Ska köpa möbler, kan behöva nårra tips x)

Permalänk

Ska köpa möbler, kan behöva nårra tips x)

Tjena, strax dags o flytta hemifrån för första gången till en 1a, och jag äger typ inget att pregga in i lägenheten, så skulle behöva nårra tips ang möbler för en billig/bra peng, möblerna måste se bra/moderna ut och köper inget begagnat

Det som ligger på top är:

Dubbelsäng (med maddrass, maddrassen behöver ej vara ngt lyxskit men inget skit heller, ska ju sova på den)
Soffa (typ en 3a med en liggplats)
Soffbord (hälst med en glas skiva - inte så viktigt hade tänkte göra som CSM101 har gjort med 2 däck och en glass skiva men om ni har ngt säg gärna)
Tv bänk (ska ha en 37"-40" Skräm stående på den, samt Xbox360 eller PS3)
Skrivbord (hälst plats för mer än 1 dator när man ska lana, har en datastol

Snälla rekommendera gärna, ngt ni har sätt medans ni va ute o handla, ngt ni har eller ngt..
Flyttar i Juni/Juli och det ända jag äger är typ en datastol,kläder(datorn jag har just nu ska gå till min syrra, har lovat henne den, hennes är inge bra, ska köpa en MSI GX740) och sånt smått o gott.. har inga "möbler whatsoever"

Min budget för sakerna (ca)
Dubbelsäng 3-5k (med maddrass!!)
Soffa 3-5k (en 2a med liggplats (1+liggplats) eller en 3a med liggplats (2+liggplats)
Soffbord 1k +/- ngn hundring
Tv bänk 1k +/- ngn hundring
Skrivbord 1k +/- ngn hundring

Är ubert tacksam för alla svar!
Hoppas ni kan hjälpa för jag e helt "lost"

(ej 100% om detta är rätt forum, ber om ursäkt ifall det är fel)

/Cheers, Chris

**Edit**
Så ja fixat lite, O nu äre dags för sängen, gnatt Swec...

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Räkna med minst 21500kr om du ska ha det där.
Siffror du räknar upp ska du ha tur om du ens hittar bra beg prylar för.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Bauhaus. Plankor och spik. Sen är det bara att sätta igång. Knappt att budgeten går ihop ens då.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

bara jag som reagerar på "dubbelsäng", "3-sits soffa med divan" och "skrivbord med plats för två datorer" tillsammans med "till en 1:a"?

Permalänk
Medlem

Blir nog en sväng till Jysk för dig

Permalänk
Medlem

Ja det var en ganska klen budget. Ska du hitta något vettigt för dom pengarna så är det begagnat som gäller.

Permalänk

Säng på Ikea

resten får du köpa från vänner eller blocket mm..

Bara en soffa springer på rätt bra om man ska ha en som håller några år.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Det var en "ca" budget, tänker ej preja ut 30k för 5 grejer för min första lägenhet.
sville bara se om ngn kunde rekommendera ngt specielt.

Sen är det en 45kvm 1a (stort rum, med hall och sen ett litet kök med balkong) inte så svårt att prega in dessa grejerna i d stora rummet.
Kanske är svårt att låta bli o trolla runder men kan ni ej ge tips så behöver ni inte skriva.

här är lite grejer jag hittade snabbt.. och allt är billigt och inget är begagnat.

Soffan - 3k
Soffa schäslong svart HOUSTON på JYSK.

Tv Bänk - 1,5k
TV-bänk svart liten SEATTLE på JYSK.

Skrivbord - 1,3k (visst inte tillräkligt stort för lana på men d kan man göra vid soffan, lr så väljer man en planka och nårra ben på Ikea och sen har man ett stilrent,modernt skrivbord för max en 1k lapp)
Skrivbord 4 lådor vit MICHAEL på JYSK.

Sängram - 1,8k (sen hittar man bara ngn billig maddrass
IKEA | Sängar & madrasser | Dubbelsängar | HOPEN | Sängstomme

Soffbord - 1,3k (okej, inte glas men ändå..)
IKEA | Soff- & sidobord | Soffbord | RAMVIK | Soffbord

gör jag så så får jag allt för 8,900:- Svenska riksdaler, sen kanske 1-2k för maddrass.

Annars kan man alltid göra som jag nämde förut, som CSM101

Soffbord - Kostar ej mkt och göra

Tvbänk - Kostar ej mkt och göra

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

du har ju besvarat din egen fråga nu ju. I den prisklassen har man inte så mycket val så det är väl inget att fundera på liksom.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

aa vet men ville bara se om folk hade andra alternativ, något dom äger som dom tycker är bra och passar in i "ca" prisklassen eller ngt dom har sätt ute...
Vill se mina möjligheter, höra rekommenderingar innan jag gör mitt beslut.

