Borde jag berätta min ålder eller vänta och se hur det går?

Permalänk
Avstängd

Borde jag berätta min ålder eller vänta och se hur det går?

Hejsan
Jag har provat på nätdating och hittat en tjej som är lite äldre än jag så jag råkade säga att jag är äldre än jag är för att hon hade en minimum åldersgräns vilket jag inte nådde upp till. Nu har det gått så långt att vi ska träffas och jag undrar vilket alternativ som är bäst av att säga som det är nu eller köra på och se om det leder någonstans? Känns lite som bortkastad tid om jag skulle säga som det var innan jag träffat henne men lär inte heller kunna hålla det hemligt speciellt länge och hon lär inte bli speciellt glad.

//
Peter

Permalänk
Medlem

Sluta ljuga för folk.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Avstängd

Om du har bevisat för henne att du är mogen nog för din ålder bör det väl inte vara något problem? Men ta det efter ni har träffats. enligt mig iaf.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

kan säga så här,har det nu gått så långt så att denna äldre kvinnan har fått upp intresset så att ni nu ska träffas,så kan jag lova dej att din osagda unga ålder inte spelar någon roll.
innan jag blev tillsamans med min sambo,så var jag väldigt aktiv på dejting sidor,vet inte hur många äldre kvinnor som skriver en viss ålder på sin pressentation men som när det kommer till kritan inte spelar någon roll,som man fick intresserade och träffade.
vissa sa jag min ålder till,andra inte,dom brydde sej ej.
så bara för att en kvinna skriver "söker 25-35" tex,så ska du inte ta det på fullaste allvar.
kör på och träffa kvinnan,om du vill berätta din ålder avgör du själv,men den kommer ju fram förr eller senare,så varför vänta.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av svart_smurf:

Om du har bevisat för henne att du är mogen nog för din ålder bör det väl inte vara något problem? Men ta det efter ni har träffats. enligt mig iaf.

Lät som det var ett absolut no-no om man inte uppfylde ålderskravet men får göra som du säger kan väl inte bli värre än att hon skäller ut en och man skäms.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemani:

kan säga så här,har det nu gått så långt så att denna äldre kvinnan har fått upp intresset så att ni nu ska träffas,så kan jag lova dej att din osagda unga ålder inte spelar någon roll.
innan jag blev tillsamans med min sambo,så var jag väldigt aktiv på dejting sidor,vet inte hur många äldre kvinnor som skriver en viss ålder på sin pressentation men som när det kommer till kritan inte spelar någon roll,som man fick intresserade och träffade.
vissa sa jag min ålder till,andra inte,dom brydde sej ej.
så bara för att en kvinna skriver "söker 25-35" tex,så ska du inte ta det på fullaste allvar.
kör på och träffa kvinnan,om du vill berätta din ålder avgör du själv,men den kommer ju fram förr eller senare,så varför vänta.

Jag är 18 och hon 24 snart 25

Permalänk

Hur gammal sa du att du var då? Sa du 22+ kanske det inte riktigt är optimalt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Hur gammal sa du att du var då? Sa du 22+ kanske det inte riktigt är optimalt.

Jag sa 23 som var minimum. Ser dock ut att vara 21-22 så är rätt lungt utseendemässigt..

Permalänk
Medlem

säg som det är! kanske inte inledande men om hon frågar senare så säg som det är och säg att du ljug bara för att hon inte skulle avfärda dig direkt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gizmoduck:

Hejsan
Jag har provat på nätdating och hittat en tjej som är lite äldre än jag så jag råkade säga att jag är äldre än jag är för att hon hade en minimum åldersgräns vilket jag inte nådde upp till. Nu har det gått så långt att vi ska träffas och jag undrar vilket alternativ som är bäst av att säga som det är nu eller köra på och se om det leder någonstans? Känns lite som bortkastad tid om jag skulle säga som det var innan jag träffat henne men lär inte heller kunna hålla det hemligt speciellt länge och hon lär inte bli speciellt glad.

//
Peter

Skrivet av Loaded:

Sluta ljuga för folk.

Agreed..

Bara du som får tillbaka det på dig själv..

Permalänk

Alltså du har sagt en ålder som är nästan 30% högre än vad du är, dessutom vid en åldersgrupp där det brukar hända en hel del. Nu inte sagt att det för detta är kört, bara att hon nog inte blir vidare glad.

Jag vet inte vad du gör, men säg att du som de flesta 18åringar går kvar på gymnasiet och bor hemma hos mamma. Men bruden förväntar sig en som har arbetat ett tag och fått i ordning på sitt självständiga liv.
Så det beror lite på hur du har ljugit kring din sysselsättning.

Jag själv skulle vara ärlig innan daten, fast om ni bor i samma stad eller om du själv reser så kan du säga det när du träffar henne. Men få inte hon att göra en resa för att träffa dig.
*Nu är i o.f.s. jag lite knepig när det gäller raggning, alla som känner mig kan intyga detta, men jag ville bara framföra min åsikt, som jag inte tycker är så konstigt*

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att hon säger en ålder för att hon vill träffa mogna självsäkra killar, till skillnad från omogna typer som ljuger om sin ålder te.x.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kryll:

Kan tänka mig att hon säger en ålder för att hon vill träffa mogna självsäkra killar, till skillnad från omogna typer som ljuger om sin ålder te.x.

Fast om jag hade sagt min riktiga ålder så skulle hon ha avvisat mig vilket hon antagligen lär göra nä jag berättar.
F.ö bor vi i samma stad så blir inte mer än 20kr för bussbiljett...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmoduck:

F.ö bor vi i samma stad så blir inte mer än 20kr för bussbiljett...

Skrivet av Gizmoduck:

blir inte mer än 20kr för bussbiljett...

