket är helt onödigt och inte borde finnas.

Men det spelar ingen roll, finns det ingen som kan hjälpa mig? På en hemsida som sweclockers måste det väl finnas någon som lyckats installera ATI Tray Tools på Windows 7.

Permalänk

Japp, jag drog ner senaste versionen och då fungerade det. Hade exakt samma problem som du innan. Vilken ver har du? Jag har 1.6.9.1472. Vet inte om det fortfarande är den senaste versionen men den fungerar för mig.

EDIT: Och en annan sak, ett tips är att citera när du svarar på någons inlägg, mycket lättare att se om du just svarat och att hitta tillbaka.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Jag provade igen. Får precis samma sak så fort jag sätter på UAC igen.

Permalänk

Okej, då kommer nästa fråga. Kör du med någon form av beta av ditt operativsystem? Har du ett lagligt, riktigt windows 7?

Och nu får du citera om du vill jag ska komma tillbaka till din tråd. Kommer inte leta upp den igen

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Okej, då kommer nästa fråga. Kör du med någon form av beta av ditt operativsystem? Har du ett lagligt, riktigt windows 7?

Och nu får du citera om du vill jag ska komma tillbaka till din tråd. Kommer inte leta upp den igen

Det är ingen beta och det är fullt uppdaterat, dock har jag använt en activator utav snålhet. Men jag tror knappast att det kan påverka det här (eftersom det inte påverkar uppdateringar eller liknande)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ
Det är ingen beta och det är fullt uppdaterat, dock har jag använt en activator utav snålhet. Men jag tror knappast att det kan påverka det här (eftersom det inte påverkar uppdateringar eller liknande)

Pirat med andra ord, hehe Kan vara det, men även annat. Exakt vilken ver har du och vart laddar du ner? Så jag kan jämföra med mitt.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

EDIT: ignorera denna post den får gärna tas bort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Pirat med andra ord, hehe Kan vara det, men även annat. Exakt vilken ver har du och vart laddar du ner? Så jag kan jämföra med mitt.

Här har jag laddat ner den:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733
Tack för att du hjälper till, förresten

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, bara att högerklicka o kör som administratör. Dvs fungerar ej vid start av burken men bara att starta när du kommit in i adminläge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fttlarsa
Hade samma problem, bara att högerklicka o kör som administratör. Dvs fungerar ej vid start av burken men bara att starta när du kommit in i adminläge.

Eller ännu bättre, högerklicka och gå in på egenskaper och bocka i Kör som administratör. Då körs det så automatiskt, kanske även vid start (är inte säker på att det är så)

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Tack, det funkade!! Gud vad korkad jag är.

Jag kan inte få det att starta automatiskt vid boot up dock. Om jag väljer att den ska starta i administatörsläge så startar dem helt enkelt bara inte när jag startar datorn, jag får inte ens någor felmeddelande eller någonting.

Men det gör inget, jag skapar helt enkelt bara en genväg på skrivbordet som jag dubbelklickar på när jag startar datorn!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ
Tack, det funkade!! Gud vad korkad jag är.

Jag kan inte få det att starta automatiskt vid boot up dock. Om jag väljer att den ska starta i administatörsläge så startar dem helt enkelt bara inte när jag startar datorn, jag får inte ens någor felmeddelande eller någonting.

Men det gör inget, jag skapar helt enkelt bara en genväg på skrivbordet som jag dubbelklickar på när jag startar datorn!

Prova att lägga en genväg i autostart-mappen med "kör som admin" aktiverad. Kanske kan fungera då.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!