VIA lanserar kompakt mediadator

Permalänk
Melding Plague

VIA lanserar kompakt mediadator

VIA Artigo A1100 är en ny kompakt nettop med allt ifrån gigabitnätverk till hårdvaruaccelererad videouppspelning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ingen ljuutgång på baksidan inte najs

Permalänk
Medlem

Världens sämsta kameraman?
Helt ok pris om ett externt nätagg också ingår. Jag hade nog valt en mini-ITX-lösning ändå om vi pratar HTPC.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

läser nån bench av nano när den var ny, den slog atom(vem gör inte det?) snäppet högre el förbrukning på hela systemet(gamla atom med stenålders chip)..via största problem verka vara tilgängligheten...dom gör en hel del low power goodies.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Snygg var den ju inte iallafall.

Permalänk
Medlem

Hur stor formfaktor får hårddisken ha? 2,5" eller 3,5"? För ifall man får ha en 3,5" så har man ju mini filservern klar

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Hur stor formfaktor får hårddisken ha? 2,5" eller 3,5"? För ifall man får ha en 3,5" så har man ju mini filservern klar

2.5", en plats. Blir perfekt med en SSD om inte annat. Ett något bättre balanserat system än de flesta paketdatorer tillgängliga.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Golfboll i vattenglas

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Hur blir det med ram minnet då? Funkar den utan ram?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

ingen ljuutgång på baksidan inte najs

Kanske är tänkt att man ska ta ljudet från HDMI?

Optisk utgång hade varit trevligt dock för de som inte än kör audio över HDMI.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker killen ser ut som en fängelse-intern... Han fixar presentationen åt ViA snabbt och billigt i besöksrummet. Maskinen var ju inte direkt snutfager (sry...) heller så den passar väl in i miljön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Hur blir det med ram minnet då? Funkar den utan ram?

RAM måste köpas till. DDR2 SO-DIMM 533, 667 och 800 MHz. Stöd för 1 GB. En slot.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Bara jag som tycker killen ser ut som en fängelse-intern... Han fixar presentationen åt ViA snabbt och billigt i besöksrummet. Maskinen var ju inte direkt snutfager (sry...) heller så den passar väl in i miljön.

Nej du är inte ensam - det var det första jag tänkte när jag såg bilden också!

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk

Extremt ful!

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att den var snygg. Han såg dock onekligen ut som en intern.

Permalänk
Avstängd

Äh en atomdator är ju bättre om man ändå måste köpa till en massa saker.

Permalänk
Medlem

kan man inte lika gärna köpa en netbook? då ingår ju ramminne, hårddisk, operativsystem, bildskärm, bättre grafik osv osv. har väldigt svårt att se vem som köper den här skiten.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

kan man inte lika gärna köpa en netbook? då ingår ju ramminne, hårddisk, operativsystem, bildskärm, bättre grafik osv osv. har väldigt svårt att se vem som köper den här skiten.

Är det inte oftast sämre grafik i dem?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

De första jag tänkte va: Ush va ful!

Permalänk
Medlem

Vad ytliga ni är :$

Permalänk
Medlem

"Till skillnad från exempelvis ARM innebär det att välanvända program och operativsystem som Windows och Linux kan användas precis som vanligt."
Njae...

Linux går att använda precis som vanligt, även på en ARM-baserad dator. Det enda sättet att skilja en x86-Linux från en ARM-linux är att köra ett kommando som specifikt rapporterar vad man har för processor. En vanlig användare skulle aldrig märka något.

Att köra Android på en mobiltelefon eller en fullstor laptop ger precis samma upplevelse av beteendemönster.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Hedersmedlem

Perfekt spec för HTPC. Synd bara att det bara är 2,5 HDD plats istället för vanliga 3,5. Gör det billigare och mer vettigt att köpa annat eller bygga själv.

Inte världens snyggaste heller, tyvärr.

Permalänk

jag gillar den!

Permalänk
Skrivet av fluffmajster:

läser nån bench av nano när den var ny, den slog atom(vem gör inte det?) snäppet högre el förbrukning på hela systemet(gamla atom med stenålders chip)..via största problem verka vara tilgängligheten...dom gör en hel del low power goodies.

Jo, den var bättre än tidiga versioner av Atom och när enbart gamla intel-chipset fanns att tillgå till Atom-Moderkort = hög total effektförbrukning. Skulle tro att den inte ser lika bra ut mot en senare Atom-modell + ett ION-moderkort.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att den var ganska snygg

Har inte förresten Nexus One ungefär lika bra processor? Prisskillnaden är dock stor, men Nexus One är ändå bara en mobil

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

Jag tyckte att den var ganska snygg

Har inte förresten Nexus One ungefär lika bra processor? Prisskillnaden är dock stor, men Nexus One är ändå bara en mobil

Nexus One har 1ghz men du kan inte jämföra dem via klockning, Nexus kör ARM som är RISC medans VIA kör x86 som inte är det.

Det är bara svårt att jämföra med klockning mellan arkitekturer såsom mellan 2 olika intel processorer och det är nästan omöjligt inom samma typ som x86. Mellan CISC och RISC är det också extremt svårt, absolut inte med att kolla på klockningen ivarjefall.

Permalänk
Medlem

Full hd?

Klarar den där full hd, med 7.1 ljud och allt vad det innebär?