Zalman släpper kylare för Radeon HD 5800

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widez
Jag har gett upp på standardkylarna i toppkorten från både ATI och Nvidia, nästan alltid högljudda som en dammsugare. När XFX ändrar från standardkylare är det ofta till det sämre har jag märkt.

Måste bara säga att mitt Sapphire 5870 Vapor-X är det bästa köp av grafikkort jag någonsin gjort (och då har jag köpt en hel del bra kort, främst från ATI). Kortet har grym prestanda, håller sig kyligt och är i princip ljudlöst jämte resten av min rig (har en Antec p182). Allt detta utan att behöva lyfta ett finger, tänker på överklockning och kylarbyte.

Rekommenderas starkt!!

Förstår det, ska försöka få mitt utbytt. Men dum som jag var beställdes kortet på företagskonto, så antagligen fungerar inte det. Kommer antagligen vänta tills nästa år och 6000 serien, och byta kort då. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Japp!! Luft har inget att sätta emot vatten "i våran värld"

Skrivet av Mr_Lazy:

Jo, luft leder inte ström

Jo, förvisso sant!

Men jag har då inga planer på att "spruta vatten" på mina komponenter, skulle en liten olycka ändå inträffa så är det ju inte orenat kranvatten man använder.

Dessutom så var det ju mera ren prestanda jag syftade på här, och nej där har inte luft något att hämta mot vatten eftersom vatten är en effektivare ledare.

Jag "blev med vatten" för något år sedan i min huvuddator och har absolut inga planer på att gå tillbaka till luft någe mer efter att ha sett resultaten, det är inte direkt någon liten skillnad heller mellan min förra tornkylare och mina nuvarande vattenblock + trippelrad! Inte är det just någon underhållning att tala om heller utan bara att köra på efter installation.