Permalänk

Sommardäck på nätet billigast?

Nån som kan tipsa om nåt bra ställe att köpa sommardäck på nätet?

Har hittat:

http://www.infosite.se

och..

http://www.dackonline.se

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

du har ju www.vianor.se också. Vet inte om de är sådär jättebilliga.

Ett varningens tecken för billiga däck, dock. Man får oftast vad man betalar för. Jag köpte billiga vinterdäck till SAABen i höstas och de hade fasen nästan sämre grepp än mina gamla nerslitna Nordfrost med två dubbar kvar per däck. Jag ångrar idag att jag snålade på däcken.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Räkna in priset för omläggning också, din lokala däckkrängare lär ju inte jobba gratis.
Spara 300:- per däck, 14 dagar leverans, 200:- för att montera/balansera, lätt att den lokala månglaren är värt det om du får det direkt.
Du får dessutom däck som är beräknade för vårat klimat, inte något överskott från Brasilien (om handlaren är seriös)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

billiga däck är oftast regummerade dvs ett lager gummi pålagda på ett gammal däck. dvs duger väl för agda 65 som åker till affären 2 gånger i veckan.

100kr extra får man bra mycket bättre däck för och vinterdäck är inte att snåla på liksom vinterdäck har man ju ett par år innan de slits och blir för dåliga i gummit så länge man inte sliter ur varenda dubb ur de hehe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Finns en del billiga däck som är bra.. kolla recensioner först så

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har köpt däck från däckonline, gick snabbt att få dem, kostade mig några hundringar att få krängda på fälgarna och jag sparade 2k jämfört med att köpa samma däck hos min lokala däckhandlare. Såvida jag inte var sugen på att ringa och köra runt för att hitta en handlare som hade samma däc till ett bra pris (med bra pris menar jag inte samma, utan högre men ändå rimligt högre.)

Kan tillägga att de inte var regumerade.

Permalänk
Medlem

http://www.nordendack.se
http://www.bythjul.com

Köp inga ling-long-chong däck, för allas säkerhet på vägen
Utan försök hitta prisvärda modeller från kända märken.
Sen har ju många märkesdäck ett budgetmärke, som exempelvis Barum -> Continental.

Permalänk
Medlem

Jag kan för övrigt rekommendera Nankang som märke, riktigt bra däck till bra pris imo.

http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/index.html

Permalänk
Medlem

www.fyrhjulsdrift.se där köper jag mina. Vet inte om det är något för dig

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Vinterdäck pröjsar jag gärna mer för säkerhetens skull, men sommardäck så är hur de hanterar vattenplaning det viktigaste. Där är dock de flesta märken ganska lika har jag sett i test. Det som skiljer är ju bredden - ju bredare desto sämre.

Ska iaf ha lågprofilsdäck sommar, 215, 55, 17. Billigaste var Goodride SV308 för 530 kr/st, och de har fått ganska bra betyg i test. Det som drog ner var att de bullrade som fan, men det skiter jag i eftersom jag inte åker så mycket.

Nangkang var väl 300 spänn dyrare i snitt. Undrar om de är så mycket bättre? Då tar jag nog istället något märke man är mer bekant vid om jag ska betala extra.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Vinterdäck pröjsar jag gärna mer för säkerhetens skull, men sommardäck så är hur de hanterar vattenplaning det viktigaste. Där är dock de flesta märken ganska lika har jag sett i test. Det som skiljer är ju bredden - ju bredare desto sämre.

Ska iaf ha lågprofilsdäck sommar, 215, 55, 17. Billigaste var Goodride SV308 för 530 kr/st, och de har fått ganska bra betyg i test. Det som drog ner var att de bullrade som fan, men det skiter jag i eftersom jag inte åker så mycket.

Nangkang var väl 300 spänn dyrare i snitt. Undrar om de är så mycket bättre? Då tar jag nog istället något märke man är mer bekant vid om jag ska betala extra.

