Billigare Hydra på väg

Permalänk
Melding Plague

Billigare Hydra på väg

MSI förbereder ytterligare ett moderkort med Lucid Hydra, denna gång med en billigare variant av kretsen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spela roll, det är ändå för dåligt för att lägga pengar på. Jag menar i vissa fall blev prestandan sämre när man körde två kort än med endast ett kort.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Spela roll, det är ändå för dåligt för att lägga pengar på. Jag menar i vissa fall blev prestandan sämre när man körde två kort än med endast ett kort.

Med senaste drivrutins uppdateringen blev det mycket bättre

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Varför?

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Med senaste drivrutins uppdateringen blev det mycket bättre

Källa?

Permalänk
Medlem

Vad Sweclockers glömt är att den har kommit en ny drivrutin till Hydra 200 med DX11 stöd och mycket bättre prestanda än tidigare. Sedan nämner de inte heller att MSI ska göra ett Hydra moderkort till AMD också.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Hedersmedlem

jag tror verkligen på hydra, hoppas det kommer bli ett bra koncept.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Det hoppas jag också, men i dagsläget är det långt ifrån färdigt för allmänt bruk.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

ett p55 moderkort för 3000 spänn? köp ett billigt moderkort och lägg de extra pengarna på ett 5970 ist.. såååå meningslöst

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Jag hoppas också på Hydra då de existerande teknikerna inte är optimala. Det krävs dock att Lucid Hydra inte kostar X58+++-priser samt att kretsen faktiskt ökar prestandan utan att man är kraftigt beroende av drivrutinsuppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

ett p55 moderkort för 3000 spänn? köp ett billigt moderkort och lägg de extra pengarna på ett 5970 ist.. såååå meningslöst

Men detta kan ju vara användbart om man kan kombinera fördelarna från nvidia (physx osv) med AMDs fördelar (vet inte vilka men bör finnas någon)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men detta kan ju vara användbart om man kan kombinera fördelarna från nvidia (physx osv) med AMDs fördelar (vet inte vilka men bör finnas någon)

eyefinity samt spelprestanda/watt

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men detta kan ju vara användbart om man kan kombinera fördelarna från nvidia (physx osv) med AMDs fördelar (vet inte vilka men bör finnas någon)

ATI har det bästa grafikkortet på marknaden, 5970, som bara kostar som ett gtx480 (300kr+) bör räknas som en stor fördel? Dessutom utvecklas ersättare till physix, i framtiden kommer inte physix finnas.

Permalänk
Medlem

Om priset stämmer så lägger jag hellre på några hundringar och köper Asus Maximus III Extreme...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men detta kan ju vara användbart om man kan kombinera fördelarna från nvidia (physx osv) med AMDs fördelar (vet inte vilka men bör finnas någon)

har du någon källa på att physx/3dvision eller eyefinity fungerar med hydra? jag har svårt att tro det då det lär ligga djupt inbäddat i nvidia/ati's drivrutiner.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men detta kan ju vara användbart om man kan kombinera fördelarna från nvidia (physx osv) med AMDs fördelar (vet inte vilka men bör finnas någon)

Det kan man redan?... Bara ta ett nuvarande sli/crossfiremoderkort och sätta i ett ATI som huvudkort och ett nvidia i andra, samt installera bådas drivrutiner så har man physx + ati. Behövs inget moderkort för 3000kr för det..

Är grymt besviken på physx faktiskt.. Kör det själv nu och man måste ju ha ett dedikerat grafikkort just för det, vilket kostar ca 1000kr.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Det kan man redan?... Bara ta ett nuvarande sli/crossfiremoderkort och sätta i ett ATI som huvudkort och ett nvidia i andra, samt installera bådas drivrutiner så har man physx + ati. Behövs inget moderkort för 3000kr för det..

Är grymt besviken på physx faktiskt.. Kör det själv nu och man måste ju ha ett dedikerat grafikkort just för det, vilket kostar ca 1000kr.

Trodde nvidia blockade det så tänkte om de var möjligt med denna krets.

Skrivet av femkantig:

har du någon källa på att physx/3dvision eller eyefinity fungerar med hydra? jag har svårt att tro det då det lär ligga djupt inbäddat i nvidia/ati's drivrutiner.

Lägg märket till att jag faktiskt använde ordet OM

Skrivet av furuliden:

ATI har det bästa grafikkortet på marknaden, 5970, som bara kostar som ett gtx480 (300kr+) bör räknas som en stor fördel? Dessutom utvecklas ersättare till physix, i framtiden kommer inte physix finnas.