Skrivet av Gizmoduck:

20kr för bussbiljett...

Skrivet av Gizmoduck:

What is love?..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Alltså shit.. hon kommer antagligen skratta och säga tack men nej tack när du säger din ålder..vilket inte är mer än rätt vem fan vill åt en 18 åring förutom 16 åriga småbrudar?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Min syrra råkade ut för en liknande grejen, fast killen var äldre än vad han utgav sig vara. Tror han sa 25 men han var 30. Det hade gått så pass långt att hon hade flyttat dit, när han berättade sanningen gjorde hon slut och flyttade hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Alltså shit.. hon kommer antagligen skratta och säga tack men nej tack när du säger din ålder..vilket inte är mer än rätt vem fan vill åt en 18 åring förutom 16 åriga småbrudar?

Jag vill åt 18-åringar.. :/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

What is love?..

Så kanske man kunde resonera om vi inte hade bott i Sverige.:P Här ser folk hellre till åldern i passet än personen (generellt)...

Skrivet av nidas:

Alltså shit.. hon kommer antagligen skratta och säga tack men nej tack när du säger din ålder..vilket inte är mer än rätt vem fan vill åt en 18 åring förutom 16 åriga småbrudar?

Förmodligen kommer hon göra detta.:P Enligt en del tjejkompisar så är de väldigt trötta på att killar utger sig för att vara någon de inte är: "Stina chattar med en "tjej" som sen visar sig vara en kille" är väl ett sådant klassiskt exempel. Killar som säger att de är "belästa, kloka och tycker om intellektuella samtal" fast de inte kan stava till "filosofi".:P Killar som säger att "jag vill bara vara din "vän" fast de hoppas på att det ska bli något mer. Ja exemplen finns i mängder och ska därmed inte trötta ut er med dylika.:)

Men förmodligen kommer hon att säga: "suck inte en till", eller: "suck inte nu igen" och be dig åka hem och sätta på kalle anka på tv och lämna henne ifred.:D;)

Skrivet av Alakai:

Jag vill åt 18-åringar.. :/

Undantag finns alltid såklart när det kommer till tjejer.:) Att äldre killar vill ha yngre tjejer är väl ingen nyhet precis.:P

Personligen tycker jag du borde satsa på att dejta irl: föreställer mig att dejting är ett "medborgartidsfördriv" men är man seriös och uppriktigt vill hitta en kärlek (har sett exempel på folk som "dejtar" och inte för att de är kära:o) så tror jag att irl-platser är de man ska kika runt i.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Personligen så skulle jag berätta då man alltid bör vara ärlig vid dejting. Hur hon sedan ser på saken är svårt att säga men om hon redan nu har satt en gräns låter det inte alltför positivt. Dock kan du ha i åtanke att 7 års skillnad (som jag antar att det är) inte är fullt så farligt egentligen. Och precis som bud_bundy skriver så är ni båda nog i helt olika skeenden i livet. Dock ska man ändå vara lite optimistisk

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Vad förväntar du dig av förhållandet? Utan att känna till något om dig och tjejen i fråga så är min spontana reaktion på det här att ni går in i det här med olika förväntningar.

Hon är 24 och börjar säkert se sig om efter någon att slå sig till ro med. Även om det inte är uttalat så finns nog tanken där. När hon får veta att du är 18 så kanske hon ser dig som någon som vill ha ett antal år med krogbesök och festande framför sig. Din syn på ålderskillnaden är att du ser äldre ut än vad du är... Men det här är bara mina gissningar.

Om jag vore du så skulle jag så snabbt som möjligt tala om hur gammal jag är. Hon kommer säkert inte att gilla det, men om det finns någon som helst connection mellan er så kommer hon ändå att ge dig en chans.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

7 år är ganska mycket specielt när man är så ung, tror hon skulle känna sig lite som barnvakt även om du såg ut som 21 . Finns ju massor av yngre tjejer du skulle säkert kunna gå ut med.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomas_88:

7 Finns ju massor av yngre tjejer du skulle säkert kunna gå ut med.

Självklart fast det är ju sexigare med en äldre brud Ska träffa henne om 4½ timme så berättar nog efteråt hur gamal jag är beroende på hur det går.

Permalänk
Skrivet av Gizmoduck:

Självklart fast det är ju sexigare med en äldre brud Ska träffa henne om 4½ timme så berättar nog efteråt hur gamal jag är beroende på hur det går.

Jaha, hur gick de?

Ge oss en review tack..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Jaha, hur gick de?

Ge oss en review tack..

Jaha tiden går fort hos dig eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jaha tiden går fort hos dig eller?

TroNi lever i >=5e dimensionen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Jaha tiden går fort hos dig eller?

Bara jag som lyckats notera att forumets klocka får ett par timmar fel? Trodde han skrivit sin post kl 12..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Så som det ser ut just nu:
Ljug, Ligg, Lämna lägenheten

Hade du varit den ålder du säger hade det blivit:
Ljug inte, Ligg, Lämna lägenheten

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmoduck:

Självklart fast det är ju sexigare med en äldre brud Ska träffa henne om 4½ timme så berättar nog efteråt hur gamal jag är beroende på hur det går.

klart, 20 -25 är ju den bästa ålder, efter 26 börjar dom se lite mindre snygga ut men bara gradvist

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

klart, 20 -25 är ju den bästa ålder, efter 26 börjar dom se lite mindre snygga ut men bara gradvist

Vem bryr sig om utseendet sådär mycket? De är ju som bäst runt 30 när de har den där MILF-faktorn. För att inte tala om deras något mognare mognad. Och att de verkligen kan det där med sex! Well, de flesta av dem :/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ja svara; hur gick det? (:

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"