Lågprofildäck bullrar allihopa just för att de är, bingo, lågprofil så det ska du inte bry dig om för mycket.

Permalänk

Sant

Undrar om någon har erfarenhet av märket Marangoni?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Sant

Undrar om någon har erfarenhet av märket Marangoni?

Japp, jag har och min bror har Marangoni .. Har då inget negativt att säga om dom.. blev väldigt tyst jämför med mina gamla Michelindäck iaf

Här ha du recension på dom däcken jag har .. VERSO..

http://www.dacktest.com/pkw_sommerreifen/marangoni/verso/inde...

Till trådskaparen så rekommenderar jag att du kollar www.dacktest.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Tackar - misstänker att det är just verso som min lokala däckhandlare försöker pracka på mig Fast 860 kr inkl. byte och montering av däck låter ganska rimligt. Fast då var tydligen mina mått 215-55-16, och det är 205-55-16 som han tänkt sätta på (funkar tydligen lika bra).

Föresten, kollar på dackonline.se och på varje hjul står det antingen 91W, 91V, 94V RF, eller 94W RF. Min fantastiska slutledningsförmåga säger mig att detta har att göra med färdriktningen på däcken, och att man ska köpa ett av varje. Stämmer?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
http://www.nordendack.se
http://www.bythjul.com

Köp inga ling-long-chong däck, för allas säkerhet på vägen
Utan försök hitta prisvärda modeller från kända märken.
Sen har ju många märkesdäck ett budgetmärke, som exempelvis Barum -> Continental.

Barum rekommenderar jag inte.

Har ett par barum sulor som jag fick med bilen jag köpte nyligen och de är allt annat är bra. Riktigt dåliga.

Enligt mig är det lika bra att köpa däck från det dyrare sortimentet. Finns ingen anledning att snåla. Det lönar sig bäst i längden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Tackar - misstänker att det är just verso som min lokala däckhandlare försöker pracka på mig Fast 860 kr inkl. byte och montering av däck låter ganska rimligt. Fast då var tydligen mina mått 215-55-16, och det är 205-55-16 som han tänkt sätta på (funkar tydligen lika bra).

Föresten, kollar på dackonline.se och på varje hjul står det antingen 91W, 91V, 94V RF, eller 94W RF. Min fantastiska slutledningsförmåga säger mig att detta har att göra med färdriktningen på däcken, och att man ska köpa ett av varje. Stämmer?

RF betyder Reinforced

Dom andra vet jag dock inte. RF är alltså styvare på sidorna.

Varning för Däckonlines station i Halmstad dock, har lite strul med dom just nu men jag får återkomma med mer info när jag vet hur det kommer sluta.

Dom har inte riktigt koll på hur man lyfter en bil kan man säga...

Permalänk
Medlem

Hankook och Continental är det vi rekommenderar till kunderna där jag praktiserar, antar att de är bra. Inga kunder som klagat över dom samt att de andra som jobbar där kör med de märkena och tycker att de håller sig bra jämfört med många andra däck.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
RF betyder Reinforced

Dom andra vet jag dock inte. RF är alltså styvare på sidorna.

Varning för Däckonlines station i Halmstad dock, har lite strul med dom just nu men jag får återkomma med mer info när jag vet hur det kommer sluta.

Dom har inte riktigt koll på hur man lyfter en bil kan man säga...

Ok, då hade jag fel då Tja, då de kostar lika mycket så tar man ju RF såklart, eller?

Föresten, om man har 225 i bredd, kan man sätta på 215? Ser det knasigt ut - typ som man har för kort kavaj?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Barum rekommenderar jag inte.

Har ett par barum sulor som jag fick med bilen jag köpte nyligen och de är allt annat är bra. Riktigt dåliga.

Enligt mig är det lika bra att köpa däck från det dyrare sortimentet. Finns ingen anledning att snåla. Det lönar sig bäst i längden.

