Permalänk
Medlem

Svart golv

Tjena!
ska flytta om 3 veckor och vill ha svart golv i mitt rumt.
Hade tänkt mig laminatgolv, ganska matt svart färg. Är det någon som har något tips på vilket jag ska ta.

Det mest lockande jag har hittills är detta http://www.fondamenta.se/shop/?pid=322125
fast jag vet inte hur det ser ut när det är utlagt i ett helt rum (15 kvadrat)
sen står det på färg "svart, mörkbrunt" och det oroar mig lite för jag vill ha ett svart golv

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Svart laminatgolv är ingen höjdare. Helt omöjligt att få bort sädfläckar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Svart laminatgolv är ingen höjdare. Helt omöjligt att få bort sädfläckar.

Haha!

Permalänk
Medlem

Det här gillar jag om du nu ska ha svart golv.
http://www.shop.linoleumkompaniet.se/product_info.php?cPath=6...

Lär dessutom bli lättstädat.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha ett svart golv?
Jag tycker att så fort man packar upp en svart pryl med någon yta större än 1 dm^2 så hör man skriet i bakgrunden: "Dust and dirt! Come to meeeee!".

Det står ju dock tydliga kontaktnummer på den länk du hade om man har några frågor. Bara att plocka upp luren och ringa för att kolla med dem om det verkligen är svart så som på bilden eller om det är mörkbrun det rör sig om.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Svart laminatgolv är ingen höjdare. Helt omöjligt att få bort sädfläckar.

haha. därför är vitgolv alltid att föredra

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Bara en varning, jag har själv svart golv och det blir skitigt direkt. Att städa rummet 1 gång i veckan är ett måste. Damm syns direkt.
Och det golv du har kollat på är så gott som svart. Det är samma typ av golv som jag har och det ser verkligen svart ut.

En rättvis bild på hur det ser ut

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Har ett bord som är svart i lägenheten = damm efter 1-2 dagar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Rent estetiskt kan det se riktigt schysst ut, men tänk själv vilket j-a underhåll med städning som alla redan påpekat. Säkert att du tänkt igenom mer än "wow va coolt!" ?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Förutom att det är svårt att hålla rent och snyggt så bör du tänka på att det gör rummet väldigt mörkt. Kanske bättre att ha ljusa väggar/golv/tak och mörk inredning i så fall? Annars kan du ju skaffa en svart matta kanske?

Kan inte uttala mig om olika golvsorter osv då det ligger utanför mitt kunnande.

Permalänk
Medlem

Ett mörkbrunt är nog det bästa. Har det själv och det syns inget damm förens det börjar rulla runt stora dammtussar.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Svart laminatgolv är ingen höjdare. Helt omöjligt att få bort sädfläckar.

haha, dagens råd.

Permalänk
Medlem

Att hålla det rent är inget problem. jag damsuger ändå typ 2ggr i veckan
det är vita väggar och tak i det rummet.
annars har jag inte så mycket svart i rummet, typ datorn musmatta tbord gittarförstärkare.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
Att hålla det rent är inget problem. jag damsuger ändå typ 2ggr i veckan
det är vita väggar och tak i det rummet.
annars har jag inte så mycket svart i rummet, typ datorn musmatta tbord gittarförstärkare.

Dumt förslag kanske, man jag hade nog hellre satsat på att köra en fondvägg med en snygg tapet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Dumt förslag kanske, man jag hade nog hellre satsat på att köra en fondvägg med en snygg tapet.

jag hade faktist tänkt ha en fondvägg men jag har ingen aning omg vad som skulle passa bäst ihop med golvet

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
jag hade faktist tänkt ha en fondvägg men jag har ingen aning omg vad som skulle passa bäst ihop med golvet

Hur är ditt golv nu i dagsläget?
Släng på en matta bara om det inte passar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Svart laminatgolv är ingen höjdare. Helt omöjligt att få bort sädfläckar.

Man kan bila bort dem lite försiktigt.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Jag tror svart golv blir riktigt najs om resten är vitt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Hur är ditt golv nu i dagsläget?
Släng på en matta bara om det inte passar?

just nu hyr vi en lägenhet, är någon ful vit plastmatta med beiga saker på typ.

Det rummet jag komemr ha i det nya huset är en riktigt ful grå blå plast matta
i T.EX. min systers rum är det parket, fast flera garderober som hon kommer få dela med mina föreldrar och jag sover längst i familjen och tycker inte om att bli väkt kl 9 på morgonen när dom ska hämta kläder

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Fel fönster.
Sorry.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever