Ny ATI Application Profile (april)

Permalänk
Medlem

Ny ATI Application Profile (april)

Rage3D har återigen fått den nyaste uppdateringen till Catalyst:

•Battlefield Bad Company 2 Fix - horizontal lines are no longer observed when running an ATI CrossFireX configuration
•Battlefield Bad Company 2 Fix - flickering and black square corruption is no longer observed when running on single card ATI Radeon products
•Forcing on Anti-Aliasing through ATI Catalyst Control Center is now supported in the following titles: Supreme Commander 2, Dirt2, Avatar and Battlefield Bad Company2 (single GPU configurations)
•StarCraft(r) II: Wings of Liberty beta on ATI Radeon™ 5800 products running in an ATI CrossFireX configurations : moving units near the edge of a cliff no longer causes them to fall because the height field is corrupted

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33961771

Permalänk

Är detta en 10.4 eller 10.5 version.

Permalänk

Det är ingen drivrutin. Bara Crossfire Application Profile.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk

En till fråga, vad gör den funktionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
En till fråga, vad gör den funktionen?

optimerar crossfire-konfigurationer

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

funka ju klockrent

Permalänk
Medlem

Ja, och under signaturen steelmartin (som jag använder ibland) efterlyste jag mer info om uppdateringarna, och mina böner besvarades av caveman-jim på Rage3D:

Frequently Asked Questions about Catalyst Application Profiles!
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33961798

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
optimerar crossfire-konfigurationer

Filen optimerar faktiskt inte enbart Crossfirekonfigurationer.

Att kalla filen "ATI CrossfireX Application Profiles" är ovanligt dumt, eftersom det ingår optimeringar även för enkelkort och enkelgpu:er. Ett bättre namn vore "Catalyst Application Profiles", som Rage3D skriver.

Alla som använder Catalyst borde alltså installera tillägget för att uppdatera sina drivrutiner med de nyaste profilerna. Och dessa uppdateringar hör till Catalyst 10.3/10.3a/10.3b etc. Och Sweclockers borde rapportera om dem, precis som de rapporterar om nya drivrutiner.

När nästa drivrutin släpps, Cat 10.4, innehåller den de nyaste profilerna. Om det inte samtidigt kommer nya profilertillägg, såklart.

Permalänk

Har installerat senaste nu, hur aktiverar jag och använder profiles?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Har installerat senaste nu, hur aktiverar jag och använder profiles?

Det tar drivarna hand om själv, så du behöver inte göra nått mer.