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

När jag flyttade första gången gjorde jag felet att köpa för mycket på en gång och inte leta efter saker som jag verkligen gillade.
Finns inget värre än att köpa en soffa som man efter 2 månader är "sådär" nöjd med.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk

Sant ^^

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Du kan snickra ihop ett eget skrivbord väldigt lätt för ~1300kr något, då får du ett som har utrymme för två datorer. Har själv gjort detta. Hade en hålsåg liggandes hemma så sågade ut två hål i dörrarna för att få luftinsug för fläktarna. Nätgaller hade jag liggandes som jag sprutlackerade vitt och tryckte in i hålen efter att jag klippt till dom. Högst upp på sidan av skåpen sågade jag ut två hål för att för att luften skulle försvinna ut snabbare, syns inte på bilden dock.

Det jag köpte:
Bänkskiva i furu på obs för 600kr som jag sedan sågade av för den var lite för lång. Skulle köpt denna på rusta, men fick inte plats i bilen. BÄNKSKIVA EK Hyllplan och bänkskivor Möbler & Inredning – Rusta.se

Köksstommar från ikea. Två st av Faktum bänkskåpsstomme för 250kr st med måtten 70x30. finns bredare om man så önskar, men detta räckte för mig och så blir det några kronor dyrare desto bredare det blir.

Härlig dörr till 70x30 till skåpen, 55kr st.

En flaska bets för en hundring. Där kan du ju välja själv. Köper du Ek skivan så rekommenderar jag att olja den då det blir ett riktigt snyggt resultat. Olja kan du få för en hundring också.

Sen kan du behöva en såg för att kapa skivan om du tycker den är lång. Köpte en på classe för 50kr, deras egna såg. riktigt bra tyckte jag. Glöm inte gångjärnen bara, tror de kostar en tia paret. Sen får du kika efter lite hyllplan och så för att ha i skåpen. men det kan du köpa senare när du känner att du har pengar över. Här är mitt ena skåp öppet, har köpt till Rationell variera till ena skåpet för 195kr. Men som sagt, det kan du köpa till senare. Hyllplanet är en gammal MDF skiva som jag sågade till, eftersom jag inte hade riktiga "pinnar" för att lägga sätta fast hyllplan på så tog jag fyra små skruv så jag hittade hemma, funkade lika bra.

Fan, glömnde ju bilden på inredningen i skåpet, här kommer den iaf.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

fan va soft ska lätt kika in på det.. mkt bättre än och köpa ett helt byggt skrivbord.. då kan man ju desgina d själv hur man än vill xD

Tackar d va goa tips

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

fan va soft ska lätt kika in på det.. mkt bättre än och köpa ett helt byggt skrivbord.. då kan man ju desgina d själv hur man än vill xD

Tackar d va goa tips

Har även byggt tv bänk i samma stil fast med överskåp istället. fast det blev mycket dyrare. köpte tre skåp och de kostade 450 - 500kr st har jag för mig. Sen var hyllplanen ganska dyra till dessa skåp också. gick nog på 2500kr eller så. Då fick jag iof en bänk som sväljer allt jag vill och utan problem håller upp en stor tv.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

soft, ska nog kika in på d oxå men försöka göra d lite billigare

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att lägga lite mer pengar på en bra säng, känns som att det är den viktigaste "möbeln".
Det är många som inte sover bra i IKEAs sängar, eller som tror att de är bra för att de inte har testat en bättre säng från t ex. Kungsängen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

Sängram - 1,8k (sen hittar man bara ngn billig maddrass
IKEA | Sängar & madrasser | Dubbelsängar | HOPEN | Sängstomme
http://i614.photobucket.com/albums/tt227/Sargentjunior/SngRam...

gör jag så så får jag allt för 8,900:- Svenska riksdaler, sen kanske 1-2k för maddrass.

Vill du ha en resårbotten som inte är helt obekväm kostar en sån minst runt 3k på Ikea, jag gick även upp till en dyrare (4.4k) då den billigare va slut och inte så bekväm (och skall du dessutom ha en dubbelsäng, dvs 2x 90 cm så kostar det ännu mer, jag köpte en 160 cm).

Sen tillkommer även bäddmadrass som går på ca 1k.

Skrivet av Andreas:

Mitt tips är att lägga lite mer pengar på en bra säng, känns som att det är den viktigaste "möbeln".
Det är många som inte sover bra i IKEAs sängar, eller som tror att de är bra för att de inte har testat en bättre säng från t ex. Kungsängen.

Kan säga att Ikeas sänger är riktigt bekväma och man sover riktigt bra. Iaf när man kommer upp från de allra billigaste sängarna. De billigare är som att sova på golvet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"