Permalänk
Avstängd

500:- i frakt med posten!

Tjo!.

Jag hade tänkt och sälja en Proson 10+. Och den väger 15.4kg och med emballage blir vikten ca 18kg. Paketet är såklart skrymmande :(.

Jag har kollat med DHL och mitt paket är för stort for att skickas med dom och det gäller det samma med Schenker.

Har ni andra bra tips på frakt och fraktpris så skriv gärna

//Peter J

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Bussgods skulle jag tippa är billigast.
Schenker finns också, oftast mycket bättre pris än posten.
edit: Såg nu att du nämnt Schenker

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Gå till något företag som skickar mycket kollin och ge killarna på lagret två stora påsar bullar så kan de nog skicka iväg det. På lagret där jag jobbar kostar alla paket under 35kg 60kr att skicka. Posten kan bli griniga eftersom man inte riktigt får skicka till privatpersoner på det sättet men det löser sig ändå.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Gå till något företag som skickar mycket kollin och ge killarna på lagret två stora påsar bullar så kan de nog skicka iväg det. På lagret där jag jobbar kostar alla paket under 35kg 60kr att skicka. Posten kan bli griniga eftersom man inte riktigt får skicka till privatpersoner på det sättet men det löser sig ändå.

Därav är man förberedd med ytterligare en påse bullar till den som hämtar paketet.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Avstängd

Tusen tack ska forska mer i detta!

Sjukt att posten tar 500:- för ett paket på 18kg :S

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Tusen tack ska forska mer i detta!

Sjukt att posten tar 500:- för ett paket på 18kg :S

Låter konstigt att det ska vara så dyrt...

Jobbade på Postens paketterminal utanför Gbg och har skickat bra mycket större och tyngre paket än det du nämner.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Inaktiv

va? jag har ju skickat större paket än så med schenker, och även mottagit...

Permalänk
Avstängd

Enligt Schenkers hemsida så är mitt paket för stort att skicka med dom :(.

Jag ringde till posten och fråga vad mitt paket skulle kosta och dom sa 473:-.

DHL tar 304:- för mitt paket och det är ju bättre för köparen plånka.

http://www.fraktjakt.se/fraktjakt/result

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

har du kollat med bussgods?

http://bussgods.se/

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Testat "köparen betalar frakten"?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nightcrawl:

Testat "köparen betalar frakten"?

Jo det är klart :P. Köparen betalar frakten Men dyra frakter ger mindre köpare :(.

Bussgods funderar jag på

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<