Nya och förbättrade funktioner till Google Docs

Permalänk
Melding Plague

Nya och förbättrade funktioner till Google Docs

Förbättrad prestanda och hastighet är övergripande i den nya versionen av Google Docs som även får några nya efterlängtade funktioner.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

är det gratis eller vad kostar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
är det gratis eller vad kostar det?

Inprincip allt med google är "gratis". De är därför de tjänar så mycket.
Jag säger bara, reklam, reklam och lite till reklam.

Permalänk
Medlem

Tänk om detta fanns när man skrev grupparbeten i skolan.
Fantastiskt! - sammanfattar det rätt bra.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

hmm, man verkar dock behöva vara inloggad på gmail för att kunna använda det, förstår hur dom kan tjäna storkovan på det nu. ska bli najs till hösten när universitetet slänger ut rexnet och tar in googles motsavrighet, då lär det bli lättare att samordna med docs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
var kan man ladda ned det då?

Det är molnbaserat (dvs. ingenting du laddar ner).

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Du laddar inte ner utan går in på http://docs.google.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Tänk om detta fanns när man skrev grupparbeten i skolan.
Fantastiskt! - sammanfattar det rätt bra.

Kan intyga att det har varit fantastiskt att använda Google Docs i grupparbetena på universitetet. I kombination med parallell skype-konferens har det underlättat nåt djävulskt. Tidigare har vi valt varsin färg och skrivit med, men nu slipper man ju till och med det.

Dessa nya förbättringar i Google Docs kommer jag dock inte ha så mycket nytta av då jag går ut snart.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

detta ska testas, smidigt om det ända man behöver är internet så man inte behöver installera en massa program och annat..

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
hmm, man verkar dock behöva vara inloggad på gmail för att kunna använda det

Nej gmail behövs inte, men du behöver ett Google-konto.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

De nya funktionerna i kalkylbladen var efterlängtade. Just den applikationen gick knappt att använda tidigare.

Permalänk
Medlem

verkar som om dom har slagit ihop Google Wave med Docs. Fiffigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Tänk om detta fanns när man skrev grupparbeten i skolan.
Fantastiskt! - sammanfattar det rätt bra.

Jag gillar Google, pluggar på universitet just nu och tänkte samma som dig när jag läste nyheten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osten87
verkar som om dom har slagit ihop Google Wave med Docs. Fiffigt!

Tankte precis samma sak
Dock ar det ju bara realtiden som ar likadan i Wave som i Docs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Dock ar det ju bara realtiden som ar likadan i Wave som i Docs

Hoppas de inte tar in fler wave-grejer än så. I ett grupparbete försökte vi faktiskt använda oss av Wave, och grupparbetet havererade. Blev lite chockad över hur dåligt det är, trots att det är en beta. Jag undrar om Google över huvud taget kan rädda Wave.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tangentbordsgenvägar

Fungerar Ctrl+X och Ctrl+V, eller måste det till musklick fortfarande?

Permalänk

När börjar dessa ändringar gälla egentligen? Använder Google Docs dagligen, men mina documents och spreadsheets ser exakt likadana ut som tidigare (även nyskapade). Ser ex. inte några marginaler/linjaler/tabbfunktioner i documents eller formula-fält i spreadsheets?

Permalänk
Skrivet av chucknorris:

När börjar dessa ändringar gälla egentligen? Använder Google Docs dagligen, men mina documents och spreadsheets ser exakt likadana ut som tidigare (även nyskapade). Ser ex. inte några marginaler/linjaler/tabbfunktioner i documents eller formula-fält i spreadsheets?

Jag upptäckte precis att om du går in på dokumentinställningar, så kan du välja att skapa nya dokument i en nyare version av Docs. Nu kom genast linjal och allt!

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Vattennisse:

Jag upptäckte precis att om du går in på dokumentinställningar, så kan du välja att skapa nya dokument i en nyare version av Docs. Nu kom genast linjal och allt!

Snyggt! Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flixie:

Hoppas de inte tar in fler wave-grejer än så. I ett grupparbete försökte vi faktiskt använda oss av Wave, och grupparbetet havererade. Blev lite chockad över hur dåligt det är, trots att det är en beta. Jag undrar om Google över huvud taget kan rädda Wave.

Frågan är om de kommer "rädda" wave eller bara smyga in det mesta från tanken med wave i deras andra produkter. Den här uppdateringen i Docs och lanseringen av Buzz ser jag som två starka indikationer på det senare.

Håller verkligen med om att wave har sina brister. Jag har dock använt det mest som ett alternativ till vanlig IM, där det är en väldigt spännande upplevelse att ha flertrådade konversationer med folk. Tyvärr är min dator i det klenare laget och wave blir snabbt segt när man kommer till ca 1000 händelser i en våg.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot