Grafikkort trasigt eller vad ? :S

Permalänk
Medlem

Grafikkort trasigt eller vad ? :S

Hejsan, jo för cirka en månad sen så enligt mig bror så bara stängde datorn av sig och det luktade lite bränt från nättagget.. och sen så vägrade datorn starta ordentligt utan fläktarna snurrade jättesöligt och ingen riktig uppstartning.. ijaf så gick båda hårddiskarna sönder + två st 512 mb ddr 2 ramminen, sen så är jag rätt säker på att processorn gick sönder också, moderkortet också samt nätaggregatet, dock så gick inte ett utav mina minnen sönder, ett 1gb minne från corsair. Jag hade ett Geforce Point of view 9600GT 256 mb i.. och när jag har i kortet i pci-e, och sen har skärmen kopplad till dvi porten och sen startar upp.. så startar datorn men jag får inget pip från moderkortet eller någon signal till skärmen.. Vad kan det vara fel? Ja, jag kan berätta att jag har köpt nytt nättagg, moderkort och processor och hårddisk, moderkortet har ett integrerat grafikkort som fungerar. Så datorn fungerar som det ska men bara de när jag sätter in grafikkortet som den inte får någon signal.. Men fläkten snurrar ijaf. Har kollat på kortet och det verkar inte vara några brännmärken lr dyl.

Permalänk
Medlem

Kollat i en annan dator?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Skrivet av armind:

Kollat i en annan dator?

problemet är ju de att jag har inte tillgång till någon annan dator.. och jag tror inte mina kompisar önskar att jag pillar i deras dator.. så försiktiga är dom :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av valle91:

problemet är ju de att jag har inte tillgång till någon annan dator.. och jag tror inte mina kompisar önskar att jag pillar i deras dator.. så försiktiga är dom :/

Kassa kompisar du har då? Ser inte hur jag ska kunna gissa mig till om det är fel på grafikkortet eller något annat om du inte testar det i en annan dator.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Skrivet av armind:

Kassa kompisar du har då? Ser inte hur jag ska kunna gissa mig till om det är fel på grafikkortet eller något annat om du inte testar det i en annan dator.

haha,, japp:P, nää okay, får väl leta efter någon som är villig, om det är någon mer som känner igen problemet och som har löst kan ju vara gullig o berätta

Permalänk
Medlem
Skrivet av valle91:

haha,, japp:P, nää okay, får väl leta efter någon som är villig, om det är någon mer som känner igen problemet och som har löst kan ju vara gullig o berätta

Men annars skulle jag säga grafikkortet, då allt det andra är nytt?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Testa kortet i en annan dator (hade tur att Ragny här på forumet ställde upp för mig). Funkar det inte då så testa länken i min signatur, fast bara om du inte har någon garanti kvar.

//Niklas

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Testa kortet i en annan dator (hade tur att Ragny här på forumet ställde upp för mig). Funkar det inte då så testa länken i min signatur, fast bara om du inte har någon garanti kvar.

//Niklas

Skrivet av armind:

Men annars skulle jag säga grafikkortet, då allt det andra är nytt?

Okej det där var det sjukaste ala xD, nepp jag har ingen garanti, kortets garanti gick nog ut för cirka ett år tror jag:P, men vafan, finns det någon risk att kortet lyckas på något sätt bli ännu sämre och sen när man stoppar i kortet igen så förstörs alla komponenter ?

Japp allt annat är nytt, förutom de där corshair 1gb minnet, sen är resten nytt. Fasen de kortet är fan jevligt bra ändå, lyckades lira bf2 utan några problem som helst