skärm blir svart spelet fortsätter i bakgrund

Permalänk

skärm blir svart spelet fortsätter i bakgrund

Tjenix har ett problem vid spelet battlefield bad company2, ibland blir skärmen svart emellanåt men spelet körs ändå i bakgrunden.räcker med omstart sen ibland kommer det in vpu has restarted eccalerator eller vad de nu heter sorry för engelskan hmm, men kollade en annan e gammeldags kör xp hehe o det har ju bara direktx 9 på min kollade det via diagnostikverktyg för direktx. kan de göra skillnad kollade värmen på kortet ati overdrive 52 grader. är inte så haj på dessa kunskaper så ett najs tips o så räcker inge hån. tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av lussebullen1967:

Tjenix har ett problem vid spelet battlefield bad company2, ibland blir skärmen svart emellanåt men spelet körs ändå i bakgrunden.räcker med omstart sen ibland kommer det in vpu has restarted eccalerator eller vad de nu heter sorry för engelskan hmm, men kollade en annan e gammeldags kör xp hehe o det har ju bara direktx 9 på min kollade det via diagnostikverktyg för direktx. kan de göra skillnad kollade värmen på kortet ati overdrive 52 grader. är inte så haj på dessa kunskaper så ett najs tips o så räcker inge hån. tack på förhand

Lite kommatecken, punker, stora bokstäver och omformuleringar skulle nog hjälpa till att börja med

Senaste drivrutiner, och har du blåst burken på gamla drivrutiner? Har felet uppkommit nyligen, i sammband med grafik-kortsbyte eller liknande?

Permalänk

Hm kommatecken mm klarar jag mig utan lika kass ändå med komihåg ,kortet e sprillans nytt isatt för 7 dgr sen och bara uppenbarar sig i spelet battlefield bad company2 online och bara vid byte av tex bana eller om man dött i spelet o man återupplivas på nytt senaste drivisarna från cd jag fick med och uppdaterat den med från hemsidan Radeon XFX HD 5850 heter kortet kollade precis nu i spelet 78 grader men de e väl inte så högt

Permalänk

Ati

Då är det nog drivrutiner vet inget om Ati kort men måste ju va något sådant

Permalänk

ska testa ta bort xp o installera mitt nya windows 7 kanske ligger de fragment kvar från gamla drivisar som den känner av. Så rensa hela burken från de gamla in med det nya,återkommer om de funkade thx