Tror det är fel på min laptops grafikkort, hur kontrollera?

Permalänk
Medlem

Tror det är fel på min laptops grafikkort, hur kontrollera?

Well.. jag fick en ny sur jävla skitlaptop från jobbet för ett tag sen.
Hade en skitgammal HP som funkar PRIMA att köra lättare 3d spel tex wow osv. Och nej jag spelar inte på jobbet

Iallfall, Datorn i sig är en Toshiba Sattelite Pro A300 med ett skitdåligt Intel 965 grafikkort som inte orkar driva ett skit.. MEN när jag pricis fick datorn så rullade wow iallfall.. Vilket det inte gör nu. Har nästan inga texturer eller nåt i spelet. Eftersom jag slutat köra wow så sket jag i det fram tills idag, då jag provade Eve online.

Varenda skepp i spelet är självlysande rött/rosa och verkar sakna texturer.
Har provat det mesta nu (installerat om dx, grafik drivare osv osv) utom att blåsa hela burken.

Börjar misstänka att kortet är överhettat eller trasigt på nåt vis. Finns det nåt program som jag kan prova köra lite random 3d effekter och kolla om felen kvarstår där?
Inte nåt uber som futuremark men bara nåt som visar en 3d bild genom tex direct3d eller liknande.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Furmark är ett bra program för att testa om grafikkortet failar.

http://downloads.guru3d.com/FurMark-v1.6.5-download-1965.html

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Hedersmedlem

Det nyaste EVE har ju uppdaterad grafik vilket gör att din grafikkrets inte klarar detta så tyvärr, den är för sunkig helt enkelt, men visst kan det vara damm i systemet som påverkar allt negativt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)