Heaven Benchmark v2.0 Problem!

Permalänk
Medlem

Heaven Benchmark v2.0 Problem!

Hejsan! Det är så att jag försöker få Heaven Benchmark v2.0 att fungera på min dator, det funkar utmärkt i början men när den kommer en bit så börjar det nästan flimra och så återvänder den till skrivbordet fast musiken fortsätter att gå. Det ser ut så här:

Det här är med Dx10 på och det är likadant med Dx11!

Förstår inte riktigt vad det är för något men har försökt med att installera om programmet.

Syftar nu på att det kanske är grafikkortet som spökar? Har ett GTX 480 det flyter på hur bra som helst tills det börjar flippa och man kommer till skrivbordet o ser den där bilden. Typ som att det skulle saknas en fil i programmet som gör att när den försöker öppna så stängs programmet av, men vetefan. Någon av er som vet vad detta är för något?

Permalänk
Medlem

Jag har artefakter och flimring på heaven 2.0 också... verkar som felen som vi hadde med 58 serie ati korten från början lever kvar där.

Permalänk
Medlem

hur är det med spel , andra benches som t.ex 3Dmark?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Jag har artefakter och flimring på heaven 2.0 också... verkar som felen som vi hadde med 58 serie ati korten från början lever kvar där.

Tycker det är skit skumt!

Skrivet av Devildoll:

hur är det med spel , andra benches som t.ex 3Dmark?

Det händer exakt samma sak med 3Dmark, spel har jag inte fått någon error av ännu men vetefan.
Så här ser det tex ut i Nvidias Design Garage! Där är det helt fucked up.

+ att jag har typ 3 FPS där, skit konstigt. Typ som om drivrutinerna är typ dåliga eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

+ att jag har typ 3 FPS där, skit konstigt. Typ som om drivrutinerna är typ dåliga eller något.

Snarare så att raytracing är fruktansvärt tungkört. Nvidia kan ärligt talat snacka hur mycket de vill om hur deras kort är överlägsna på RT, men i verkligheten så står det mellan skitlångsamt och ännu långsammare, och då är det inte särskilt intressant (ur spel-synpunkt).

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Hejsan! Det är så att jag försöker få Heaven Benchmark v2.0 att fungera på min dator, det funkar utmärkt i början men när den kommer en bit så börjar det nästan flimra och så återvänder den till skrivbordet fast musiken fortsätter att gå. Det ser ut så här:

http://i41.tinypic.com/30a7sr7.jpg

Det här är med Dx10 på och det är likadant med Dx11!

Förstår inte riktigt vad det är för något men har försökt med att installera om programmet.

Syftar nu på att det kanske är grafikkortet som spökar? Har ett GTX 480 det flyter på hur bra som helst tills det börjar flippa och man kommer till skrivbordet o ser den där bilden. Typ som att det skulle saknas en fil i programmet som gör att när den försöker öppna så stängs programmet av, men vetefan. Någon av er som vet vad detta är för något?

Avinstallera drivrutinerna, kör driver sweeper, starta om, installera drivrutinerna.
Det finns tydligen också de som har haft problem pga för gamla drivrutiner på sitt moderkort också så uppdatera bios om problemet kvarstår.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Avinstallera drivrutinerna, kör driver sweeper, starta om, installera drivrutinerna.
Det finns tydligen också de som har haft problem pga för gamla drivrutiner på sitt moderkort också så uppdatera bios om problemet kvarstår.

Är det bara ladda ner den senaste drivrutinen till modekoRtet eller? Updaterar jag bios då?
Om det hjälper så har jag de här delarna i datorn.

Permalänk
Medlem

löst så går en biosupdatering till såhär .

1.du laddar ner det bios du ska flasha med.
2. lägger in det på en skiva/usb/floppy
3. startar upp flashmiljön (troligtvis via bios )
4. startar flashen ( om du avbryter flashningen när den väl börjat så finns det stor risk för att moderkortet blir helt kaputt )
5.flashen är klar , du kan nu göra vad du vill.

så det är inget man gör på fyllan direkt, vissa tillverkare har program som man kan köra via windows , vilket gör det lite lättare.
jag rekommenderar att du inte pillar med det här innan du läst på.

dessutom så är det inget man ska göra i onödan , för det kan ju som sagt gå snett ( elen kan dö .. etc etc )
gör det endast om du VET att ett bios löser det problem du har.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |