Geforce 197.55 WHQL ger Fermi Quad-SLI

Permalänk
Medlem

Ser jäkligt skumt ut. Hur kan GTX 480 ligga på 20 fps men bilden flyter på som i 60 fps?
Bilden som 5970 visar där hackar som vilket grafikkort som helst när det ligger runt 15-25 fps.

Permalänk
Avstängd

Som vanligt när det är Nvidia kommer alla ATi kidsen in och förstör en tråd som handlar om drivrutiner..Ärligt ge er

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd

Jo tjena i ett benchmark som specialskrivdes enbart för att fermi gick piss i version 1.0 av unigine heaven,du tror väl inte på fullaste allvar att det är en tillfällighet att version 2.0 släpptes exakt innan första fermitestet dök upp på internet??

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Jo tjena i ett benchmark som specialskrivdes enbart för att fermi gick piss i version 1.0 av unigine heaven,du tror väl inte på fullaste allvar att det är en tillfällighet att version 2.0 släpptes exakt innan första fermitestet dök upp på internet??

Men herregud, lägg ner. Den nya versionen erbjuder en extrem tessellation, något som Fermi ÄR bättre på, så självklart blir resultatet bättre. Unigine har ett samarbete med både AMD och Nvidia, vilket du kan läsa här http://unigine.com/company/partners/

Jag tror inte att dom skulle riskera att fuska mot en samarbetspartner, de är bara du som är naiv.

Man blir fan jävligt trött på er som kommer till nyheter om Nvidia och bara skriver en massa skit. Ni har bara en massa fördomar. Så fort Nvidia är bättre på något så måste de ju självklart vara fusk, skärp er för i helvete.
Har ni inget vettigt att säga, håll er borta härifrån.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Du måste ha haft de väldigt tråkigt fram till nu då. Så rolig va den inte, den är ju bara småkul, jag smålog bara i början när atombomben sprängdes, sen va de roliga slut. Men ni AMD-fanboys kanske har dålig humor?

Det här med att Fermi låter mycke blir varmt och drar mycke ström börjar bli jävligt uttjatat, marginalerna är inte ens stora.
I idle så är värderna samma som Radeon, och i load så rör de sig om 5-10graders och 30W skillnad, och skillnaden på ljudnivån är ca: 1-2 dB i load, och de något som de mänskliga örat inte känna skillnad på.

Hittills så har ljud, värme och ström varit AMD-fanboys försvar, och de är ett väldigt dåligt försvar, för skillnaderna är så hårfina.

Känns mest som att ni måste snacka skit om Fermi för att få känslan att era köp var bättre nu när era kort fått konkurrens.

Själv så anser jag att både Nvidia och AMD har lyckats denna generation. Nvidia har gjort enorma kliv i GPGPU-världen och förberett sig mer inför framtiden medan AMD har lyckats jävligt bra med pris/prestanda och energiförbrukning.

Eller så är det du som vägrar inse att Nvidia kört ihop totalt sedan 8-serien och "Fermi" är deras Titanic till flaggskepp.

Skämten haglar på för att det finns sanning bakom påståendena skämten går ut på. Har du sett- eller hört ett GTX480 med referenskylare mot HD5870 (eller HD5890) i idle och i arbete så skulle du veta att det är skillnad. Titta inte på siffror med mätinstrument, för det är ju inte värt något. Skillnaden i load är helt vansinnig - som att jämföra 2900XT mot HD4870.

Sedan är effektförbrukningen sisådär +30W i idle, och den relativa prestandan för effekten är till AMD's fördel i alla väder. Det är ju insnöade grönmössor som du som faktiskt sporrar narret av Nvidia i detta fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Lär väl förmodligen inte göra de varmare än ett kort. 95x4 grader har snittvärme på 95grader, alltså borde ju inte omgivningen bli varmare, och grafikkorten måste ju dessutom stressas 100% för att nå maxvärmen Det jag undrar över är vad fan man ska ha för nätagg för att driva dom

Hade hoppats på en lite bättre uppdatering, den här har man ju ingen nytta av

klart fyra kort avger mer värmen än ett, de kan ju avlämna mer energi till den omgivande luften. det kan ju dock inte blir mer än 95 grader...

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Men herregud, lägg ner. Den nya versionen erbjuder en extrem tessellation, något som Fermi ÄR bättre på, så självklart blir resultatet bättre. Unigine har ett samarbete med både AMD och Nvidia, vilket du kan läsa här http://unigine.com/company/partners/

Jag tror inte att dom skulle riskera att fuska mot en samarbetspartner, de är bara du som är naiv.

Man blir fan jävligt trött på er som kommer till nyheter om Nvidia och bara skriver en massa skit. Ni har bara en massa fördomar. Så fort Nvidia är bättre på något så måste de ju självklart vara fusk, skärp er för i helvete.
Har ni inget vettigt att säga, håll er borta härifrån.

