Extern hårddisk från Lacie tål tuffa tag

Permalänk
Melding Plague

Extern hårddisk från Lacie tål tuffa tag

Tillverkaren Lacie lanserar Rugged, en extra tålig extern hårddisk med USB 3.0-anslutning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bland de första med usb 3.0? Dyr var den iaf.

Permalänk
Avstängd

USB 3.0 Woho Lär sälja bra om de får ner priserna under 1k

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Snygg och dessutom bra för den som inte är så försiktig med sina saker...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

1400 var inte så mycket för en 500GB med usb 3.0 tycker jag iaf dessutom stött säker!

Permalänk
Skrivet av nord_93:

Bland de första med usb 3.0? Dyr var den iaf.

Finns några ute, lite billigare finns det men ingen av dom har stöttåliga kanter som denna har
Externa hårddiskar - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk

är den inte 2.5 " dessutom? känns ganska prisvärt

Permalänk
Medlem

jag köpte en extern 2,5 på 500gb för 800. Att betala nästan dubbla priset för usb 3 känns inte helt värt

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeagan:

jag köpte en extern 2,5 på 500gb för 800. Att betala nästan dubbla priset för usb 3 känns inte helt värt

Du får gummi-skydd på kanterna också

Permalänk

Den är intressant, men frågan är om man behöver ha med en extern hårddisk så ofta på fält?
Men jag kan tänka mig några scenario där det kan vara smart, alltså för "industriellt bruk" eller vad man nu kan kalla det.
Jag själv har förstört 2 hårddiskar genom att ha dem som portabla enheter och inte vara tillräckligt varsam, det var dock runt 2001 & 2002 innan detta blev mer känt. (idag vet väl alla att man ska passa sig för att bära runt hårddiskar)
Så att skydd kan behövas för hårddiskar fast man är ganska varmsam har jag allt märkt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

en 2,5"-disk lär ju knappast ha nån användning av USB 3

Permalänk
Medlem

Om det är någon som ifrågasätter tåligheten i den här. Så utförde feber.se ett test på den.
Titta och njut.
Hur mycket stryk tål en LaCie Rugged? | Prylfeber