Permalänk
Medlem

Saker du ångrat att du sålt

Ja vi har ju en tråd där folk ångrat att de köpt saker å då borde vi ju ha en tråd om de saker som vi faktikt gillade men av någon anledning ändå sålde, eller kanske ångrade det bara för att man gjorde en dålig affär.

Själv sålde jag en bil för amma pris som skatten och bensinen som var kvar var värd. Trodde inte att man fick något på skroten i dåläget. Annars hade jag fått 1.3 tusen mer:/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

phew,finns allt för mycket.
men nått som jag ångrar att jag sålde pga att jag då behövde pengar till att köpa sega mega drive,var min amiga.
ångrar sedan att jag sålde min sega mega drive för att köpa ps1 och ångrar sen att jag sålde ps1 för att ha råd att köpa ps2 lite längre fram...ja,around and around we go.
innan amigan så var det C64:an och den ångrar man idag att man sålde för att ha råd med spel till amigan.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Musikälskare

Objektiv, idiotiskt att sälja... Nu har jag inte pengar att köpa igen då jag saknar dom

De är de ända faktiskt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Testpilot

Hade spelet Grim Fandango i orginalutgåvan med kartong och jewel case som jag i min ungdom dumt nog sålde till TV-spelsbörsen, minns att jag fick typ 40-50 spänn för det och jag har ångrat det massor av gånger att jag var så dum. Har senare köpt en nyare utgåva i DVD-fodral men det är ju inte samma sak.

Har dock kvar Full Throttle i orginalutgåva

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Mitt nintendo 8bit. USch va jag ångra att jag sålde det.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Proffsmoddare

Jag hade ca 4000 vinylskivor som jag sålde då jag var ung och korkad detta kommer jag att ångra så länge jag lever dock var det en total ekonomisk kollaps som gjorde mig tvungen att sälja dom. hade 2 val sälj skivsamlingen eller bo i ett tält så jag hade inget val men huga vad jag ångrar det :/

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Min fina röda Mazda RX-8 som jag var tvungen att sälja...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10048656']Jag hade ca 4000 vinylskivor som jag sålde då jag var ung och korkad detta kommer jag att ångra så länge jag lever dock var det en total ekonomisk kollaps som gjorde mig tvungen att sälja dom. hade 2 val sälj skivsamlingen eller bo i ett tält så jag hade inget val men huga vad jag ångrar det :/

Ouh fy fan, det där var ju inte direkt en samling man drar ihop på en handvändning.

Det jag ångrar mest är förmodligen min stålsträngade akustiska gitarr. Det var av samma anledning som Wolverine.
Räkningarna behövde betalas och någon inkomst fanns det inte.
Nu är den förvisso inte svår att ersätta, den kostade inte ens speciellt mycket men det var jävligt tråkigt att sälja den.

Permalänk
Medlem

Säljer aldrig något begagnat.
Däremot så ångrar jag ju att jag sålt vissa aktier som efter försäljningen gått upp rejält..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Min Crescent Compact jag hade när jag var 14-15
Den var helt underbar! Inget originalskick, och inte så bra skick överlag. Men motorn var lite trimmad och den gick verkligen fint för att vara moppe.
Fick nog 2000kr för den om jag inte minns fel.
Kände köparen och han dödade moppen efter någon månad.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Suzuki K50 i så gott som nyskick O.o Sålde den visserligen för 11000kr så det kan man ju vara glad för.

Fast ifall man hade haft den kvar så hade man bara blivit irriterad på att den står o tar upp plats någonstans. xD

samma här. sålde min suzuki k50 1984 års.

den gick ju som en klocka, vet inte varför jag sålde den, tror det var pengar eller för att det kändes onödigt/fånigt med moped. hade sparat massor av pengar på ha moped istället för bil kortare sträckor.

dessutom är den snygg och ser inte ut som en löjlig crossmoped.

när det var kallt ute med hög syrehalt så gick den i 60 :). när det var fuktigt gick den 45

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10048656']Jag hade ca 4000 vinylskivor som jag sålde då jag var ung och korkad detta kommer jag att ångra så länge jag lever dock var det en total ekonomisk kollaps som gjorde mig tvungen att sälja dom. hade 2 val sälj skivsamlingen eller bo i ett tält så jag hade inget val men huga vad jag ångrar det :/

Shit, det högg fan i hjärtat när man läste det.

Jag har kanske inte sålt så mycket jag ångrar, men jag försöker att inte ha mer ägodelar än att jag kan byta bostad ensam utan bil, då får man slänga/ge bort något varje gång man köper något nytt. Vad jag saknar mest som jag sålt är nog kanske en jacka från märket Custom made. Den var numrerad och satt som en smäck, perfekt på tidig vår, men man kan inte behålla allt.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10048656']Jag hade ca 4000 vinylskivor som jag sålde då jag var ung och korkad detta kommer jag att ångra så länge jag lever dock var det en total ekonomisk kollaps som gjorde mig tvungen att sälja dom. hade 2 val sälj skivsamlingen eller bo i ett tält så jag hade inget val men huga vad jag ångrar det :/

hur mycket sålde du dom för?
min kompis pappa köpte nämligen 4000 vinylskivor väldigt billigt för något år sen

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Alla mina bilar

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Min BMW E36, den var så sjukt fräsch.... ååh vad jag saknar den

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Sålde min chippade xbox som jag körde xbmc på för en massa år sedan. Det gick i två veckor sen köpte jag en ny xbox och chippa igen för att det går inte att ha ett fungerade liv utan XBMC vid TVn upptäckte jag

Det är de enda jag har sålt som jag har faktiskt ångrat mig rejält.

