Permalänk
Medlem

Köpt nytt 5870

Så jag köpte det här powercolor radeon hd5870 kortet idag, en skiva och crossfire bride ingick.

Tydligen behöver jag också 2x6 power pin sak? Var finns sådanna? Och kan man köra kortet från 400w nätagg under en månad tills jag byter? Måste jag byta nätagg för att få 6pin kontakter?

Permalänk
Medlem

Vad har min herre för nätagg?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Vad har min herre för nätagg?

http://www.inet.se/artikel/6308487/400w-fsp-atx-400pnf-120mm-...
skulle jag tro

Permalänk
Hedersmedlem

Visst det är ett ok nätagg, dock skulle jag köpt ett med två PCI-eströmkontakter direkt, för jag tror inte detta riktigt går ända hem med ditt nya graffekort, tyvärr

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Asso det borde fungera men jag skulle inte chansa!

Jag körde följande spec på ett 480w ace nät agg:

Amd 965@4.0ghz
Crosshair III
Corsair dominator 1600mhz 4gb
5770

och det kändes riktigt thight!
Köp ett nytt agg eller vänta, tror inte att det är värt att chansa!

Men vist fungerar det, frågan är bara hur länge

Permalänk
Hedersmedlem

Köp dock inte ACE, utan hellre ett ordentligt typ FSP (starkare då), Corsair eller Antec.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Visst det är ett ok nätagg, dock skulle jag köpt ett med två PCI-eströmkontakter direkt, för jag tror inte detta riktigt går ända hem med ditt nya graffekort, tyvärr

om vi säger att jag har 2st 400w nät agg totalt här hemma, kan jag koppla bara grafikkortet till det ena och resten till det andra? Och var hittar jag dom här sladdarna jag behöver (6-pin)?

Permalänk
Hedersmedlem

Ofta följer det med graffet åtminstonde en kabel iaf, men det skall kunna hittas i/på datorbutiker, då som typ "molex till 6 pins PCI-e"

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Ofta följer det med graffet åtminstonde en kabel iaf, men det skall kunna hittas i/på datorbutiker, då som typ "molex till 6 pins PCI-e"

Det stog att det skulle ingå alla fall en vga-dvi sladd som det inte gjorde (eller en låda).. men jag köpte i fyndvara sak på inet, tjänade 500kr och 1års garanti! Fast 6 pin sladd stog det inte om, men det ingår från andra sådana kort.

Permalänk
Medlem

Den bör inte ha några problem med det. Det är ju inte mycket till marginal så med en överklockad processor hade jag gått på något med mer kraft i:)

Visa signatur

Citera för svar!