Permalänk

vilken dag släpps 10.4?

när släpps catalyst 10.4?borde det inte vara nu ungefär eller har dom skjutit upp det?

mvh

Permalänk
Medlem

den enda regel dom har att det ska komma innan nästa månad, men iaf, ser inte fram emot 10.4 iaf, har testat beta, sen lär det komma en hotfix inom 2 dagar iaf

Permalänk

De ska släppa minst 12 st WHQL-drivrutiner per år. Oftast släpps en varje månad.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Har precis beställt mitt FÖRSTA ATI kort ett XFX 5870 med fläkten baktill. Är det någon vänlig själ här som kan dirigera mig till senaste "stabilaste" driversen ? Jag kör W7 64.

Permalänk
Medlem

10.4 förbättrade laddningstiderna galant, vi får hoppas på att fulla versionen får bort FPS problemen man får när man spawnar pga spelet laddat så fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iopus:

Har precis beställt mitt FÖRSTA ATI kort ett XFX 5870 med fläkten baktill. Är det någon vänlig själ här som kan dirigera mig till senaste "stabilaste" driversen ? Jag kör W7 64.

10.3 Men april är snart slut så jag skulle väntat på 10,4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

10.3 Men april är snart slut så jag skulle väntat på 10,4

Att vänta på drivrutiner är inte att rekommendera, tanka ner det som är bäst och sedan uppgradera dem efter hand.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av iopus:

Har precis beställt mitt FÖRSTA ATI kort ett XFX 5870 med fläkten baktill. Är det någon vänlig själ här som kan dirigera mig till senaste "stabilaste" driversen ? Jag kör W7 64.

ATICatalyst10.4Preview

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Tackar tackar ))

Permalänk
Medlem

Asså, jag verkar inte kunna installera 10.4 -.-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av naahooJ:

Asså, jag verkar inte kunna installera 10.4 -.-

Har du tagit bort gamla drivers?

Permalänk

snart slut på månaden.....ingen som har hört nåt??

Permalänk
Medlem

Nepp. Jag kör 10.4preview och den funkar bra hittills.

Permalänk
Medlem

10.4a Preview lär ju med all sannolikhet vara nyare än 10.4WHQL.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Snart fattar man ingenting mera....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Skrivet av bran:

10.4a Preview lär ju med all sannolikhet vara nyare än 10.4WHQL.

Yes sir

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

den enda regel dom har att det ska komma innan nästa månad, men iaf, ser inte fram emot 10.4 iaf, har testat beta, sen lär det komma en hotfix inom 2 dagar iaf

Varför ser du inte fram emot 10.4 ?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

10.4 förbättrade laddningstiderna galant, vi får hoppas på att fulla versionen får bort FPS problemen man får när man spawnar pga spelet laddat så fort.

Lägg till C:\Users\användarnamn\Documents\BFBC2 i din exkluderande lista i ditt antivirus så kommer et inte "hacka" till när man ka spawna varje gång, det är ditt antivirus som läser config filerna varje gång.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

10.4 förbättrade laddningstiderna galant, vi får hoppas på att fulla versionen får bort FPS problemen man får när man spawnar pga spelet laddat så fort.

Problemet med spawn lagg är inte relaterat till drivrutinerna, det är spelet som söker igenom GameSettings.ini nu när det är uppdaterat så vapnena är sparade som du använde senast.
Spawn LAG fix(at least for me by now...) - Electronic Arts UK Community

Edit: meh grasfer postade först medans jag letade efter länken

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

10.4 har ju varit ute länge, dock inte WHQL signade versionen, men varför vill man ha den?
Den är ju äldre. Hur som helst, 10.4 WHQL kom idag.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av Mrfresh:

10.4 har ju varit ute länge, dock inte WHQL signade versionen, men varför vill man ha den?
Den är ju äldre. Hur som helst, 10.4 WHQL kom idag.

vad kom idag? länka

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

vad kom idag? länka

Om din sig stämmer har du 10.4 här........vista 64-bit och 4xxx-kort........

Drivers & Support | GAME.AMD.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Om din sig stämmer har du 10.4 här........vista 64-bit och 4xxx-kort........

Drivers & Support | GAME.AMD.COM

står inget om bcbc2 förbättringar! bara laddnings tiden
Är detta den riktiga 10.4?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Vilket dåligt skämt. Det har gått vad, 8 månader eller nått sen release och de har inte fixat det största felet av alla. Går fortfarande inte att använda overdrive med fler än en skärm utan att den ställer in 2d hastigheter fel så att man får flickering. Det ska inte krävas att använda profiler eller liknande för att kunna överklocka grafikkortet om man har två eller fler skärmar inkopplade. Nu har jag totalt tappat förtroendet för AMD, finns inte en chans i världen jag köper deras grafikkort nästa uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

står inget om bcbc2 förbättringar! bara laddnings tiden
Är detta den riktiga 10.4?

Här kan du finna "Release notes" ---> http://www2.ati.com/relnotes/Catalyst_104_release_notes.pdf

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasfer:

Lägg till C:\Users\användarnamn\Documents\BFBC2 i din exkluderande lista i ditt antivirus så kommer et inte "hacka" till när man ka spawna varje gång, det är ditt antivirus som läser config filerna varje gång.

Räknas Windows Defender som ett eget antivirus?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Vilket dåligt skämt. Det har gått vad, 8 månader eller nått sen release och de har inte fixat det största felet av alla. Går fortfarande inte att använda overdrive med fler än en skärm utan att den ställer in 2d hastigheter fel så att man får flickering. Det ska inte krävas att använda profiler eller liknande för att kunna överklocka grafikkortet om man har två eller fler skärmar inkopplade. Nu har jag totalt tappat förtroendet för AMD, finns inte en chans i världen jag köper deras grafikkort nästa uppgradering.

Ändras 2D hastigheterna när man kör flera skärmar? Eller är dom samma med en skärm? Mina gamla 4850-kort hade inte så låga 2D hastigheter och det har inte mitt nya 5770 heller..........med gamla drivrutiner hade jag 500/1275(1340 klockat) och nu med 10.4 400/1340.......så beror det verkligen på drivrutinerna att den droppar till 137/300(eller vad de nu var....)? Som jag förstår det om jag vill ha dessa låga 2D hastigheter för att kortet ska idla kallare och dra mindre ström så måste jag flasha bios.......så borde då inte dessa låga frekvenser bero på att korttillverkaren gjort så för att få ner temperaturen och inte tänkt på användandet av flera skärmar? Annars varför idlar inte mitt kort lika lågt som era? Om jag måste flasha för att få så låga hastigheter måste då inte ni flasha för att slippa dom?

Visa signatur