CS Droppar mycket i fps? vart är felet? x1650

Permalänk
Medlem

CS Droppar mycket i fps? vart är felet? x1650

Hej är ny här på forumet och en kompis rekommendera att ja skulle fråga här

Jag har en dator:
Amd athlon 64 4600+ x2
Radeon x1650 512mb
1gb ram

och jag kör Windows XP

en kompis lirar på ett x850xt och han klarar av cs utan problem i smoke men inte min? skulle mer ram hjälpa eller vart ligger felet?
är de grafik kortet eller ram minnet?

Permalänk
Medlem

1gb ram bör räcka, men skadar ju inte att utöka.

Testat andra/äldre drivrutiner?

Permalänk

x850xt är väl betydligt mer kraftfull tän ett x1650.

Permalänk
Medlem

men x1650 låter bättre? hur kommer de sig att ett "nyare" är sämre?

jo visst t.ex 5830 var inte bra fast den är nyare än 5770 men fortfarande:(

tror ska ta kompisens 850xt lr fråga om ja får / köpa det av honom men ska testa först ifall de blir bättre

Permalänk
Medlem

X1650 kom för att stödja dx 9.0c och shader model 3.0 finns fortfarande mer kräm i x850xt men den kör dx 9.0b och shader 2.0

I övrigt, rengör alla flänsarna i datorn, anvinstallera onödiga saker, hoppa in i msconfig och stäng av skit som inte behövs vid startup.

Permalänk
Medlem

Datorn började knasa sig för inte så länge sedan, jag o en kompis formaterade den så den är rätt "ny formaterad"

min kompis har fixat allt i msconfig å så... och han kollade in i datorn när han skulle flytta över filer från en intern hårddisk och den var inte dammig, vilket han trodde den skulle vara.

vi testade cs direkt efter när den var ny formaterad och de droppade fortfarande så de är inte de iallafall

1. ram minnet eller 2. Grafikkortet Tror de är båda två som är "felet" ska testa me 850xt i och 1gb yttligare minne å se vad som händer

Permalänk
Avstängd

Kanske har virus scan schema igång osv?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

a jo och de märker man inte?

hörru de var drops som nyformaterad UTAN antivirus eller något alls bara drivers å steam?

och blev inte sämre heller av något annat så... de blir grova drops i smoke bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zade22:

a jo och de märker man inte?

hörru de var drops som nyformaterad UTAN antivirus eller något alls bara drivers å steam?

och blev inte sämre heller av något annat så... de blir grova drops i smoke bara.

CS som har blivit fuckat med steam osv , förr funka det på vilken skitdator somhelst och nu funkar det inte flytande på datorer med 10ggr högre specifikationer än rekommenderat :S .

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

CS som har blivit fuckat med steam osv , förr funka det på vilken skitdator somhelst och nu funkar det inte flytande på datorer med 10ggr högre specifikationer än rekommenderat :S .

ahh har märkt det... sjukt >.>
tycker de borde fixa de där med smoken för man kan ha riktigt bra dator ändå droppar fps...

kompisen kör hd5850 och typ ungefär efter 16smokes (stå i spawn å slänga) då får han 30fps jag har 4fps i 3smoke så