Lillebrorsan behöver nytt grafikkort

Permalänk
Medlem

Lillebrorsan behöver nytt grafikkort

Han köpte nyss Modern Warfare 2 och upptäckte att han inte kunde köra det på sin dator eftersom hans grafikkort inte klarade det. Han sitter idag på en Athlon 64 x2 4400+, dualcore 2,3 Ghz, med ett PCI-E moderkort. Jag tror inte direkt att han bryr som om vilken upplösning han kör eller vilka inställningar och han spelar mest flash-spel och andra mindre krävande spel, så jag gissar på att ett 5770 eller kanske till och med ett 4770 räcker för han?

Han sitter dock idag på ett 300W Bezteq (eller nåt sånt) som klarade 18A på 12v tror jag. Så frågan är vad det klarar att driva för grafikkort?

Ett annat alternativ skulle vara att han ärver mitt grafikkort och så köper jag ett nytt. Jag sitter idag på ett 8800 GTS 640MB, och klarar mig egentligen bra med det. Men de senare spelen har börjat bli lite tunga att köra och är lite sugen på ett DX11 kort. Jag kör en del program som photoshop och så där jag har nytta av CUDA och har alltid tyckt PhysX varit nice, så lutar lite åt Nvidia hållet, men tycker att ljudnivå och strömförburkningen är viktigt så känns som om GTX 470 inte riktigt är för mig. Jag har ju inget egentligt behov själv av ett nytt grafikkort just nu så kanske skulle vänta tills GTX 460 eller något liknande alternativt låta priserna sjunka på 5870?

Vad rekomenderar ni? Hur mycket tror ni hans nätagg klarar? Jag har idag ett 550W Antec PSU, så ett alternativ är att han ärver det också så köper jag ett nytt? Brorsan behöver ju ett nytt grafikkort snarast, så behöver helst beställa imorgon redan.

Permalänk
Hedersmedlem

4770 + ett bättre nätagg.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

4770 är ett bra kort om man inte kör för höga upplösningar. Har inte haft några problem med ett 4770 + en phenom Och jag spelar i 1280 x 960.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

köp mitt 4670 å ge han, ditt för 300.

Visa signatur

asd

Permalänk

4770 funkar finfint :]

Permalänk
Medlem

Jag maxar det med 5750 512 mb versionen ett sånt kan du nog hitta för tusenlappen ca

Permalänk
Medlem

5770+Fsp 400w

Permalänk

Inet säljer just nu ett billigt 5770 för endast 1299
http://www.inet.se/artikel/5408605/xfx-radeon-hd5770-1gb