XFX 5970 Limited Edition Stulet

Permalänk
Medlem

XFX 5970 Limited Edition Stulet

"Dear XFX Customers,

In light of recent events, we suspect that one of our HD 5970 Black Edition Limited graphics cards may have been compromised. In our current inventory check of this limited run of 1,000 individually serialised pieces, #68 is unaccounted for. We have evidence of a security breach in our facility, thus we believe #68 has been illegally obtained as the product has yet to be released. Please be aware that the person responsible will be prosecuted to the full extent of the law. If any news can be provided to lead us to the apprehension of a suspect, or if you can provide us with any information, please report it to security@xfxforce.com. XFX will reward any information leading to the return of #68. Please do not attempt to buy, trade, or barter for this unit. We thank you for your cooperation and apologise for any inconvenience this may cause.

Sincerely,
XFX"

Sjukt att någon skulle bryta sig in och bara sno 1. Måste varit en anställd känns det som eller att ett kommit bort på något sätt. Bra koll av XFX dock att märka att just nr 68 är stulet.
Hoppas de återfinner det så att det kan säljas

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Som allt annat som produceras i mindre eller begränsade upplagor så har dem trolligen en märkning, vilket får mig att tro att deras etikettmaskin helt enkelt strulat eller någon slarvat vid framställningen av etiketterna. Skulle inte förvåna mig om dom råkar ha två st #168 eller liknande

Hände på mitt jobb senast igår, och vi är väl inte jätteslarvia av oss, däremot jobbar vi under högt tryck vilket jag kan tänka mig att dem gör även på xfx

Visserligen har dem bevis på inbrott men iom att endast en produkt saknas känns det mer rimligt med en mänsklig faktor

Permalänk
Medlem

Vad är det för special med deras special edition?
Ny kylare?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Vad är det för special med deras special edition?
Ny kylare?

http://www.geek.com/articles/games/xfx-unveil-radeon-5970-bla...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Känns mer som pr om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Synd att det inte är nå lokala knarkare som snott den. Skulle inte tacka nej till att köpa en sån

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Värdet på detta "stulna" kort borde ju vara enormt med tanke på all reklam det fått av XFX själva! XD

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeraphin:

Sjukt bra!

Permalänk
Medlem

PR helt klart

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Moderator
Moderator

PR självklart - varför skulle de maila ut till alla i sin kundbas som registrerat sig självmant på deras site att ETT kort stulits. Rätt löjligt eftersom för ett företag i den klassen så är ETT kort bara peanuts. Det står till och med längre ner i brevet att det är en del av en kampanj, de är väl tvungna att lägga till disclaimers i USA

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det står "This is an XFX Gamertainment Campaign. Please refer here for more information."
längst ner i meddelandet (som man får i mailen av XFX) tror jag vi kan fastslå att det handlar om PR, precis som det nämns i posten över.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk

Fick också detta mail och jag trodde det först var spam eller nåt
Ett uppenbart pr-trick eller så gillar xfx verkligen sina skapelser.

Permalänk
Medlem

Precis som #12 säger, detta är PR - inget annat. Men lite kul var det allt

Permalänk
Medlem

Vad menas med PR:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes 94:

Vad menas med PR:P

Reklam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

okej:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes 94:

Vad menas med PR:P

"Public Relations"

Företag går ofta ut med "nyheter" vars syfte egentligen inte är att förmedla det som står i själva nyheten, utan att synas som företag eller en ny produkt.

Tex i detta fallet vill XFX visa sin nya produkt, på ett litet annorlunda sätt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG