Unigine Heaven Benchmark v2.0

Permalänk

Unigine Heaven Benchmark v2.0

Hej jag har ett Xfx gtx 285 och mitt rekord är 660 Scores. Har kollar runt lite och sett att massa Ati kort ligger på runt 750 score alltså 4-5 series . Ljuger dom eller har dom skit dåliga instäningar? Kolla mina inställningar http://img687.imageshack.us/img687/4886/66603258.png

Permalänk
Medlem

Hehe.. Länken som du skickar leder till C: vilket är din hårddisk som vi inte kommer åt. Ta gärna en bild på dina inställningar som du sedan lägger upp på någon sida, t.ex fuskbugg. Jag vill också prova uningine!

EDIT: Körde testet på samma inställningar (antar att du körde 0x AA) och fick då 2393, samma res som dig ofc. Folk med 5000-serien kör med tesselation på (antar jag också ) vilket är mer krävande samt att dom säkerligen drar på med lite AA. Antagligen därför vi får så mycket poäng!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Testa att öka på grafikinställningarna som AF och AA.
Glöm inte att slå av V-Sync heller.
Mitt GTX260 fick 903 poäng i 1680x1050 och 16x AF (0 AA) så ditt Gtx 285 borde vara en del högre.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Ni med gamla geforcekort får ju högre då ni kör med DX10 medan vi som har 5xxx kör på dx11.

Permalänk
Medlem

jag fick dessa resultat med mitt 5970.

FPS:
46.1
Scores:
1160
Min FPS:
7.9
Max FPS:
90.3

Render:
direct3d11
Mode:
1680x1050 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled
Replication: disabled
Tessellation: normal

Permalänk
Medlem

XFX HD5770 XT

FPS: 17.0
Scores: 428
Min FPS: 4.7
Max FPS: 33.1

Render: direct3d11
Mode: 1680x1050 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled
Replication: disabled
Tessellation: normal

Visa signatur
Permalänk

Det är här man ser qualiten av nvidia ser att du med scores på 1100 har en dropp ända ner till 9 fps . Mitt gtx går ner till 16 fps i det staget när bilden åker runt ballongen ett varv . blir aldrig hackigt för mig dock mindre scores

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fergerclock:

Det är här man ser qualiten av nvidia ser att du med scores på 1100 har en dropp ända ner till 9 fps . Mitt gtx går ner till 16 fps i det staget när bilden åker runt ballongen ett varv . blir aldrig hackigt för mig dock mindre scores

Dx11 och tessellation.........+AA och AF max och 1680x1050.........

Som du ser nedan skiljer lite mellan dx10 och dx11 sen med AA och AF max samt högre upplösning och tessellation så inte konstigt låg min FPS
FPS: 59.1
Scores: 1489
Min FPS: 28.0
Max FPS: 127.3

Render: direct3d10
Mode: 1280x1024 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled
Replication: disabled
Tessellation: disabled

FPS: 48.9
Scores: 1232
Min FPS: 25.9
Max FPS: 97.7

Render: direct3d11
Mode: 1280x1024 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled
Replication: disabled
Tessellation: disabled

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fergerclock:

Det är här man ser qualiten av nvidia ser att du med scores på 1100 har en dropp ända ner till 9 fps . Mitt gtx går ner till 16 fps i det staget när bilden åker runt ballongen ett varv . blir aldrig hackigt för mig dock mindre scores

man kan inte jämföra DX11 och DX10/DX9 resultaten

Permalänk
Medlem

Lär ju sätta nån form av standard.

Har märkt att de går riktigt tungt med max på allt i 1280x1024 dx11. Kan inte köra högre upplösningar pga skärmen så vore kul o se va ni får i denna setup:
Api: Dx11
Shaders: High
Tessellation: Extreme
Anisotropy: 16
Anti-aliasing: 8
Resolution 1280x1024 i fullscreen

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem

Nvidia korten har onödigt med tesselation kraft. Sen säger alltid någon HAHA säg det om 3år! Synd att korten är patetiska då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobne:

Lär ju sätta nån form av standard.

Har märkt att de går riktigt tungt med max på allt i 1280x1024 dx11. Kan inte köra högre upplösningar pga skärmen så vore kul o se va ni får i denna setup:
Api: Dx11
Shaders: High
Tessellation: Extreme
Anisotropy: 16
Anti-aliasing: 8
Resolution 1280x1024 i fullscreen

Vad fick du??

FPS: 14.5
Scores: 365
Min FPS: 6.3
Max FPS: 37.7

Render: direct3d11
Mode: 1280x1024 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled
Replication: disabled
Tessellation: extreme

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GTX 285 stödjer bara DX10 och på bilden står det att du använde DX11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Nvidia korten har onödigt med tesselation kraft. Sen säger alltid någon HAHA säg det om 3år! Synd att korten är patetiska då.

Du måste skämta? Skulle snarare säga att det är förlite

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Du måste skämta? Skulle snarare säga att det är förlite

Du måste skämta?
Dom har mer än dom behöver i dagsläget.

Permalänk

Lol DX11 är dx10 skillnaden är att ett affärs grej mellan grafikkorts makers och directx makers , nåt i denna stilen hej vi ska göra nya kort okej men då kan ni väll göra dom så dom funkar till dx11 så gör vi så att man måste ha dx11 kort om några år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Du måste skämta?
Dom har mer än dom behöver i dagsläget.

