SweClockers uppgraderar till 5.0

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas12287
hoppas det blir bugg jakt sen i det nya

Det sku va skit skojjigt:D me nå litet pris, eller bara pure ära

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Inaktiv

Flashback looken is the way to go!. Skulle vart super om ni även hade kunnat ha en inställning så man kan göra er hemsida med ett mörkare respektive ett ljusare tema, Precis som flashback har ;D

Permalänk
Hedersmedlem

Ni kommer väl se till så att man kan söka på artiklar och nyheter äldre än två år nu? Har stört mig nåt enormt att man ska behöva söka via google för att komma till t.ex. en chassi-recension som Sweclockers gjorde 2007.
Jag menar, om det ändå finns på servern, varför ska man inte kunna söka på det?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Ni kommer väl se till så att man kan söka på artiklar och nyheter äldre än två år nu? Har stört mig nåt enormt att man ska behöva söka via google för att komma till t.ex. en chassi-recension som Sweclockers gjorde 2007.
Jag menar, om det ändå finns på servern, varför ska man inte kunna söka på det?

Det går att söka på alla datum idag med, men det är inte förvalt i listan över valbara perioder (datum) när du söker. Du väljer "Alla datum" innan du utför sökningen och så får du upp alla träffar. På nya sajten kommer den söka igenom allt direkt så du kommer inte att uppleva detta problem igen.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Det går att söka på alla datum idag med, men det är inte förvalt i listan över valbara perioder (datum) när du söker. Du väljer "Alla datum" innan du utför sökningen och så får du upp alla träffar. På nya sajten kommer den söka igenom allt direkt så du kommer inte att uppleva detta problem igen.

Aha, där har vi det! Jag har alltid kollat underst i listan eftersom alternativen verkar bli längre neråt, inte ens reflekterat över vad som stod överst. Men bra att det blir bättre sen då.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Avstängd

Automatisk skalning av bilder, äntligen!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RazerBlader
Kommer att bli intressant att se vilka kodningsstandarder som kommer följas samt vilka webbläsare som SweC blir optimerade för, det är väl det jag har mest i åtanke, samt att det skulle va skoj med en mera mobilvänlig version för mera mobila användare

För övrigt önskar jag er lycka till med uppdateringarna både på hårdvaru och mjukvaru-sidan !

Vi ser till att Swec 5 fungerar med de vanligaste webbläsarna, dvs. Firefox, Internet Explorer (7 och senare), Chrome, Safari och Opera. Skrothögen IE6 kommer dock inte att fungera fullt ut.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Musikälskare

Använder man IE6 får man skylla sig själv :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Vi ser till att Swec 5 fungerar med de vanligaste webbläsarna, dvs. Firefox, Internet Explorer (7 och senare), Chrome, Safari och Opera. Skrothögen IE6 kommer dock inte att fungera fullt ut.

Kommer det att bli enklare att se vad som engagerar folk i forumet? Till exempel 10-i-topp-listor över trådar med flest läsare, flest sidvisningar, flest svar senaste tiden och liknande?

Permalänk
Medlem

Härligt! Längtar!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk

*L* ja det var roligt, och man satt som klistrad flera gånger om dagen och kollade på "www.bugsoft.hik.se" för att kolla om just det man ville köpa skulle gå ner i pris..*skrattar högt* det var tider det.

Visa signatur

Cyberians

Permalänk
Medlem

Blir roligt att se den nya sidan

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram till det här

Permalänk
Medlem

Grymt

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Feature-listan ser fett nice ut!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att jag slipper skriva om/modifiera merparten av mina forumverktyg.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Geeks
SweClockers

Liten förvarning bara, vi kommer låsa de flesta delar av sajten under natten och fram till lanseringen. Mer information om detta ikväll + info om vad som kommer vara öppet. Detta efter önskemål från medlemmar tidigare i tråden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Ser ju kanonbra ut! Spännande!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag hoppas att jag slipper skriva om/modifiera merparten av mina forumverktyg.

Forumverktyg? Nu blev jag nyfiken, vad är det för något?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Spännande!