Ja att uppdateringen till version 2.0 användes med den första offciella fermibenchen direkt från nvidia,var väl bara en slump antar jag väl då?Så är du nöjd?
Det är inte jag,men du är väl otroligt naiv bara antar jag eller älskar nvidia svårt:)

Skrev jag att jag har ägt ett 8800GTS G80 640mb?Det kortet var helt fantastiskt och prisvärt på sin tid på alla sätt och vis,det är tyvärr inte fermi.........

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk

Det är inte bara rå prestanda som gör ett kort bra. Då det faktiskt är det ENDA nVidia lyckats med, och offrat alla andra fronter för att komma dit, så skulle jag nog säga att mer eller mindre alla AMDs alternativ är bättre kort. I alla fall 5770, 5850, 5870 och 5970. 5830 är ganska fail dock. Men det gör inget för AMDs del då de fortfarande har mer konkurrenskraftiga kort i alla prisklasser.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Men herregud, lägg ner. Den nya versionen erbjuder en extrem tessellation, något som Fermi ÄR bättre på, så självklart blir resultatet bättre. Unigine har ett samarbete med både AMD och Nvidia, vilket du kan läsa här http://unigine.com/company/partners/

Jag tror inte att dom skulle riskera att fuska mot en samarbetspartner, de är bara du som är naiv.

Man blir fan jävligt trött på er som kommer till nyheter om Nvidia och bara skriver en massa skit. Ni har bara en massa fördomar. Så fort Nvidia är bättre på något så måste de ju självklart vara fusk, skärp er för i helvete.
Har ni inget vettigt att säga, håll er borta härifrån.

Kan bara hålla med.Kommer köpa ett Nvidia kort nu bara för att reta alla insnöade ATi kids LOL

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Jo tjena i ett benchmark som specialskrivdes enbart för att fermi gick piss i version 1.0 av unigine heaven,du tror väl inte på fullaste allvar att det är en tillfällighet att version 2.0 släpptes exakt innan första fermitestet dök upp på internet??

Stackare tror du själv på det där.. sorgligt .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Eller så är det du som vägrar inse att Nvidia kört ihop totalt sedan 8-serien och "Fermi" är deras Titanic till flaggskepp.

Skämten haglar på för att det finns sanning bakom påståendena skämten går ut på. Har du sett- eller hört ett GTX480 med referenskylare mot HD5870 (eller HD5890) i idle och i arbete så skulle du veta att det är skillnad. Titta inte på siffror med mätinstrument, för det är ju inte värt något. Skillnaden i load är helt vansinnig - som att jämföra 2900XT mot HD4870.

Sedan är effektförbrukningen sisådär +30W i idle, och den relativa prestandan för effekten är till AMD's fördel i alla väder. Det är ju insnöade grönmössor som du som faktiskt sporrar narret av Nvidia i detta fallet.

Hur pass 480 står i ljudnivå, värme och energiförbrukning har jag ingen aning om, jag kan bara gå på siffrorna. Men 470 kan jag säga av egen erfarenhet att de inte är ett monster. Jag bryr mig inte så mycke om 480, den är inte prisvärd överhuvudtaget, men har du själv sett eller hört 480 in action?
Och när jag jämförde temp och energiförbrukning så jämförde jag 480 med 5970, självklart drar 480 mycke mer än 5870. Men när de kommer till hur korten presterar så jämför alla AMD-fanboys 480 med 5970, förmodligen bara för att 5970 vinner i dom flesta testerna, så varför går de då inte att jämföra temp och energiförbrukning? Man blir ju bara förvirrad, hur ska korten jämföras med varandra?

Skrivet av alban72:

Ja att uppdateringen till version 2.0 användes med den första offciella fermibenchen direkt från nvidia,var väl bara en slump antar jag väl då?Så är du nöjd?
Det är inte jag,men du är väl otroligt naiv bara antar jag eller älskar nvidia svårt:)

Skrev jag att jag har ägt ett 8800GTS G80 640mb?Det kortet var helt fantastiskt och prisvärt på sin tid på alla sätt och vis,det är tyvärr inte fermi.........

Så kul för dig då. Jag har ägt en massa Radeon-kort, men till skillnad från dig så går jag inte å snackar skit om Radeon när de kommer en nyhet om ny drivrutin, eller någon annan nyhet om Radeon.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

OT: Det e otroligt intressant att grafikkort kan väcka så starka känslor hos vissa. Har hängt på många olika forum i mina dar men aldrig sett nåt så extremt som just inom datorer och i synnerhet grafikkort. Och även i viss mån annan elektronik. Oerhört intressant faktiskt, undrar varför det är på detta sätt egentligen

Permalänk
Medlem

å jag som nyss drog ner nya drivisar! men yes! äntligen kanske jag kan få det att funka 101fps CS! ;p

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Nu så ja man borde INTE gemföra 5970 och 480 för dom har olika många gpu'er.... även om priset är undligt nära. Men att säga att ATI eller Nvidia är i grunden bättre är ganska löjligt eftersom Nvidia har egentligen alltid haft tronen och det är i och med Dx11 och 5000 serien som ATI tog den den här gången och det lite för att dom var snabbare och Nvidia fortfarande inte har kommit med nått i budget eller ens mellan klassen, ge Nvidia lite tid om ett halv år så har dom nog kommit fram med något vettigare, men dom får snabba på så att ATI korten går ned i pris snabbare

Varför envisas folk med att säga att man inte kan jämföra ett dual-gpu kort med ett singel kort?! Spelar ju ingen roll hur tillverkan har valt att tillverka kortet. Om de har valt att slösa två gpuer i ett kort så fine, bara prestandan/pris är bra.

