Office 2010 redo för tillverkning

Permalänk
Melding Plague

Office 2010 redo för tillverkning

Den välkända programsviten Microsoft Office 2010 är förbi betastadiet och stämplas nu som RTM – redo för tillverkning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt för oss som kör med 2007 - versionen.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Japp
bra update från 2007 versionen verkar det som

Dock tror jag att jag behåller thunderbird

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på Office XP, vägrar uppdatera då jag inte gillar det nya intefacet

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Office 2010 är det bästa office hittils imo. Sen vad menar ni med "Trogna kunder" ? TechNet ? MSDN ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Själv har jag testat betan sedan den var åtkomlig och jag är relativt nöjd. Jag kommer dessvärre återgå till OpenOffice när betan inte fungerar längre.

Permalänk
Medlem

Har använt betan. Är det bara jag som tycker att den (använt Word och Excel) startar helt sjukt fort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Office 2010 är det bästa office hittils imo. Sen vad menar ni med "Trogna kunder" ? TechNet ? MSDN ?

Lär väll inte bli MSDN-användare. Office 2003/2007 finns väll inte där idag :/

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

Lär väll inte bli MSDN-användare. Office 2003/2007 finns väll inte där idag :/

Jag har fått ett erbjudande om att uppgradera min 2007 licens via internet gratis direkt 2010an kommer ut så jag hoppas helt klart att det är jag som menas

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

Lär väll inte bli MSDN-användare. Office 2003/2007 finns väll inte där idag :/

Det är ju sant i och för sig (hittar inte Office på MSDNAA, hittar bara massa Office Sharepoint blabla..)

Är det någon skillnad på MSDN och MSDNAA ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Trevligt, har hittills använt betan som fungerat ganska bra. Startade dock långsammare än Office 2007 för mig (Intel 80GB SSD, Core i7-920 4Ghz, 6GB RAM). Hoppas RTMen startar snabbare...

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem

De kommer inte med ett nytt filformat för textdokument i word hoppas jag? Att inte göra 2007 kompatibelt med 2003 var nog en av de dummaste sakerna jag varit med om i mjukvaruväg vad gäller "utveckling".

Har 2007, men finns nog ingen anledning att uppdatera, vad jag ser.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

Lär väll inte bli MSDN-användare. Office 2003/2007 finns väll inte där idag :/

Office finns definitivt på MSDN (om du har en premium subscription eller bättre).

Skrivet av Orici:

Det är ju sant i och för sig (hittar inte Office på MSDNAA, hittar bara massa Office Sharepoint blabla..)

Är det någon skillnad på MSDN och MSDNAA ?

MSDN innehåller nästan "allt" vilket MSDN-AA inte gör. Exklusionen av Office är nog den märkbaraste skillnaden för vanliga användare.

http://msdn.microsoft.com/sv-se/subscriptions/downloads/defau...

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Skrivet av ajp_anton:

Har använt betan. Är det bara jag som tycker att den (använt Word och Excel) startar helt sjukt fort?

Fick just hem RTM-versionen, och ja de startar helt sjukt fort. Under 1 sekund på word nästan. Svensk rättstavning fick man nu också vilket var det enda som saknades i betan/rc

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Virre39:

De kommer inte med ett nytt filformat för textdokument i word hoppas jag? Att inte göra 2007 kompatibelt med 2003 var nog en av de dummaste sakerna jag varit med om i mjukvaruväg vad gäller "utveckling".

Har 2007, men finns nog ingen anledning att uppdatera, vad jag ser.

Kan hålla med dig, i höstas innan skolan fått in nya datorer med w7 och Office 2007 var det en pina att komma ihåg att spara allting i det gamla formatet!

Permalänk
Skrivet av Khamel:

Jag har fått ett erbjudande om att uppgradera min 2007 licens via internet gratis direkt 2010an kommer ut så jag hoppas helt klart att det är jag som menas

jag har helt gått över till OpenOffice och google docs, och det kostar mig ingenting, helt utan några erbjudanden...

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre39:

De kommer inte med ett nytt filformat för textdokument i word hoppas jag? Att inte göra 2007 kompatibelt med 2003 var nog en av de dummaste sakerna jag varit med om i mjukvaruväg vad gäller "utveckling".

Eh. Vadå? Med det gamla formatet gick det inte att utveckla vissa nya funktioner. Man kanske iofs kunde gjort det som att de gamla kunde öppna de nya ändå (dvs typ "gömma" ev "nytt" innehåll), men det kanske blev för krångligt. Och skulle dessutom vara förvirrande för läsaren om saker fattades. För att inte tala om om man skulle sparat något nytt i det.

Nej, de släppte ju en add-on för de gamla, lätt och gratis att installera. Perfekt.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Avstängd

Blir ingen uppgradering för mig, den jag har redan funkar bra för mig.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Väldigt kul att höra, känns som om jag kört betan i evighet

Permalänk
Medlem

Office får alltså stöd för PDF-formatet redan 2010? Vi snackar science fiction!

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Avstängd

Installerade RTM-versionen förra veckan och än så länge är det bara positiva förändringar.

Dock är det mest bara Word och Excel som jag använder så jag vet inte riktigt hur de övriga programmen har förändrats.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schnitz:

Office får alltså stöd för PDF-formatet redan 2010? Vi snackar science fiction!

Var har du varite de senaste tre åren? Stödet fanns redan till 2007:an men Adobe blev irriterade och då plockade Microsoft bort den. Adobe tillät dock Microsoft att tillhandahålla den som separat installation.

Visa signatur

Tysta datorer är bäst!