Permalänk

Crossfire problem!

Hej gott folk!

Jo jag började köra CrossfireX här om dagen och det funkade men i ATIs catalyst står det att jag bara har 1 grafikkort inkopplat, även fast båda kommer upp i datorn och jag får högre poäng i 3dMark än vad jag fått tidigare.. :S

Så, vad menar egentligen catalyst med felmeddelandet? Ljuger den för mig?
Kan tillägga att dagen efter jag kopplade in allt så fungerar inte crossfire längre och det ena grafikkortet kommer bara upp ibland efter omstarter.

HJÄLP TACK!

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem

det är väl för att du kör två olika grafikkort? står ju att dom inte är perfekt matchade men det är fortfarande aktiverat ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyffhunt
det är väl för att du kör två olika grafikkort? står ju att dom inte är perfekt matchade men det är fortfarande aktiverat ??

Men det går ju att köra dom i CrossfireX och det funkade igår, även fast det kom upp ett felmeddelande i catalyst :S

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är problemet? Systemet visar bägge korten och CCC säger att den har CF igång. Du får ju tom mer poäng i 3DMark.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Vad är problemet? Systemet visar bägge korten och CCC säger att den har CF igång. Du får ju tom mer poäng i 3DMark.

Problemet är att det inte funkar längre och det står exakt lika dant i CCC fortfarande. Och förut när jag startade datorn så fuckade hela datorn ur och systemåterställningen kom upp av sig självt. Då valde jag att felsöka problemet vilken bara stod och laddade så jag fimpade datorn, startade den igen och den gick iofs igång men CrossfireX funkar inte längre? Låter som något allvarligt fel :S

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrheadbanger
Problemet är att det inte funkar längre och det står exakt lika dant i CCC fortfarande. Och förut när jag startade datorn så fuckade hela datorn ur och systemåterställningen kom upp av sig självt. Då valde jag att felsöka problemet vilken bara stod och laddade så jag fimpade datorn, startade den igen och den gick iofs igång men CrossfireX funkar inte längre? Låter som något allvarligt fel :S

Kan tillägga att när jag spelar t.ex cs så hackar det till ibland och det blir som en 1,5cm ljust konstig färgad strimma tvärs genom skärmen emellan åt..?

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken drivis använder du?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Vilken drivis använder du?

Dom nyaste, tankade ner allt på nytt efter att jag hade kopplat in båda korten.

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision