Kinc och Elmor slår världsrekord på Dustin Expo

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Orici:

Det där är inte världsrekordet utan k|ngp|n and Shamino break ifrån EVGA har det på P60748

k|ngp|n and Shamino break new 3DMark World Records! GTX 480 4-way + Classified SR-2

Ej godkända drivrutiner. Därför man inte kan se det resultatet i listorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Ej godkända drivrutiner. Därför man inte kan se det resultatet i listorna.

Futuremark är väll bara lite sega på att godkänna, snart kommer detta "världsrekord" vara slaget så fort Futuremark godkänner 197.55.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Reportern sa ju att han skulle ta det på svenska för alla vanliga Svenssons som sitter hemma.
Dom förstår ju inte och kan behöva en förklaring. Det tycker inte jag är för mycket begärt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Om du tittar på bild 2 så ser du att det sitter 4 kvävepottar på grafikkorten.

Hoppsan ja, missade att det var flera bilder! (ovant med nya interfejset än )

Skumt, då väl första bilden ser ut som grafikkorten fortfarande har originalkylningen på?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

Reportern sa ju att han skulle ta det på svenska för alla vanliga Svenssons som sitter hemma.
Dom förstår ju inte och kan behöva en förklaring. Det tycker inte jag är för mycket begärt.

Ja precis, det går lite elitisttänkande bland många datorkunniga personer. Tråkigt tycker jag.
Varför inte bara säga "Vi har slagit världsrekord i ett testprogram som mäter 3D-prestanda"?

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem

Är Ares släppt än? Om inte är det egentligen inte ett riktigt rekord. Världsrekord ska vara med officiellt släppta produkter för att vara värda något

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Michaelo:

"Häller kväve i hårddisken"

*facepalm*

+1 precis vad jag tänkte. Borde inte skicka ut PRO på sådana jobb. Undrar hur många rpm man kan få upp HDDna i med sådan kylning.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Aser:

+1 precis vad jag tänkte. Borde inte skicka ut PRO på sådana jobb. Undrar hur många rpm man kan få upp HDDna i med sådan kylning.

Förmodligen noll eftersom glidlagret skulle frysa fast.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Kberg:

Data hit och data dit var det enda jag hörde i den filmen...

Menar du att du inte förstod vad som sas i filmsnuttet? (inget att skämmas för om du inte förstod, såklart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det där är inte världsrekordet utan k|ngp|n and Shamino ifrån EVGA har det på P60748

k|ngp|n and Shamino break new 3DMark World Records! GTX 480 4-way + Classified SR-2

det tråkiga om man tittar på deras screenshots så har dom bara fått upp sin cpu till 5498Mhz som är ganska avsevärt mindre... men dom kör Xenon som tydlige pressar bättre... +att dom kör 4xGTX480... physx kanske?

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem

Jag blir %#! irriterad på reportern, inte nog med att man ska hälla LN2 bredvid hårddisken, så under intervjun så avbryter han Thomas när han säger hur mycket poäng han fick pga han vill veta vad det heter på svenska. (Oavsett om man inte kan mycket om datorer så frågar man väll inte tex vad windows heter på svenska).
Och när T.O.M expert har en 46" 3D tv för ca 17k vet jag inte vad de är för priser svt lever i när dom ska betala 40k 1 tv sen en 3D spelare (Dator kanske?) och sen 20st 3D glasögon då blir de väll kanske 40K.

Och vilken nyhet med internet via elnätet:P
Tycker dom kan skicka dit en person som kan mer än att hitta start knappen på en dator (eller som personen själv skulle säga... Data)

Kunde inte sweclockers skickat Jonas eller någon annan så man kunde ha fått ett repotage på "Svenska"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

"Häller kväve i hårddisken"

*facepalm*

Haha.. Japp... Reagerade också på det. Tror inte det skulle bli så bra om jag ska vara ärlig.
Ungefär lika bra som att byta modermodemet som är hjärtat i hårddisken.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Hoppsan ja, missade att det var flera bilder! (ovant med nya interfejset än )

Skumt, då väl första bilden ser ut som grafikkorten fortfarande har originalkylningen på?

På första bilden ser det ut som att de kör med 3-4 5870 med orginalkyling men på bild två syns det klart och tydligt att det är två areskort.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av furuliden:

Datakunniga personer måste vara en sällsynt företeelse eftersom att nyheter, tidningar och tv inte verkar ha någon som kan rätta alla deras misstag! Till och med jag som bara är 18 år skulle kunna göra stor nytta inom media-branschen.

Datakunniga? Hmm... Tror inte att du hade kunnat göra någon större nytta inom DATOR-branschen om jag ska vara ärlig. ;0)

Permalänk
Skrivet av Sensuella Sven:

Datakunniga? Hmm... Tror inte att du hade kunnat göra någon större nytta inom DATOR-branschen om jag ska vara ärlig. ;0)

Har du dyslexi kanske? Jag skrev att jag kan hjälpa mediebranschen med deras artiklar, videos och andra inslag. Hur dum kan en person bli?

