Lian Li presenterar en spindellik datorlåda

Permalänk
Medlem

var ska man ha den besten ståendes?? ser ju ut som om komponenterna är utsatta och själva ställningen kommer ta massa onödig platts + att den inte är särskillt snygg

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Man kanske kan bygga en robot av den?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Sett denna förut och den är rätt häftig, inget jag skulle köpa dock. Sedan har ju spindlar åtta ben.

Sen hade hag gärna sett att Lian-Li försöker få ut deras PC-Q08 något tag:
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=4...

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Det känns som att man betalar väldigt mycket pengar för en relativt enkel skapelse :S

Permalänk

lol fuuuulaste EVER

Permalänk
Medlem

Löjligt och fult.

Permalänk

Satan vad ball, sjukt habegär på den, men är väl knappast grymt praktiskt.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pscs3:

Err... dowant.jpg?
Lite sådär fulsnygg, lite för opraktisk för att passa mig, men ... man skulle ju kunna modda den till en spindel och sätta den över routern i taket. Till datorn har man en 50m nätverkssladd som man drar som ett spindelnät! Coolaste webbservern evah ... kanske?

Snyggt tänkt! Klockrent med spindelnät av nätkabel till denna burk

Absolut inte min grej annars dock detta chassi!
(även jag är klart mer sugen på Q08 isåfall! ... åtminstone så länge det går att få in en H50 )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Är denna designen ämnad att ta luftkylning till en annan nivå? Ersätta chassifläktar med bordsfläktar?

Permalänk
Hedersmedlem

För er som vill se bilder på hur den ser ut med komponenter i samt hur den ser ut omonterad gjorde ju techpowerup review på den för en månad sen, som cat_fish_1 sa.
Kolla in: http://www.techpowerup.com/reviews/LianLi/PC-T1R/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Precis min första tanke, den blev skitful med massa sladdar överallt.. Såklart kan man sleeva alla internsladdar men sen blir det värre med sånt som nätverkssladd, bildskärmssladd mm..

Permalänk

+1 , precis vad jag också tänkte på när jag såg den.

Permalänk

Då den saknar fyra ben så tycker jag att den mer liknar en ko.
Det var i alla fall min första tanke, fast jag antar att den säljer bättre om man associerar den men spindlar.
Fast vad ska man ha den till som privatperson?
Den måste ju vara rätt så begränsad som testrigg.
Åja, plus i kanten för nytänket i alla fall.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Då den saknar fyra ben så tycker jag att den mer liknar en ko.
Det var i alla fall min första tanke, fast jag antar att den säljer bättre om man associerar den men spindlar.
Fast vad ska man ha den till som privatperson?
Den måste ju vara rätt så begränsad som testrigg.
Åja, plus i kanten för nytänket i alla fall.

Saknar den fyra ben ? ta en extra titt, tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Saknar den fyra ben ? ta en extra titt, tror jag

Så länge man antar att den ska vara spindellik så saknar den ju fyra ben, det var nog så han menade.

Tycker nog att den är ganska ful, behåller nog hellre mitt p182.

Permalänk
Medlem

+1 hahahaha Headcrab passade perfekt

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Njah, skulle aldrig vilja ha en sån själv iaf :/

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att modda om lådan så den ser ut som en riktig spindel/headcrab/facehugger eller liknande

Permalänk
Medlem

Fan va ful ser ut som en headcrab

Permalänk
Hedersmedlem

Awesome.

Men jävlar vilket projekt att behöva damma den.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Nytänkande? Ja. Snyggt? Nej. Praktiskt? Nej.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem

Helt klart inte nice på något sätt

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Konichiwa:

Jag själv tycker den e skitful

Jag tycker den var skitball ^^

Permalänk
Snusfri

Vad alla ska vara negativa då, men de flesta här vill väl ha ett chassi med 40 lysrör i olika färger som blinkar osv.
Kul med nytänk och skulle lätt kunna köpa den i svart om den hade haft stöd för vanliga atx-kort.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker den ser förbannat cool ut med alla delar monterade, helt klart en blickfångare.

Permalänk
Entusiast

*Den knatar iväg med ens nymonterade datordelar*
-"VAf... Vad i "#¤%&" ... *Titta på när den försvinner ut genom dörren* ... =0

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Det här är väl 3:e lådan som Lian Lis designers fått fria händer med. Första jag minns så ut som en snigel, andra som ett segel, och nu detta, såg denna spindel för någon månad sedan. Men kanske användbart i PR-syfte, både för Lian Li och för kunder som vill dra till sig uppmärksamhet. Själv skulle jag aldrig köpa något sånt här, totalt opraktiskt, och fult.

Lian Lis övriga chassin är ju dock suveräna, har 3 st (pc75, pcg75, pcp80) och hade inte kunnat vara mer nöjd. Med facit i hand är detta de bästa chassina jag hade kunnat köpa, särskilt om man ska modda.

Visa signatur

i7 975@3.33, Asus P6X58D, Corsair 6x2GB@2000, 2x Asus HD5970, Corsair HX1000, 2x X25-E, Lian Li PC-P80, 2x Samsung 305+, Dell 3008WFP, Win7/64

Permalänk
Medlem

Dom borde betala användare för att använda det "chassit"? Ingen normalt funtad person vill väl betala för ngt så jävla fult.