Ja jag har ingen erfarenhet av detta märke, bara exempel på vad det finns för budgetmärken som större tillverkare ligger bakom.
Sen kan märkets däckmodeller prestera olika, behöver inte vara fel på hela tillverkaren.

Men jag tycker inte heller man ska snåla på däck, ett av de viktigare delarna på en bil ur säkerhetssynpunkt...
Kör med Michelin Primacy HP, bra standarddäck

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
http://www.michelin.se/se/auto/popup_com_lir_pne_2.jsp

Fan ock! Behöver ju ZR(Y) isf - svindyra!

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Fan ock! Behöver ju ZR(Y) isf - svindyra!

Niggah plz, vi vet båda två att din 240TIC inte ens klarar 170 i nedförsbacke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Ja jag har ingen erfarenhet av detta märke, bara exempel på vad det finns för budgetmärken som större tillverkare ligger bakom.
Sen kan märkets däckmodeller prestera olika, behöver inte vara fel på hela tillverkaren.

Men jag tycker inte heller man ska snåla på däck, ett av de viktigare delarna på en bil ur säkerhetssynpunkt...
Kör med Michelin Primacy HP, bra standarddäck

Självklart skiljer det mellan de olika modellerna. Finns bättre och sämre modeller hos alla tillverkare. Barums dyraste däck är säkert i klass med contentiatals billigare som ett exempel.

Sen är det ju lite så, ju bredare däck ju mer skillnad märker man mellan skit och kvalité.

Men som du skriver och några andra. Bra däck är en billig livförsäkring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Ska iaf ha lågprofilsdäck sommar, 215, 55, 17.

55-profil är knappast lågprofil. Ska du ha låg ska du ha under 50, alltså 45 eller lägre...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Niggah plz, vi vet båda två att din 240TIC inte ens klarar 170 i nedförsbacke

Hähä, busted!

ThomasL: Jo, var 225-45-17 visade det sig

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Har köpt däck från däckonline, gick snabbt att få dem, kostade mig några hundringar att få krängda på fälgarna och jag sparade 2k jämfört med att köpa samma däck hos min lokala däckhandlare. Såvida jag inte var sugen på att ringa och köra runt för att hitta en handlare som hade samma däc till ett bra pris (med bra pris menar jag inte samma, utan högre men ändå rimligt högre.)

Kan tillägga att de inte var regumerade.

Jag kan också rekomendera däckonline.
Deras betalningsmetoder kan verka skumma, men leveransen är sjukt snabb.
När de väl fått tummen ur efter ca 5 dagar så tog det bara 2 dagar för dem att skicka ett mopeddäck till mig, ena dagen var det i tyskland, andra hemma hos mig

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Kastade nyss på sommardäck på Saaben, Continental 225/45/17 kostade 1360 +moms per styck. Skillnaden mot ching chong i pris var så liten att jag kostade på mig lite dyrare. Har kört dom nu hela 100mil och jag är supernöjd. Märke inte ens av snöblasket som kom i måndags natt.

http://www.conti-online.com/generator/www/se/se/continental/a...

Men nu till sak, har haft att göra med www.bythjul.com 2gånger, köpte då vinterdäck Nokian Hakkepelita komplett på fälg. Inga problem som vissa har skrivit på nätet att dom har sålt jätte jätte gamla däck.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Kan startkt rekommendera http://dackonline.se/!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
Kan startkt rekommendera http://dackonline.se/!

Du som tydligen beställt av dom: om man beställer 4 däck av dom, får man då två som går i ena färdriktningen och två i andra automatiskt, eller måste man ange det någonstans?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Du som tydligen beställt av dom: om man beställer 4 däck av dom, får man då två som går i ena färdriktningen och två i andra automatiskt, eller måste man ange det någonstans?

När jag köpte ett set med fyra däck så kom de automatisk med rätt färdriktning iaf.