Tänker man på ditt sätt så kan man inte jämföra en phenom II x4 i 3.4 ghz med en I5 2.66ghz, eftersom phenomen har högre hertz?.... Är ju fan så de valt att göra cpun, inget som påverkar konsumenterna.

Sen har väl Fermi mer stream-processorer än HD5870 va? "Då kan man alltså inte jämföra dem, eftersom fermi har mer processorer!!" Nej lol, det är så nvidia valt att bygga kortet...

Grafikkort ska jämföras efter pris. Punkt slut.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Varför envisas folk med att säga att man inte kan jämföra ett dual-gpu kort med ett singel kort?! Spelar ju ingen roll hur tillverkan har valt att tillverka kortet. Om de har valt att slösa två gpuer i ett kort så fine, bara prestandan/pris är bra.

Det är olika förutsättningar att prestera som gör att man inte kan jämföra dessa bra.

Skrivet av Devrer:

Tänker man på ditt sätt så kan man inte jämföra en phenom II x4 i 3.4 ghz med en I5 2.66ghz, eftersom phenomen har högre hertz?.... Är ju fan så de valt att göra cpun, inget som påverkar konsumenterna.

Nej, båda har 4 kärnor.

Skrivet av Devrer:

Sen har väl Fermi mer stream-processorer än HD5870 va? "Då kan man alltså inte jämföra dem, eftersom fermi har mer processorer!!" Nej lol, det är så nvidia valt att bygga kortet...

Grafikkort ska jämföras efter pris. Punkt slut.

Fermi har inga stream-processorer Man kan jämföra efter fler faktorer än pris/prestanda.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Varför envisas folk med att säga att man inte kan jämföra ett dual-gpu kort med ett singel kort?! Spelar ju ingen roll hur tillverkan har valt att tillverka kortet. Om de har valt att slösa två gpuer i ett kort så fine, bara prestandan/pris är bra.

Tänker man på ditt sätt så kan man inte jämföra en phenom II x4 i 3.4 ghz med en I5 2.66ghz, eftersom phenomen har högre hertz?.... Är ju fan så de valt att göra cpun, inget som påverkar konsumenterna.

Sen har väl Fermi mer stream-processorer än HD5870 va? "Då kan man alltså inte jämföra dem, eftersom fermi har mer processorer!!" Nej lol, det är så nvidia valt att bygga kortet...

Grafikkort ska jämföras efter pris. Punkt slut.

1. Microstuttering.
2. Stödet för fler kärnor. GTA4, WoW, mm, mm, mm, mm.
3. Köper man ett dubbelkort kan man inte uppgradera riggen utan att behöva köpa helt nytt, däremot köper man ett enkelkort så kan man utöka utan att få riktigt risig pris/prestanda.

På det sättet du tänker så kan man lika gärna jämföra två grafikkort i CF/SLi med ett grafikkort. Likheten med ett dubbelkort och två enkelkort är mycket mycket större än likheten mellan ett dubbelkort och ett enkelkort.

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Varför envisas folk med att säga att man inte kan jämföra ett dual-gpu kort med ett singel kort?! Spelar ju ingen roll hur tillverkan har valt att tillverka kortet. Om de har valt att slösa två gpuer i ett kort så fine, bara prestandan/pris är bra.

Tänker man på ditt sätt så kan man inte jämföra en phenom II x4 i 3.4 ghz med en I5 2.66ghz, eftersom phenomen har högre hertz?.... Är ju fan så de valt att göra cpun, inget som påverkar konsumenterna.

Sen har väl Fermi mer stream-processorer än HD5870 va? "Då kan man alltså inte jämföra dem, eftersom fermi har mer processorer!!" Nej lol, det är så nvidia valt att bygga kortet...

Grafikkort ska jämföras efter pris. Punkt slut.

Ett duel gpu kort kräver cf/sli av moderkortet det är därför man inte bör jämföra dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwntus:

Ser jäkligt skumt ut. Hur kan GTX 480 ligga på 20 fps men bilden flyter på som i 60 fps?
Bilden som 5970 visar där hackar som vilket grafikkort som helst när det ligger runt 15-25 fps.

Det är pga av det som kallas micro stuttering

Skrivet av Asheileon:

Ett duel gpu kort kräver cf/sli av moderkortet det är därför man inte bör jämföra dem.

Det stämmer inte. Dual GPU kort kan man köra på vilket moderkort som helst.