Dell tar fram smartphone med WP7

Permalänk
Melding Plague

Dell tar fram smartphone med WP7

Fullspäckade Dell Lightning använder Windows Phone 7 och erbjuder en mängd finesser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snygg, hoppas att den kommer funka bra också. Priset lär vara avgörande också.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Nej vad snygg, tilltalande design, synd bara att man måste vänta till slutet av året innan den släpps..
Blir kul att se hur bra WP7 blir.

*edit*
Sidan buggar tydligen lite, står inte att den här notisen/nyheten har några kommentarer.
*edit..igen*
nu funkar det igen..

Permalänk
Inaktiv

Är det inte svårt att skriva på så sjukt små knappar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecodot:

Nej vad snygg, tilltalande design, synd bara att man måste vänta till slutet av året innan den släpps..
Blir kul att se hur bra WP7 blir.

*edit*
Sidan buggar tydligen lite, står inte att den här notisen/nyheten har några kommentarer.
*edit..igen*
nu funkar det igen..

Det är ingen bugg, det är alltid så, det uppdateras inte ögonblickligen, det tar kanske nån minut.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Dell kommer även lansera flertalet andra smart-phones och internet-pads.
Läs på Techobuffalo: Dell Goes Nuts Announcing A Slew Of New Devices

Citat:

Citerat från TechnoBuffalo http://www.sweclockers.com/forum/images/buttons/viewpost.gif

Did Dell Go Nuts?

Leak or not, the mere fact Dell has been working on this many devices is just staggering. Considering it has only had minimal entries into the cell phone market up until now, having five devices in the pipeline at the same time shows a real shift in its strategy, and it makes you wonder why the company wants to get so much more involved with an already overcrowded smartphone market.

As for the two tablets … I just don’t know. As I recently asked, just how many tablets can the market sustain? It seems everyone is going nuts releasing them, and Dell prepping two seems a bit bold to be sure.

What say you? Has Dell lost its mind?

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Varför gör dom inte den med nvidia Tegra istället?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Gillade inte alls den designen med det utfällbara lilla tangentbordet. Den blir som SE anio fast värre! :S

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Varför gör dom inte den med nvidia Tegra istället?

Microsoft har extremt hårda krav på vilken hårdvara som får användas med WP7, vilket är bra, för då kan utvecklare optimera mer för plattformen.

Permalänk

OS'et ser exakt ut som på min ZuneHD. Riktigt snyggt, men Bing är skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

OS'et ser exakt ut som på min ZuneHD. Riktigt snyggt, men Bing är skit.

Precis vad som är meningen. Skall alltså vara som en ZuneHD innuti med det också:
http://www.youtube.com/watch?v=8dM4X-KveSs

Permalänk
Medlem

Nu är väl jag lite efter, men 800x480 på en 4,1" skärm... det är rätt maffigt

Ska bli intressant och se hur pass bra Mobile W7 funkar sen. Håller med om att det är väldigt bra att MS har stränga krav på hårdvara. Utan den typen av optimering blir det W6 Mobile all over again...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag håller tummarna för Windows Phone 7 då systemet tycks kombinera Zune-kosmetiken och många Windows Mobile-egenskaper på ett ganska intelligent sätt. Sedan med stöd för "Xbox Live" (kommer väl döpas om till bara Live senare väl i apparaten) så kan det bli riktigt häftigt - att kunna vara uppkopplad med samma sociala nätverk som på PC:n eller Xbox:en är ju verkligen något portabla spelapparater annars brister så otroligt på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Nu är väl jag lite efter, men 800x480 på en 4,1" skärm... det är rätt maffigt

Ska bli intressant och se hur pass bra Mobile W7 funkar sen. Håller med om att det är väldigt bra att MS har stränga krav på hårdvara. Utan den typen av optimering blir det W6 Mobile all over again...

//Gorian

Det jag har på min Desire idag fast då på en 3,7" skärm helt ok.

Tycker den verkar ha liknande spec som HTC Desire har idag, fast denna släps ½ år efter.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Avstängd

sitter med 800x480 på 3" med en xperia x1
wm 6.5 är ett stort lyft mot 6,1 med sonys paneler(Skit!)
tror att wm7 kommer bli ett större kliv och kommer då få mig att byta telefon till en ny.

telefonen ser faktiskt riktigt trevlig ut och ett fyskiskt qwerty-tgb är för mig ett måste vid köp av en ny nalle.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Windows Phone 7 kan bli intressant, men jag tycker att Windows Mobile 7 skulle låtit bättre. I dagsläget kör jag Symbian S60 3rd Ed. FP2 på en Nokia 5630 och det är jag väldigt nöjd med.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aster:

sitter med 800x480 på 3" med en xperia x1

Men shit, jag hade ju också en X1 ^^ Visste inte att den hade sån "högupplöst" skärm.
Var (och är) dock väldigt oimponerad av den telefonen, ur alla synvinklar. =/

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Äger också en X1a, som körs med Windows Mobile 6.5 och HTC Sense. Det enda jag saknar är stor skärm, men å andra sidan betalade jag bara 4000 för den i affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Det jag har på min Desire idag fast då på en 3,7" skärm helt ok.

Tycker den verkar ha liknande spec som HTC Desire har idag, fast denna släps ½ år efter.

Fast nu har ju inte Desire riktig 800x480 upplösning, utan betydligt lägre.

Varför den släpps så "sent" beror väl på att systemet (WP7) ska släppas då. Ganska logiskt.

Lär ju även ha uppgraderad version av snapdragon som drar mindre energi och det som tål att tänkas på är att detta är i princip de "lägsta" kraven. Nästa år kommer väl säkert någon dual-core på 1,5ghz.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023