Dessutom skulle jag mycket väl kunna bidra med något till databranschen eftersom att jag ska gå ingenjörsutbildning och senare jobba inom data. Ett mycket onödigt citat/inlägg av dig, hoppas du inte gör om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Menar du att du inte förstod vad som sas i filmsnuttet? (inget att skämmas för om du inte förstod, såklart)

Precis

Nää, men han sa ju inte nått om datorer i hela filmen, det var ju bara data data data.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Har du dyslexi kanske? Jag skrev att jag kan hjälpa mediebranschen med deras artiklar, videos och andra inslag. Hur dum kan en person bli?

Dessutom skulle jag mycket väl kunna bidra med något till databranschen eftersom att jag ska gå ingenjörsutbildning och senare jobba inom data. Ett mycket onödigt citat/inlägg av dig, hoppas du inte gör om det.

han menade nog att det heter datorbranschen och inte databranschen

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av HoBb3:

han menade nog att det heter datorbranschen och inte databranschen

Databranchen och Datorbranchen är två helt skilda brancher, gå i skolan pöjk.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta är väll inte världsrekord?
NickShih's 57596 marks 3DMark Vantage - Performance run with 4x Radeon HD 5870 @ 1330/1269MHz
Det ligger på ~57 600 poäng?

Grymt imponerande resultat men känns lite konstigt..?

Permalänk
Skrivet av Dz2:

Detta är väll inte världsrekord?
NickShih's 57596 marks 3DMark Vantage - Performance run with 4x Radeon HD 5870 @ 1330/1269MHz
Det ligger på ~57 600 poäng?

Grymt imponerande resultat men känns lite konstigt..?

Det kanske är cpu-rekord. Snabbaste enskilda cpu. De lyckades faktiskt att få upp den i 6,2Ghz och det är imponerande, men jag vet i och för sig inte vad andra har lyckats få för hastigheter men 6,2Ghz bör stå sig bra mot konkurrans. Sedan var det väl en 6-kärnig cpu och de är inte så vanliga än.

Permalänk
OC-guru

Som Marcus sa tidigare så är det högsta officiella resultatet enligt Futuremark (Futuremark - Community - Hall of Fame) men att säga det är världsrekord är kanske inte riktigt helt korrekt. De resultaten som ligger högre är däremot alla gjorda med dubbla cpuer på Evgas SR-2.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andreas D:

Förmodligen noll eftersom glidlagret skulle frysa fast.

Hehehe. Det var nog dagens ;).

Skrivet av furuliden:

Har du dyslexi kanske? Jag skrev att jag kan hjälpa mediebranschen med deras artiklar, videos och andra inslag. Hur dum kan en person bli?

Dessutom skulle jag mycket väl kunna bidra med något till databranschen eftersom att jag ska gå ingenjörsutbildning och senare jobba inom data. Ett mycket onödigt citat/inlägg av dig, hoppas du inte gör om det.

Nu är det ju faktiskt skillnad på datavärlden och datorvärlden. Det var nog det han menade...

Skrivet av zachry:

Jag blir %#! irriterad på reportern, inte nog med att man ska hälla LN2 bredvid hårddisken, så under intervjun så avbryter han Thomas när han säger hur mycket poäng han fick pga han vill veta vad det heter på svenska. (Oavsett om man inte kan mycket om datorer så frågar man väll inte tex vad windows heter på svenska).
Och när T.O.M expert har en 46" 3D tv för ca 17k vet jag inte vad de är för priser svt lever i när dom ska betala 40k 1 tv sen en 3D spelare (Dator kanske?) och sen 20st 3D glasögon då blir de väll kanske 40K.

Och vilken nyhet med internet via elnätet:P
Tycker dom kan skicka dit en person som kan mer än att hitta start knappen på en dator (eller som personen själv skulle säga... Data)

Kunde inte sweclockers skickat Jonas eller någon annan så man kunde ha fått ett repotage på "Svenska"

Nu var inslaget inte bara riktat till teniknördar. Du kanske missade att detta var ett klipp fån svts nyheter. Det var inte riktat endast till sweclockers. Det är alltså riktat till större delen folk som inte är helt insnöade i datorvärlden likt oss som skulle se detta och kunna ta till sig informationen. Därför är det rätt att fråga vad den invecklade meningen betyder. Annats fattar ju majoriteten inte vad inslaget handlar om. Hur han gjorde detta kan man väl ha sina åsikter om sedan.
Detta gäller såklart även för de andra "innovationerna" som visades upp. Okänt för en stor grupp människor som inslaget faktiskt riktar sig till.

Däremot kan jag ju hålla med om den direkta felaktigheten om pris på 3D-datorsystemet och att reportern upprepade det felanvända uttrycket data hela tiden... Fel fel fel ;). Här hade en mer insatt reporter gjort ett bättre jobb i högsta grad!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det där är inte världsrekordet utan k|ngp|n and Shamino ifrån EVGA har det på P60748

k|ngp|n and Shamino break new 3DMark World Records! GTX 480 4-way + Classified SR-2

Inte godkänt att lägga upp?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Inte godkänt att lägga upp?

Nej, Futuremark har inte godkänt 197.55 ännu. Vilket dom borde ha gjort.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag kan krama ur 99,99% av juicen ur en apelsin.. Vart finns världsrekordet för det? Det är ju så praktiskt nödvändigt! *hint hint*

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Detta är inte världsrekord

Permalänk
Medlem

Så nu har Futuremark godkänt 197.55. --> ORB - Compare

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Här är en bild på EVGA's rekord:

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"