PowerColor Hd 5870 problem

Permalänk

PowerColor Hd 5870 problem

Hej köpte mig en ny dator förra veckan och den har bara strulat sen jag fick den. I början fick jag inte någon bild alls men det löste vi med o köra en hdmi kabel till skärmen istället. Kör men en 32" hd ready lcd tv och försöker jag ansluta skärmen med grafikkortet med en vga kabel med en adapter till dvi så får jag ingen bild men kör jag med hdmi kabel funkar allt fint. Det konstiga är att dom skickar med en adapter som egentligen inte går att använda :S Sen det andra problemet är att sitter jag o spelar en stund så startas datorn om efter en liten stund och det har jag ingen aning om vad det kan va för fel ... tempen på g-kortet ligger strax över 40 grader o processorn likaså.

Komponenter.

Thermaltake 750w
Asus p6t deluxe v2
Corsair dominator gt 6gb
Intel i7-930
PowerColor hd 5870
Och ett par hd

Jag har uppdaterat bios på moderkortet och kör med dom nyaste drivrutinerna till allt. Kör windows 7 för tillfället.

mvh ermin

Visa signatur

personally I'm annoyed that they can get 11KBps from mars but can't get me a stable 5KBps over 17 miles.

Permalänk

Köpte du den färdigbyggd eller byggde du den själv?

Adapter har ju aldrig varit att lita på till 100%

Och om någon byggde datorn åt dig så bör du höra med dom eftersom att omstartningar kan bero på mängder av olika saker.

Permalänk

Jag byggde datorn själv. Det va inte första gången man satte ihop en dator så man visste vad man höll på med. Jag testade igår med o slänga in mitt gammla nvidia 8800gts i datorn och se hur den reagerade med det inne. Allt funkade fint som bara den, satt och spelade i flera timmar tills jag tröttnade på det. Sen ringde jag upp komplett och förklarade felet och dom ville att jag skulle skicka in kortet. Så nu får vi se vad dom säger jag tycker det borde va grafikkortet iom datorn funkar klockrent med ett annat i.

Visa signatur

personally I'm annoyed that they can get 11KBps from mars but can't get me a stable 5KBps over 17 miles.

Permalänk

Edit: on topic. Om någon kabel ligger lös och glappar så kan kanske datorn startar om sig.
Med kabeln: finns det inte något annat sätt koppla till tv som fungerar?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badcompany20
Tur för dig.. du kan du köpa ett 470 kort på Inet istället.
Mycket bättre (och billigare) med mer minne och omatchad tesselation som dessutom har ray-tracing.

Nu var det i och för sig inte köpråd TS ville ha.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Avstängd

Vem fan kör VGA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
Vem fan kör VGA?

Någon som inte har en hdmi / dvi sladd ^^

Permalänk

iom lcd tv´n inte hade en dvi utgång o jag ville köra projektorn i hdmi utgången så visste jag inte hur jag skulle lösa det. Men jag hittade som sagt en dvi till hdmi omvanlare så det löste sig.

Visa signatur

personally I'm annoyed that they can get 11KBps from mars but can't get me a stable 5KBps over 17 miles.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badcompany20
Tur för dig.. du kan du köpa ett 470 kort på Inet istället.
Mycket bättre (och billigare) med mer minne och omatchad tesselation som dessutom har ray-tracing.

Det är ingen lösning på problemet, eller hur? Gå och gör reklam någon annanstans.