Letar Delar till min Jawa 210 Mope.

Permalänk
Medlem

Letar Delar till min Jawa 210 Mope.

Hejsan

det är så att jag letar delar till min Jawa 210 (Moped)

rättare sagt ett sätt kolvringar alternativt ny kolv med ringar,men jag är inte så jätte insatt när det kommer till motorer och sådant meck.

Kan inte hitta rätt Jawa delar någonstans iaf inte dom jag söker,skulle man kunna använda ett annat märke

Söker nämligen en sånhär.
http://www.jofrab.se/commercePortal/productListSprangskiss.as...

Skulle man kunna använda ett annat märke Tex Sach/Puch bara det är samma storlek?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Mät ringarna , har du tur finns något som matchar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Mät ringarna , har du tur finns något som matchar.

Tror jag har hittat ett par som passar,ska kolla sprängskisserna när jag kan för att vara säker.
Men det är med andra ord inte skrivit i sten att det MÅSTE vara just Jawa märke för att det skall fungera?
Bara att ringarna håller samma storlek/mått och form.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Märket spelar ingen roll. bara det är samma spec på grejorna eller bättre. en moped motor är inte så jätte advancerat att sätta ihop. kom ihåg att byta nållagret och evt beställa två kolvringar om du råkar ha sönder den ndra vid montering.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Lelles MC Reservdelar - JAWA 210

är en ok sida att beställa från har beställt där förut och allt har hittills kommit ända fram

men mät den gammla kolvens diameter så din cylinder inte är uppborrad till överdimention brukar vara typ 0.5mm alltså 39,50mm över för då måste du ha en överdimentions kolv i samma diameter

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hejsan

Min kompis sa till mig för ett tag sen att dom hade ändrat reglerna för Klass 2 mopeder att man 2009 1oktober måste ha förarbevis,
jag blev minst sagt förvånad,då jag har fyllt 15 bra många år innan 2009 1okt

NTF Kronoberg - Regler för mopeder

Så hur är reglerna ang detta ärende jag menar dom som hade klass 2 moppar innan 2009 och hade redan fyllt 15+ behöver väll inte fixa nått sånt tjafs?

jag menar det är väll som att ta körkort nångång under 90talet och sedan dess har det tillkommit sjukt många andra nya trafik lagar/regler men inte tusan måste alla förare gå om körskolan för det.

Förarbevis för moped klass 2
Blir du 15 år efter den 30 september 2009 krävs det att du minst har ett förarbevis för moped klass 2 eller minst körkort med behörighet AM eller traktorkort. Det krävs inget körkort eller förarbevis för att köra en moped klass 2 om du har fyllt 15 år före den 1 oktober 2009.

Så det är lugna puckar för mig då?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Det krävs inget körkort eller förarbevis för att köra en moped klass 2 om du har fyllt 15 år före den 1 oktober 2009.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

En lag kan aldrig bli retroaktiv. Dvs införs en lag om att rödhåringa inte får vistas på stan 2011 jan 1 inte kan man ge de böter/fängelse för att de vistades på stan år 2003 17 november

Visa signatur

I am Extrazz.