Tänker man så så kan man ju säga att det mesta känns onödigt i dagsläget t.ex. DX11

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Tänker man så så kan man ju säga att det mesta känns onödigt i dagsläget t.ex. DX11

Då DX11 spelen kommer hela tiden tycker jag att dx11 känns mer nödvändigt än tesselation som knappt används idag. Men men om nått år då tesselation slår igenom på allvar kommer nvidia inte anses ha för mycket tesselation längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Vad fick du??

FPS: 14.5
Scores: 365
Min FPS: 6.3
Max FPS: 37.7

Render: direct3d11
Mode: 1280x1024 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled
Replication: disabled
Tessellation: extreme

Med mitt 5970 i 850-1200mhz får jag:

FPS: 36.1
Scores: 909
Min FPS: 11.7
Max FPS: 108.2

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Då DX11 spelen kommer hela tiden tycker jag att dx11 känns mer nödvändigt än tesselation som knappt används idag. Men men om nått år då tesselation slår igenom på allvar kommer nvidia inte anses ha för mycket tesselation längre.

Men när ATI's 58XX serie laserades förra året så var det ju just tesselation som man lyfte fram som det stora argumentet för DX11. Helt plöstligt när Nvidia presenterar sina nya kort med snäppet bättre tesselations prestanda så är inte tesselation längre viktigt. Vad är det då med DX11 som är så viktigt? Hur ser man skillnaden mellan ett DX10 spel och ett DX11 spel om man inte använder tesselation?

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Men när ATI's 58XX serie laserades förra året så var det ju just tesselation som man lyfte fram som det stora argumentet för DX11. Helt plöstligt när Nvidia presenterar sina nya kort med snäppet bättre tesselations prestanda så är inte tesselation längre viktigt. Vad är det då med DX11 som är så viktigt? Hur ser man skillnaden mellan ett DX10 spel och ett DX11 spel om man inte använder tesselation?

Nu fattar jag inte riktigt vad du menar att det inte är viktigt längre? Fermi har överdrivet mer kraft i tesselation än 58xx så varför skulle det va oaktuellt när det kommer kort som klarar tesselation överdriver bättre?
Jag sa inte att det är oaktuellt men det har inte synts lika mycket som dx11 (och nej alla dx11 spel har inte tesselation om det är det du menar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Men när ATI's 58XX serie laserades förra året så var det ju just tesselation som man lyfte fram som det stora argumentet för DX11. Helt plöstligt när Nvidia presenterar sina nya kort med snäppet bättre tesselations prestanda så är inte tesselation längre viktigt. Vad är det då med DX11 som är så viktigt? Hur ser man skillnaden mellan ett DX10 spel och ett DX11 spel om man inte använder tesselation?

gtx 480 motsvara 5870 (prestanda) och sen kostar det 1500kr mera för bättre prestanda i tesselation. Då kan man fråga sig själv "är det värt 1.5k för att bättre prestanda i tesselation som nästan inte andvänds"
+ att gtx 480 har en massa nakdelar så som värme och ljudnivå.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Då kan man fråga sig själv "är det värt 1.5k för att bättre prestanda i tesselation som nästan inte andvänds"

Beror antagligen på att antalet riktiga DX11 titlar är ju rätt begränsat. Så frågan är då om man helt enkelt kan skippa nuvarande generation av DX11 kort.

Permalänk

Jag vet inte riktigt men jag menar ett nvidia kort kommer alltid vara NVIDIA och ett ATI kommer alltid vara ett ATI

Permalänk

hej om någon kan svara nvidia har ju en speciel grej som gör att alla mhz dras ner för att inte dra så mycket ström när man inte kör spel och mitt 285 vill inte gå upp i hela 1294 mhz som det ska utan startar spel med bara 294 mhz :S

Permalänk

Fick ordning på mitt graffe och gjorde ny bench tyckte mitt graffe va lite segt efter drivrutin uppdateringen http://img169.imageshack.us/img169/1843/13123805.png men här är dom riktiga scorsena ike clockat kommer om nån minut med clockat prov

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fergerclock:

Det är här man ser qualiten av nvidia ser att du med scores på 1100 har en dropp ända ner till 9 fps . Mitt gtx går ner till 16 fps i det staget när bilden åker runt ballongen ett varv . blir aldrig hackigt för mig dock mindre scores

Här ser du kanske skillnaden varför vi får låga Min FPS med tessellation

Med......

Utan.....

Sen lite fler med tessellation extreme.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fergerclock:

Fick ordning på mitt graffe och gjorde ny bench tyckte mitt graffe va lite segt efter drivrutin uppdateringen http://img169.imageshack.us/img169/1843/13123805.png men här är dom riktiga scorsena ike clockat kommer om nån minut med clockat prov

Kör i denna inställning, dvs max som programmet erbjuder på allt.

Render: direct3d11
Mode: 1280x1024 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled
Replication: disabled
Tessellation: extreme

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem

Det vore roligare om alla körde benchmarket i DX10/DX9 så att man kan jämföra med flera grafikkort!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobne:

Kör i denna inställning, dvs max som programmet erbjuder på allt.

Render: direct3d11
Mode: 1280x1024 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled
Replication: disabled
Tessellation: extreme

Lite svårt eftersom hans kort inte stödjer dx11 och tessellation.......

Visa signatur