Permalänk
Medlem

Tavelhyllor, höjd?

Har inköpt 2 st tavelhyllor att ha på väggen bakom soffan.

Problemet är att jag inte kan bestämma mig för vilken höjd de ska sitta på.
Läste i en tidning att det var trendigt att ha dem lågt nu, samtidigt som nån sa att de inte ska sitta för lågt.
Blir inte klok på detta. Finns det nåt som är rätt?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Ingen som har sådana?

Bump noterad. Det är inte tillåtet att bumpa en tråd.
Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Sätt de på lagom höjd, inte för högt men ändå inte så lågt att du slår i de med huvudet om du sitter i soffan!

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

Har du ingen igen vilja? någon kompis som kan hålla den på 2 olika höjder så kan du se vad DU tycker blir snyggast. Det är väl de som är viktigast inte vad någon annan tycker eller är trendigt?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Jag skulle ju sätta dem så högt att man inte kan slå i huvudet i dem när man sitter i soffan. Sen beror det ju lite på hur stora tavlor du ska ha. kan ju inte sätta dem så högt att tavlorna inte får plats.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Satte dem på 140cm höjd, blir säkert bra.
Jag är alltid nervös när jag ska sätta upp saker i en hyreslägenhet, man vet ju inte om man kommer ångra sig direkt man gjort hål i betongväggen, dessutom är det nyligen tapetserat så det är första hålen jag gör efter det.

Vore enklare om man bodde i hus tror jag

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.