Permalänk
Medlem

Säljer så sällan
Måste vara 1080 till n64 som jag ångrar mest

Permalänk
Medlem

Häromkvällen var jag grymt sugen på att lira Tony Hawk 2, och det startar inte på min dator. Så då ångrade jag att jag sålde mitt PS1 back in the days.

I övrigt tror jag inte att jag ångrat att jag sålt nått, men säljer inte så mycket heller för den delen.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Inget jag kan komma på så direkt. visst har man gjort dåliga affärer och sålt slängt saker amn hade velat ha kvar eller behövt senare.. men man kan inte spara på allt. sen så vet jag att mycket av det hade nog bara legat på vinden ändå.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Jag ångar att jag sålde en mp3spelare med hdd inbyggd.:P Den var väldigt bra (men trösten är att jag sålde till en polare:)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag sålde min Volvo 850 -95a för ett par år sedan... jävla bra bil!

Sen ångrar jag så djupt att jag sålde NES, SNES, Nintendo 64, Gamecube och Xbox360... kan gå dagar då jag saknar dem rejält!

[edit]Stavfel...[/edit]

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Har nog inte ångrat ett sälj, då jag sällan säljer något. Däremot har jag ångrat att jag givit bort saker till folk som inte förstår att uppskatta värdesaken. Handlar då mest om böcker, skivor, möbler och datordelar. Lyckligtvis verkar jag ha lärt mig med tiden, då allt var längesedan.

Och aj Wolverine..
Farsan var i en likadan situation i min barndom, antar att han ångrar det idag då han inte ens nämner något om det. Han brukar ofta tala om sin samling annars men inte att han sålde den. Musiknörd och samlare till själen som han är. Måste smärta något ohyggligt. Men vad väljer man, barnen eller skivorna? :/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Behöver jag skriva något?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

hur mycket sålde du dom för?
min kompis pappa köpte nämligen 4000 vinylskivor väldigt billigt för något år sen

Såldes inte i klump eftersom det var många extrema samlarutgåvor jag fick tex 10000:- bara för metallica samlingen.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av oobum:

Jo... VARFÖR?!

Själv ångrar man att man bytte in sitt Kompletta Donkey Kong till N64

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10051365']Såldes inte i klump eftersom det var många extrema samlarutgåvor jag fick tex 10000:- bara för metallica samlingen.

sälja metallica skivor är bland det dummaste man kan göra jag skulle kunnat köpa några.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10048656']Jag hade ca 4000 vinylskivor som jag sålde då jag var ung och korkad detta kommer jag att ångra så länge jag lever dock var det en total ekonomisk kollaps som gjorde mig tvungen att sälja dom. hade 2 val sälj skivsamlingen eller bo i ett tält så jag hade inget val men huga vad jag ångrar det :/

Håller på att sälja av min skivsamling nu, låg dock bara runt 1000 skivor. Funderar på om jag kommer att ångra det i framtiden, men jag tror inte det, det som känns surt är att marknaden är sämre nu än när jag köpte dem så att gå jämt upp är nog det bästa jag kan hoppas på.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Lp skivor är väl bara värdefulla om de inte är sönderspelade eller extrema sällsynta exemplar.

Tror jag har någon raridet men tror den är lite sönderspelad. Sen smurfhits Saft saft hallonsaft gick varm när man var liten så saft saft hallonsaft kan man men inte resten

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Min fina röda Mazda RX-8 som jag var tvungen att sälja...

http://sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil/706... ?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Lp skivor är väl bara värdefulla om de inte är sönderspelade eller extrema sällsynta exemplar.

Tror jag har någon raridet men tror den är lite sönderspelad. Sen smurfhits Saft saft hallonsaft gick varm när man var liten så saft saft hallonsaft kan man men inte resten

Beror på vad det är för något, popmusik från 80 - 90-talet får du i regel inte ett skit för men originalskivor från 60 - 70-tal kan vara värda jävligt mycket pengar. Har mest metal i min samling och i extremgenrer som black, death, thrash, doom metal får man bra betalt för orignialskivor. Death metal från 80 - 90-tal i bra skick är relativt ovanligt och man får lätt 2 - 500kr/st för skivorna, kultband inom black metal med limiterade/numrerade releaser ger också bra med pengar, sålde en skiva med Grand Belial's Key för en bra bit över tusenlappen t ex. Vanliga och välkända hårdrocksband som typ Iron Maiden ger inte ett skit för standardutgåvor, 20 - 50kr, hundralapp om du har tur, undantaget är skivor från 90-talet då CD'n tog över, finns färre vinyler från den tiden. Även moderna släpp kan vara värda mycket pengar om de är limiterade, vilket de oftast är på vinyl, har ett antal skivor som jag köpt för 150 - 250kr de senaste åren som är värda 500 - 1000kr nu.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.