Permalänk

Publika diskussioner medlem till medlem låter intressant vad det nu kan vara, även om min användning av pm funktionen här har varit ytterst begränsad. (Bara svara tillbaka, ja självklart var det brudar som flörtade med mig, vilket väl alla swecar har råkat ut för, därav att man kan blockera alltför efterhängsna användare )

Nå jag är förväntningsfull, av någon konstig anledning tycker jag att ett forums uppbyggnad har en stor betydelse för viljan att diskutera där.
Jag ska inte nämna några namn, men jag vet andra svenska datorforum som jag tycker är tråkiga mest egentligen för layoutens skull. Sedan har jag ej heller tid att hänga överallt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Forumverktyg? Nu blev jag nyfiken, vad är det för något?

Det är inga jätteimponerande grejer, men jag kan t.ex. blockera användare så att de inte lämnar några spår. Jag ser inte deras inlägg, trådar som de har skapat eller ens citattext från dem. Egentligen är det fel att skriva "dem" eftersom jag bara har blockerat en användare. En riktigt jobbig och förmodligen sinnessjuk person.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Det låter precis som Ilja har blockat mig, vilket det mycket väl kan vara då beskrivningen stämmer in bra.

Iaf tycker jag iden med att blockera en tråd som någon har startat är dum, då även den mest stördaste idioten kan skapa en intressant tråd som kan bli en het debatt.
För att nämna ett ämne, så valet 2010 en månad innan val, där typ alla på övriga ämnen deltar. Annars kan personen såklart ha skapat en tråd om en viss hårdvara som sedan växer sig och blir stor. T.ex. en tråd om grafikkortet Fermi, som mer eller mindre blir den officiella.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Det låter precis som Ilja har blockat mig, vilket det mycket väl kan vara då beskrivningen stämmer in bra.

Iaf tycker jag iden med att blockera en tråd som någon har startat är dum, då även den mest stördaste idioten kan skapa en intressant tråd som kan bli en het debatt.
För att nämna ett ämne, så valet 2010 en månad innan val, där typ alla på övriga ämnen deltar. Annars kan personen såklart ha skapat en tråd om en viss hårdvara som sedan växer sig och blir stor. T.ex. en tråd om grafikkortet Fermi, som mer eller mindre blir den officiella.

Det är inte du. Personen som jag talar om är oförmögen att tillföra något vettigt till världen.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Inaktiv

Listan ser verkligen intressant ut så ska bli kul att ta en titt på nya sidan imorgon. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

OK, vi bryr. Försök inte att skapa en hype över något som är totalt ointressant, det är bara patetiskt. Kör igenom skiten och börja snacka om det när det är gjort istället för att hålla på och tramsa såhär.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

OK, vi bryr. Försök inte att skapa en hype över något som är totalt ointressant, det är bara patetiskt. Kör igenom skiten och börja snacka om det när det är gjort istället för att hålla på och tramsa såhär.

Vissa gillar att bygga upp förväntning. Bara för att du inte är en av dem betyder det inte att du kan säga vad du vill. Väx upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Logixx:

Vissa gillar att bygga upp förväntning. Bara för att du inte är en av dem betyder det inte att du kan säga vad du vill. Väx upp.

Vissa gillar att se resultat. Bara för att du inte är en av dem betyder det inte att du kan säga vad du vill. Väx upp, eller bli säkerhetskonsult - de brukar vara bra på att planera utan att komma någon vart.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

En rolig sak är ju att man nu kan se i profilen vilka man följer och vilka man följs av. Dvs alla som råkat klicka på "bevaka" knappen

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shrudder:

En rolig sak är ju att man nu kan se i profilen vilka man följer och vilka man följs av. Dvs alla som råkat klicka på "bevaka" knappen

Det hade varit trevligt om man dels kunde lämna men också få en motivering till bevakningen.
Jag har tydligen 12st som följer mig och självklart är man ju nyfiken på om dessa tryckt fel eller av någon anledning ansett att man är värd att följa.

Permalänk
Medlem

Anslutningen avbröts

Servern på www.sweclockers.com svarar inte

* Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en
stund.

* Om du inte kan öppna någon sida alls, kontrollera datorns
nätverksanslutning.

* Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera
att Firefox har tillstånd att ansluta till webben.

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10