Permalänk
Medlem

Catalyst driver nyheter

Tänkte det kan vara gött med en tråd som behandlar detta ämnet när Catalyst kommer in med nya driver uppdateringar.

Tänkte mest när det kommer ut drivers som höjer prestandan rejält för våra 5xxx kort.

Senaste ut nu var ju 10.3b och nu även 10.4 och som jag ser det gör det ingen större skillnad för oss som inte lirar Bad Company 2 ?

Och när kommer nästa prestanda höjar drivrutin ut ?

Permalänk
Medlem

brukar komma en catalyst i månaden. den officiella 10.4 är väll inte släppt än , endast en specialare för bfbc2

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Jasså? Det sista jag läste om 10.4, (som ska komma inom en vecka) var att laddningstiderna i BFBC2 var typ 10 ggr snabbare.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Jasså? Det sista jag läste om 10.4, (som ska komma inom en vecka) var att laddningstiderna i BFBC2 var typ 10 ggr snabbare.

Tiv

Finns det nåt annat spel som ATi-kort har allvarliga problem med förutom BF:BC2??
Man undrar ju om inte de som gjort spelet kanske kan göra nåt i sin ända... det verkar lite misstänkt.

Annars så hittade jag en liten egenhet och det är att det flimrar märkligt om man sätter på CCCs inbyggda överklockning... vore bra om det reddes ut. (kanske finns en fix men jag har inte orkat rota i det)

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Du lär inte se en 30% prestandaökning i Crysis, om det är det du är ute efter. Jag vill inte låta negativ mot dig, men jag är lite trött på gamla spel som är dåligt optimerade. Som nämnt här i tråden har inte de senaste ATI-korten så mycket problem i dagens spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Man undrar ju om inte de som gjort spelet kanske kan göra nåt i sin ända... det verkar lite misstänkt.

Det ryktas om att det handlar om shaderkompilering inför varje bana, gamla BF cachade dessa, men av nån anledning i stil med att det vart bökigt att hålla reda på alla kort så kör dom kompilering inför varje bana, det är ATi mycket slöare på, dock har dom kommit på en lösning för 5k serien redan och 4k serien ryktas få en hotfix nästa vecka.

Permalänk

Finns redan en tråd.