Nu menade jag icke ur prisvärdhet utan mer exlusiva funktioner. Men ok eyefinyti har ati.

Skrivet av alibababert:

eyefinity samt spelprestanda/watt

Samma till dig som överstående :).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nästan 3000 för ett moderkort som inte ens är top-of-the-line är fortfarande absurt även för intels moderkort. Alla blir nog lätt giriga och ska ha en extra bit av kakan, därför tycker jag alla ska bojkotta dessa kort tills att de når humana priser.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd

Mass hydra!

Permalänk
Medlem

Hydra är en teknik som Om/när den väl börjar fungera som det är tänkt kommer att vara väldigt bra för oss kunder! tänk bara den dag då man köper ett nytt gpu oavsett om det blir ati eller nvidia så låter man det gammla sitta kvar istället för att slänga skiten! Med det sagt så finns det ju dock ingen anledning att idag lägga pengar på den då tekniken uppenbart inte funkar som den ska än samt kostar skjortan!

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem

Hydra är nog det sista jag skulle lägga ut pengar på. Totalt ostabilt i nu läget. Om några år kanske.

Permalänk
Medlem

Vad är poängen, har vi några nya prestandatester där det ger någon fördel att köpa detta?

Vem vill dessutom blanda kort? Det ger ingen fördel att göra detta då exempelvis nvidia, i dagsläget, är för dyra så de som köper ati är inte intresserade av att köpa nvidia. De som vill köra ati och få tillgång till cuda av någon anledning kan inte heller göra detta eftersom nvidia stänger ned de funktionerna om andra grafikkort förekommer.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Är grymt besviken på physx faktiskt.. Kör det själv nu och man måste ju ha ett dedikerat grafikkort just för det, vilket kostar ca 1000kr.

Nej? Man kan ju köra både grafik och PhysX på samma kort.

Btw, varför är klockan på forumet 2 timmar efter?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Trodde nvidia blockade det så tänkte om de var möjligt med denna krets.

Och sen tog det väl runt en vecka tills nån hittade en workaround.

Jo, så det går. http://www.sweclockers.com/nyhet/9929-nvidias-physx-sparr-kna...

Permalänk
Medlem

Haha, först läste jag 700:- för 2:an var på raden innan. Blev jätteglad för det, men nästan 3000 för ett moderkort som inte ens presterar, då kan man ju lika gärna skjuta sig i foten.(verkar vara det nya vedertagna uttrycket här på swec )

mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Haha, först läste jag 700:- för 2:an var på raden innan. Blev jätteglad för det, men nästan 3000 för ett moderkort som inte ens presterar, då kan man ju lika gärna skjuta sig i foten.(verkar vara det nya vedertagna uttrycket här på swec )

mvh

Allt måste börja någonstans. De första platt-Tv kostade 150.000kr. Idag kan man få en för 5.000kr. Jag tycker inte att ni ska vara så negativa och säga att de har skjutit säg i foten. Om några år så är det ni som har skjutit er i foten för att ha fördömt denna produkt.

Ni vill kanske inte köpa produkten just nu, inte jag heller. Men man behöver inte kritisera så hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Allt måste börja någonstans. De första platt-Tv kostade 150.000kr. Idag kan man få en för 5.000kr. Jag tycker inte att ni ska vara så negativa och säga att de har skjutit säg i foten. Om några år så är det ni som har skjutit er i foten för att ha fördömt denna produkt.

Ni vill kanske inte köpa produkten just nu, inte jag heller. Men man behöver inte kritisera så hårt.

Jag erkänner att jag fördömer denna produkt. Såna pengar för så dålig skalning är inte ens värt för en entusiast. I vissa test presterar tom två kort sämre än ett, vilket betyder att man skjutit sig själv i foten både vid köp av moderkort, och vid köp av två olika grafikkort som man inte kan köra ihop med något annat än med denna krets.

Om nästa serie presterar som den ska kommer jag inte kritisera den mer.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Jag erkänner att jag fördömer denna produkt. Såna pengar för så dålig skalning är inte ens värt för en entusiast. I vissa test presterar tom två kort sämre än ett, vilket betyder att man skjutit sig själv i foten både vid köp av moderkort, och vid köp av två olika grafikkort som man inte kan köra ihop med något annat än med denna krets.

Om nästa serie presterar som den ska kommer jag inte kritisera den mer.

Det var ju det jag skrev...att den inte är köpvärd idag (som platt-tv för 10 år sedan) men den kan komma att förändra datorer och grafikkort hur mycket som helst om några år.